Aangemaakte reacties
-
:mrgreen:
in antwoord op: beslissing min of meer genomen: laatste week TurboFront spoiler mag zonder achterspoiler. Andersom niet.
Bel eens naar Van Kessel. Die heeft zeker zoiets liggen.
Hier meer info over de installatie.
in antwoord op: Spoilerlip 911woooow!
Die ziet er beter uit dan de mijne toen ie uit het ultrasoonbad kwam.
Vertel, vertel… :)
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ok, wie post het ‘This thread is useless without pics’-plaatje even ?
:mrgreen:
in antwoord op: VANDALISME DOE EEN DANSKE OP JE DAKMathieu
Das goei nieuws!
Let wel op dat de klep niet strak is komen te zitten vanwege afzettingen..
in antwoord op: Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goedNiks dat een goed geplaatst kwakje polyesterplamuur niet kan oplossen :mrgreen:
in antwoord op: VANDALISME DOE EEN DANSKE OP JE DAK[quote=”ducuzzi” post=106566]Hey Tim, ik heb de indruk dat ik jou, na wat meer km’s met de P, eens zal contacteren. ;)
Doe je en heb je de revisie van de ophanging volledig zelf gedaan?[/quote]Jep, helemaal zelf gedaan ;) . Uitlijnen natuurlijk niet!
Was een serieus jobke, maar het wel waard! Je mag me zeker PM’en daarover!
[quote=”RS” post=106568]Achterkant van zo’n Porsche heeft ook dat gewicht mee, let wel stijver zetten vergroot de kans op ‘springen’, de grip zal plots weg zijn en dan…[/quote]
Klopt, tenzij je Bilstein (B6) schokdempers hebt zoals ik. ;) . Die zorgen dat de veer niet kan gaan oscilleren of springen. Alles moet in verhouding zijn natuurlijk. Die 20mm torsies die ik vooraan wil plaatsen zijn trouwens iets minder stijf dan wat er nu in zit. Nu is de voorkant verhoudingsgewijs stijver geworden tov de achterkant vergeleken met de standaard setup. Dat wil ik terug meer in evenwicht brengen.
De kernvraag was dus eigenlijk, valt er in Belgie te leven met 26+ mm torsies achteraan?
in antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Kzou in elk geval een Bentley of beter nog een Porsche workshop manual bestellen.
Sommige zaken lijken eenvoudig maar vereisen een zeer specifieke aanpak. Heb ik laatst ook nog gemerkt met mijn koppelingskabel :oops: ;)
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ophangingsrubbers zijn nieuw. Of toch zo goed als.
Het is duidelijk te voelen dat de achterkant meer zakt in de snelle bochten dan de voorkant. Je ziet het amper, maar tis wel te voelen.
Kga waarschijnlijk voor 20mm torsies vooraan, en indien nodig, 27mm achteraan.
in antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Mikey
Geen probleem! De ironie wil trouwens dat de eerste taxatie 80€ gekost heeft en de 2e 150€.
;)
Dit geheel terzijde, idd belangrijk dat de taxateur enige competenties heeft, en liefst wat Porsche betreft. ;)
in antwoord op: Goedkope taxatie gezochtKmoet nu wel zeggen dat ik niet per sé op zoek was naar ‘goedkoop’. ;) Die gasten hebben mijn kar de vorige keer 21K geschat, waarmee ik wel akkoord kon gaan. Vandaar.
in antwoord op: Goedkope taxatie gezochtMijne komt van bij Van Kessel. Ook polyester op stalen frame.
Had m nog liggen want ging die normaal voor zijn RS gebruiken. Hij had ondertussen een alu exemplaar te pakken gekregen.
Je kan er via hen nog zulke bestellen.
in antwoord op: Revisie 915[quote=”GHHALLY” post=106252]Wanneer krijg je dit onderstuur gevoel?
Bij het ingaan van de bocht?
Bij de apex of bij power on?
Heb je dit reeds bij aanvang van de sessie of neemt het toe naarmate de banden opwarmen?
Welke bandendruk?
Welke uitlijning?[/quote]Alriight, now we’re cooking. ;)
– Eigenlijk altijd; ook in de snelle bochten, behalve in haarspeldjes. bij uitgaan komt de poep wel eens rond.
– Power-on
– Banden hebben geen invloed, ttz, natuurlijk wel maar alles blijft in grote lijnen t zelfde
– Bandendruk 2 bar
– Uitlijning: achteraan standaard 0° camber, vooraan -1° camber owv lichte verlaging.in antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Aaaah… auto’s ….
:mrgreen:
in antwoord op: 2 zwartjes op fotoshootawesome :mrgreen:
Tot zondag dan!
in antwoord op: Forum down