Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Mijn 912 is een in ’65 gebouwde en heeft schroefdraad op schakelpook. Deze is M15x1.5. De niet originle pook die erop gemonteerd was, was inderdaad zoals Wim zegt een met ‘crush sleeve’.

      Maar er zitten verschillen tussen de bouwjaren…ik denk dat 67ers bijvoorbeeld geen of andere maat schroefdraad hebben.

        [quote=”dirk l” post=216528]Proficiat met je 66’er 912 :applaus:
        Het is jouw auto, maar weet dat een 912 SWB met Solexen (ook al zijn het :censored: carbs) , matching Numbers, de correcte wielen……………m.a.w. onverprutst een klein fortuin waard is :think:[/quote]

        Daar ben ik me zeker en vast bewust van. Het is ook één van de hoofdredenen dat ik deze wagen gekocht heb, al de juiste delen zaten er nog op: van luchtfilterbehuizing tot 4 gaats grilletjes naast pinkers. Enkel radio boxen in de deuren kloppen niet (meer).

        Ik ga er geen zotte dingen met doen zoals chassis verslijpen of dergelijke.
        Enkel zaken die er op elke moment ook terug af kunnen gehaald worden en ingeruild voor de originele delen die proper gestockeerd worden.

          Bedankt allemaal!
          De auto gaat nog wat verder gepersonaliseerd worden en er wat anders dan uitzien dan doorsnee oude luchtpomper porsche.

          Ben bezig om er een setje velgen voor te maken, 6×16″ Fuchsen omgebouwd naar 17″ driedelig. Ringen die ik gebruik zijn Bbs rennsport.

          Originele motor ga ik er uit nemen om de simpele reden dat wagen matching nrs is en ik deze blok niet in ee soep wil draaien…volledige revisie is kostelijk:) Daarom deze blok er uit en op het schap.

          Motor die ik erin wil wordt een 2,0 of 2,2L. Ben nog aan het kijken of het een typ1 of typ4 VW blok zal worden. Qua vermogen hoop ik op een 120-140pk. Dus 911 cijfers van eerste generatie

            [quote=”Wout_RS” post=216509]Welkom op het forum!

            Aan de naam van de fotograaf te zien ben je een streekgenoot![/quote]

            Toch niet…hij was op verplaatsing;)
            Ben zelf van ‘de Kempen’ maar moeders roots liggen wel in Brugge.

              Wagen lijkt me ook niet helemaal te kloppen om 66er te zijn. Althans niet meer origineel. Motor zou 1600cc moeten zijn, dwarse motorsteun de dunne versie, locatie typeplaatje niet naast ‘smugglers box’?

              Mijn mening is beter wat meer geven voor een die toch de juiste motor ed. heeft. Zeker een meerwaarde naar toekomst toe.

                Nieuwe poging…

                Ik heb er nog enkele extra in een album hier geupload maar een te kopieren link zag ik niet meteen.

                Zoals je ziet..ondertussen verlaagd en tijdelijke velgen gestoken: cosmics. Het moeten niet altijd fuchsen zijn toch!

                  Bedankt! Dat kan ik zeker, maar het inplakken van links lijkt niet te werken. Moet ik ze dan hier rechtstreeks op het forum uploaden?

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)