Aangemaakte reacties
-
Op het pelicanparts forum dachten ze eventueel ook aan de motorsteunen.
Wim, indien het een van de zaken is die jij opnoemt, zou het dan ook voorvallen als ik de wagen in achteruit vanuit stilstand in beweging breng ? (want dat is (voorlopig) niet het geval)
in antwoord op: 911 SC: probleempje in eerste versnellingInderdaad. Nu gaat het over dit, maar ik kan mij voorstellen dat in alle mogelijke gevallen van twijfel de ene keurder de andere niet is…
Ben zelfs onderweg tegengehouden geweest door de politie toen ik met de garage-platen van een garagist uit de buurt onderweg was :evil: .
Om dan een potje als een klein kind behandeld te worden door een flik met grootheidswaanzin. Achteraf heb ik mijn wagen terug naar de garage mogen laten slepen. Gelukkig was de wagen ook door mij verzekerd, anders kon er zelfs een inbeslagname op volgen.
Soit. Het is allemaal achter de rug en ik kan al een tijdje lustig zoefen :)
Laat ons hopen voor onze thread-starter dat het voor hem wat sneller gaat :)
in antwoord op: importeren uit NederlandSterk.
Mja. Als de persoon (personen) aan de andere kant vd lijn zijn stuff gekend had dan was de mijne misshchien ook een stuk sneller gehomologeerd geweest :!:
Jammer… Maar het is in elk geval wat ik jammer genoeg heb mogen doorstaan :-) )
in antwoord op: importeren uit NederlandNeen. Ik heb het over het verkrijgen van een gelijkvormigheidsattest.
Dus homologatie, of zit ik mis ?
Soit. Ik ga er OOK niet over discussieren, maar denk dat so0ly best even zijn licht op steekt bij de bevoegde instanties.
En een mistlamp plaatst :-) )
in antwoord op: importeren uit NederlandMogelijk, maar volgens mij is veel afhankelijk van wie de keuring doet.
Mij hebben ze gezegd: ofwel geldige transitplaten ofwel garageplaten.
Toen ik voorstelde m aan te bieden met een (platte) sleepwagen zonder platen was het ‘nein!’
Ik kan enkel een beeld geven van wat ik heb moeten doen om hem gekeurd te krijgen. En dat was alleszins geen pretje en heb met heel wat mensen aan de lijn gehangen. (was ook wel te wijten aan andere ‘omstandigheden’)
Het is niet zo dat ik elke week aan de keuring sta met een andere wagen dus ZOVEEL ervaring heb ik er ook niet in. Kan gewoon enkel weergeven wat ik er voor heb moeten doen.
in antwoord op: importeren uit Nederland[quote=”993S”:36lwpc5x]
klopt voor de 2de handskeuring maar niet voor de homologatie (gelijkvormigheid) keuring. Bij die keuring heb je geen platen nodig.[/quote]Heu. Echt wél. Tenzij de mensen bij de keuring absoluut niet weten hoe het allemaal zit. (het ging over een NL import). Geloof mij, ik heb toen alles geprobeerd om hem gekeurd te krijgen zonder hulp van derden…
in antwoord op: importeren uit NederlandSterk. De mijne is als alleenstaand geval gekeurd en t was ongeveer 100 euro :roll:
De kans is trouwens groot dat als de uwe ook als alleenstaand geval gekeurd wordt en alles valt binnen de Belgische wetmatigheden, je er zonder slag of stoot door geraakt.
Kzou alleszins zo eens proberen. Dan geef je niet onnodig geld uit aan stukken die minder goed zijn als diegene die je reeds hebt :-) )
in antwoord op: importeren uit NederlandDe wagen naar Porsche brengen is een no-no. Als je het via D’Ieteren zou willen doen (importeur voor Belgie) moet de wagen in perfect originele staat zijn. Ik denk niet dat we dat van de jouwe kunnen zeggen :-) )
Als alleenstaand geval keuren kost maar een 100 euro hoor !
in antwoord op: importeren uit NederlandRudid. Dat van die banden klopt inderdaad. Ze nemen de wagen ‘as is’ en hij moet bij de volgende keuring aan dezelfde eisen voldoen.
Ikzelf ben van plan binnenkort andere bandenmaten te plaatsen en de wagen opnieuw te laten keuren voor gelijkvormigheid.
Ben benieuwd… :-) )
in antwoord op: importeren uit NederlandIdd. Je moet er eentje plaatsen alvorens naar de keuring te gaan.
Als je zelf wil knutselen: de draden zijn normaliter afgetakt aan het linker achterlicht.
in antwoord op: importeren uit NederlandJeps
Waar ga je hem halen ?
Toen ik mijn transitplaten ben gaan halen (omgeving Eindhoven) heeft het niet langer geduurd dan het ledigen van mijn bekertje koffie. Om maar te zeggen dat het Nederlandse equivalent van onze DIV ietsje efficienter werkt. :-) )
Ik geloof ook dat je kan vragen om ze langer te laten gelden dan de standaard duurtijd. Doen! Anders ben je achteraf verplicht een garagist naar de gelijkvormigheidskeuring te laten gaan en dat kost a: meer geld en b: zoals in mijn geval ongeveer 5 keer zoveel tijd (letterlijk).
Zelfs de wagen met een sleepwagen afzetten aan de keuring telt NIET. Er moeten garageplaten (of transitplaten) op hangen.
in antwoord op: importeren uit NederlandZoek op deze page maar eens naar ‘alleenstaand geval’
http://www.autoveiligheid.be/html/ak_intro.asp
in antwoord op: importeren uit NederlandAls alleenstaand geval moet ie zeker te keuren zijn.
Op de mijne stonden ook geen originele velgen/banden.
Vergeet de mistlamp echter niet ! :-) ) (niet verplicht in Nederland)
in antwoord op: importeren uit NederlandWeet je al iets meer ? ;)
in antwoord op: Anti-roest behandeling 911 ’89Bjorn
Ik heb mijn wagen aan een niet nader te noemen garagist aangeboden voor de keuring en dat heeft bijna 5 maanden geduurd.
Toen hij dan eindelijk geweest is, heeft het 2 weken geduurd voor mijn plakken er op hingen. Hier absoluut geen klagen over het functioneren van de overheid maar garagisten zijn tot op heden toch mijn vrienden niet.
I know the pain :)
in antwoord op: importeren uit Nederland