
Aangemaakte reacties
-
[quote=”porschky”:3uuovw8d]ik hoop in ieder geval voor jou dat jouw vriendin niet ook beter marcheert met een twin plug… :lol: [/quote]
:lol: :twisted:
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Kzou voor die 10 cent p liter mijn motor niet naar de frikandellen rijden eerlijk gezegd :) .
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Een echte 964 is (naar verluid) vrij duur in onderhoud vlg met andere 911’jes. Daar moet je dus ook rekening mee houden.
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerBeo
Probeer MARSH eens via een oldtimer club.
Vraag wel eerst even na of ze mensen die zo jong zijn als jij willen verzekeren. Meen mij daar iets van de herinneren (kan er ook grandioos naast zitten).
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerALs je interesse hebt in hoe het juist in elkaar zit:
http://members.rennlist.com/imcarthur/ahoverview.htm
in antwoord op: Blower rateltWat betreft je verzekering, Beo.
Ikzelf heb wat moeten rondbellen om mijn 911 SC verzekerd te krijgen. Van de meeste maatschappijen kreeg ik te horen dat ze ‘zulke wagens’ niet verzekerden (‘k was 26 trouwens toen k em kocht => ongeveer 2 jaar geleden).
Om hem dan toch verzekerd te krijgen heb ik me lid gemaakt van een oldtimerclub (Vlaamse Vehikel Klub) en via die weg een verzekering aangevraagd bij MARSH (club moet ook lid zijn van BFOV). Ze kost, met wegenwacht inbegrepen, 117 euro/jaar. Er zijn wel 2 voorwaarden; je moet de papieren van een 2e voertuig kunnen voorleggen. En je mag je oldtimer niet gebruiken voor woon-werk verkeer. Verder mag je gaan en rijden waar en wanneer je wil (mits een dagdagelijkse keuring van je wagen natuurlijk, maar dat heeft niets met de verzekering te maken).
Een andere maatschappij waar ik em ook had kunnen verzekeren was Ethias. De wagen moet wel ‘enige verzamelwaarde’ hebben voor ze hem willen verzekeren als ‘classic car’. Was iets duurder (250 euro dacht k) dan MARSH en je moet geen lid zijn van een club. Verder weet k niets over de voorwaarden bij Ethias.
Een persoonlijke noot: maak je gerust lid van de club, een beetje jong bloed is welkom in de Belgische/Vlaamse oldtimers-liefhebber-milieus :-) )
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerHeeft de tip andere cilinders dan de handgeschakelde dan ? :?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12460
Eigenlijk was k maar aan t zwansen hoor :-) ) .
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimer[quote=”fdeville”:wih8rwuz]Nogal logisch dat deze versie “beter” is dan de SC (aangezien recenter)[/quote]
ja, kijk maar naar de 3.4 motoren in de 996. :roll: :lol:
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerAh!
Das goei nieuws :)
Mooi zo. Dan gaan de zitjes er bij mij ook uit.
in antwoord op: Achterzitjes verwijderen etcUitwegen ook ?
Kzou dat persies toch liever door ne Porsche specialist laten doen :-) )
in antwoord op: Uitlijnen en uitwegenMaar is die gekeurd als ‘dagdagelijks’ voertuig of als oldtimer ?
in antwoord op: Achterzitjes verwijderen etcKlopt :)
Wat zijn de prijzen voor een mattensetje vr een 911 SC grosso modo?
Zou niet voor direct zijn. Heb eerst nog wat ander werk te verrichten aan de wagen :)
in antwoord op: Achterzitjes verwijderen etcOk.
We zullen kijken wat er gebeurd bij mijn volgende keuring.
Zal eerst de zitjes + gordels er uit halen en kijken wat er gebeurd. Indien ze zich niet roeren ga ik mij een RS mattensetje aanschaffen.
in antwoord op: Achterzitjes verwijderen etcIs geen probleem, want zo heb ik het ook gedaan :)
in antwoord op: Oldtimer verzekeringIk betaal 117 euro (assistance in) bij MARSH via de BFOV. Geen beperkingen (afgezien van het feit dat je een andere wagen voor woon-werk moet hebben).
in antwoord op: verzekering