Aangemaakte reacties
-
jup,nieuwe rubber en dichtingen kan je vinden bij jomaparts of bij fg porsche.weet iets te zeggen als je er nodig hebt,ik ga om de 2 maanden wel eens naar fg.2500€ om te herschilderen is tamelijk hoog,of worden de eventuele nieuwe of andere stukken geplaats,geschuurd en afgewerkt?ps.kom eens langs op mijn werk,t’is niet ver.grtz.franky
in antwoord op: mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hemwaarschijnlijk voor een leuk prijsje gevonden :lol: Eens komt de dag dat je niets anders wil dan een 911!!!!!!!!!!ps.jij kan al rijden,ik nog niet.groeten vandenbussche franky.[quote=”timmy”:1k2gykml]ja ,tis zover , het probleem is opgelost , het was dus idd een bdp sensor die als hij warm had niets meer doorgaf van signaal,oef wat een opluchting zeg !! :D
wel miserie gehad om eraan te kunnen ;linker wiel en schokdemper verwijderd, dan de houder met de twee sensors gedemonteerd.De sensoren zelf zaten muurvast en de boutjes waarmee ze vast hingen braken af ;dus sensoren uitgeklopt ,bouten uitgeboord en dan mer een boormachine met schuurpapier de busjes uitgewreven .Dan de sensoren terug gemonteerd en op 0,8mm van het vliegwiel gezet ,en dan vlug getest ;.
bedankt aan iedereen die me willen helpen heeft , ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben
grtz[/quote]in antwoord op: mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hemhallo,
Ik heb het eens nagekeken en het word nog een dure grap :cry: Voor de koppelingskit ,dus drukgroep,disque en druklager 778euroIndien nodig ook het bimassavliegwiel 820euro
Om zeker te zijn wat eraan mankeert zou je ze moeten demonteren.
Je weet nu al van iets,moest er iets zijn,stuur een mail.
groeten,franky
in antwoord op: keuze nieuwe koppelingok,zal het eerstdaags proberen,weet iets te zeggen.grtz.franky911[quote=”tvanbroekhoven”:2urzsnlw]Je kan de hoogte achteraan min of meer instellen door de fijnregeling te gebruiken op de veerplaat.
Als je met de fijnregeling niet toekomt zal je de veerplaat moeten losmaken en een stapje ‘hoger’ op de torsieveer moeten plaatsen. Je kan misschien van dat moment gebruik maken en kijken in hoeverre de rubberen bussen van de veerplaten versleten zijn. Indien te veel, kan je er nieuwe bestellen op http://www.pelicanparts.com .
Let wel dat je 11 cm bodemvrijheid hebt, anders gaan ze zeiken op de keuring :roll: .
Vergeet niet dat de wagen, na het verlagen, moet worden uitgewogen en uitgelijnd!
in antwoord op: 911 bwj.1980 verlagenhallo,
relais langsachter links van de motor zijn voor de achterruitverwarming en de ventielator die warme lucht stuurt naar binnen.De zekeringen(3) zijn ook voor de achterruit en
de venrielator.Ik denk dat het beter is om uit te meten of je wel stroom krijgt op de benzinnepomp.groeten franky911[quote=”911″:1k9hvk9w]Blijkbaar zijn er nogal relais die ermee voor zorgen om de motor te starten.De DME relais zit goed vast maar stel vast dat er 2 relais (doosjes) zitten links van de motor die mischien er ook voorzorgen dat de benzinepomp aanslaat ? Kan mijn wagen niet starten en zou de oorzaak hieraan kunnen liggen ? Enig idee wat zo’n dingen kosten ?
Bedankt voor jullie antwoorden.[/quote]
in antwoord op: Probleem starten en relais, relais, relais :-(hallo,
heb het even nagekeken,geen verschil tussen c2 en c4.om de juiste prijs te geven zou ik het chassisnummer moeten weten.het prijsverschil zit hem of je het bi-massavliegwiel moet vervangen ja of neen.prijzen varieren tussen 778 euro en 1140 euro.groeten franky.in antwoord op: keuze nieuwe koppeling[quote=”vandenbussche franky”:2qbf2lxt]hallo,
nomaal kan je de nummers terugvinden onderaan de motor.Ik hou je maandag op de hoogte aangaande prijs van een koppeling.
ps.Ik werk in een magazijn van autoonderdelen en kan u dit leveren tegen een zeeeeeeeeeeeeeeeer goede prijs.graag de eerste 8 cijfe[quote=”ingo”:2qbf2lxt]Heb binnen afzienbare tijd een nieuwe koppeling nodig voor mijn 964 C4. Ben internet aan het afspeuren voor eventueel koopje te doen. Blirs of letters van uw chassisnummer,cilinderinhoud,kw en eerste datum van gerbruik………………..baar is het echter nodig te weten van welk bouwjaar de motor is wegens verschil qua koppeling? Nu heb ik echter een ruilmotor en weet niet zeker van welk bouwjaar, waar ergens kan ik deze informatie op de motor terugvinden?[/quote][/quote]
08-1990 09-1993
3.3 Turbo S Kat. (964) 261 355 B M30.69S 06-1991 12-1992
3.6 Carrera 2 Kat. (964) 184 250 B M64.01; M64.02 07-1989 09-1993
3.6 Carrera 4 Kat. (964) 184 250 B M64.01 12-1988 09-1993
3.6 Carrera RS Kat. (964) 191 260 B M64.03 06-1991 09-1993
3.6 Turbo Kat. (964) 265 360 B M64.50 01-1993 08-1993
zit je auto tussen deze???weet,iets te zeggen.groeten
frankyvdb911@hotmail.comin antwoord op: keuze nieuwe koppelinghallo,
nomaal kan je de nummers terugvinden onderaan de motor.Ik hou je maandag op de hoogte aangaande prijs van een koppeling.
ps.Ik werk in een magazijn van autoonderdelen en kan u dit leveren tegen een zeeeeeeeeeeeeeeeer goede prijs.graag de eerste 8 cijfe[quote=”ingo”:ex6zrg1z]Heb binnen afzienbare tijd een nieuwe koppeling nodig voor mijn 964 C4. Ben internet aan het afspeuren voor eventueel koopje te doen. Blirs of letters van uw chassisnummer,cilinderinhoud,kw en eerste datum van gerbruik………………..baar is het echter nodig te weten van welk bouwjaar de motor is wegens verschil qua koppeling? Nu heb ik echter een ruilmotor en weet niet zeker van welk bouwjaar, waar ergens kan ik deze informatie op de motor terugvinden?[/quote]in antwoord op: keuze nieuwe koppelingHEY?
STUUR MAAR ?ALS IK KAN HELPEN?WAAROM NIET………………..PORSCHMANNEN ZIJN ER OM ELKAAR TE HELPEN………..ZO GOEDKOOP MOGELIJK.[quote=”tvanbroekhoven”:1wvk0wjm]FrankyBedankt voor je reply, maar zoals je in mijn (voor)laatste berichtje kan zien heb ik het zootje reeds losgekregen gebruik makend van good old violence :)
Het terug monteren was trouwens bijzonder makkelijk! Dit terzijde :-) )
Niettemin, Franky, denk ik dat ik je nog wel eens een PBtje stuur mbt andere spullen die ik nodig zou kunnen hebben, alst mag natuurlijk :) [/quote]
in antwoord op: Wat is dit ?hallo,
Ik werk in een winkel van autoonderdelen en kan u zeker helpen aan deze pomp,zelf van bosch!!!!Heb je soms een origineel nummer of een nummer van op de pomp,stuur het mij.De prijs bedraagt tussen de 160 en 195 euro.NIEUW.
PS,BEN NOG NIET LANG OP PORSCHEFORUM MAAR IK DOE ER WAT AAN :P 242ipn2n]Hallo,Dit is misschien een domme vraag ik weet het niet, maar ik stel ze toch. Mijn benzinepomp van mijn 944 turbo lekt gelijk een zeef en ik wil deze natuurlijk zo snel mogelijk vervangen. Maar ik weet niet goed of ik ze origineel moet bestellen bij porsche center of is dat onozel?? Het is en blijft natuurlijk een gewone bosch pomp. Of kent er iemand nog goede adressen hiervoor en een eventuele prijs…
(Nu heb ik hem eindelijk ingevoerd gekregen en eindelijk men platen in orde nu dit!!! :roll: )Is dit trouwens dezelfde pomp als op een gewone 944??
Thanks to iedereen…[/quote]
in antwoord op: Benzinepomp 944 turboHallo,dit is gekend bij mij.Ik werk in een firma van autoonderdelen en dit is te koop van het merk stahlwille.Moest je interesse hebben laat iets weten,ik mail je dan de prijs.groeten franky
in antwoord op: Wat is dit ?