Aangemaakte reacties
-
Het is nochtans een kwestie van veel geduld hebben ( ik raad dat niet aan die hun eerste Porsche hebben gekocht en zo snel mogelijk willen rijden) veel lezen op forum’s, goed werkmateriaal en weten waar u grenzen liggen (zo zijn de carrosserie werken en motor werken een brug te ver voor mij). Bedankt in ieder geval voor de complimenten.
in antwoord op: Na 20 Jaar stilstaan draait hij weer! Porsche 911 1970TDat zijn enkel foto’s van toen ik hem aangekocht heb tot na de volledige ontmanteling. Carrosserie is dan ergens anders gedaan en ik ben begonnen aan het reviseren van alle onderdelen.
in antwoord op: Na 20 Jaar stilstaan draait hij weer! Porsche 911 1970TDe 911 is in 69 geleverd maar was model 1970, een 2.2 dus. Snap niet wat je bedoeld met de strepen er rond waren deels geel?
in antwoord op: Na 20 Jaar stilstaan draait hij weer! Porsche 911 1970TIrish Green.
in antwoord op: Na 20 Jaar stilstaan draait hij weer! Porsche 911 1970TInderdaad, hij heeft de oude Webers gereviseerd en de motor afgesteld, enkel nog uitlijnen en het werk zit er voor 99% op.
in antwoord op: Na 20 Jaar stilstaan draait hij weer! Porsche 911 1970TDank u wel!
in antwoord op: Porsche handleiding voor 911 (991)Ik heb een paar vragen gepost hier en steeds was jij als één van de eerste om te helpen. Mijn diepste respect en ik hoop dat je de tijd die je nog rest bij je naaste mag doorbrengen.
in antwoord op: Droom ten einde.Bas,
Je zou eerst moeten nakijken welke serie nummer je WUR heeft, je vindt deze terug vooraan op de WUR, 3 reeksen van 3 nummers waarvan de laatste 3 ingeslagen zijn. Als ik mij niet vergis zouden je laatste nummers 089 of 090 moeten zijn.
In ieder geval je hebt een eerste stap genomen naar het tackelen van je problemen, meten is weten.
Ik heb je drukken even nagekeken en wat ontbrak is de buiten temperatuur, deze is belangrijk om te weten of de drukken in een goed gebied zitten. Als je drukken niet veranderen bij het warm worden kan al op een probleem wijzen.in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Lijkt mij dat uw mengsel te rijk staat afgesteld, hebben ze de auto nog niet aan C0 meter gehangen?
Het mengsel is regelbaar met een lang 3mm nimbus-sleutel aan de benzineverdeelkop, met de klok mee zet je het mengsel rijker, tegen de klok in zet jet armer. Ik zou het wel niet doen zonder CO meter, normaal moet je op een 3% uitkomen.
Natuurlijk kan er aan een CIS systeem nog veel andere dingen mis zijn:
-Ontsteking (maar die zou ok moeten zijn)
– Belangrijkste en waar veel mensen niet achter zoeken is of er geen vacuumlekken zijn, de beste manier is je systeem op een lichte overdruk brengen en alles afzepen. Valse lucht zorgt voor een verkeerd benzine mengsel en is nimmer of te nooit goed te krijgen met aan het systeem te gaan vijzen
Dan de druk in uw systeem (geregeld door de WUR of warmloop regelaar) zeer belangrijk en bij verkeerde drukken krijg je CIS systeem nooit deftig afgeregeld.
Dan heb je nog de AAR maar heeft meer te maken met het koud starten en ik denk niet dat dit direct het probleem bij jou is.
Systematisch te werk gaan en niet maar wat in het wilde weg dingen gaan aanpassen of vervangen is een tip die ik u kan meegeven.
Succes!!
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Eigenlijk is men van iets gegaan dat prima en snel werkte (vorig forum en gebruikt door zeer veel forums over de gehele wereld) naar iets anders, dat voor geen meter werkt. Misschien een domme vraag maar kunnen jullie de database niet terug plaatsen op de oude software?
in antwoord op: Wat is er toch met het forum aan de hand??
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik had uw post nu pas gelezen, voor wat het dan nog waard is geef ik u even de tabel met drukken en waardes van een WUR type -089.
Het ideaal is dat u de druk meet bij ongeveer 20° omgevingstemeratuurin antwoord op: Probleem oplossend denken CIS K-JetronicIk kan je alleen maar bedanken. :salut:
in antwoord op: Einde van Moderatorschap[quote=”stefx911″ post=223582]En deze km-teller gaat maar tot 140 km/h?
http://www.bellinko.be/listing/porsche-911-3-0-sc-targa/%5B/quote%5D
In de VS hadden ze op een bepaald moment (eind jaren zeventig) het idee om mensen minder hard te doen rijden, zo mocht de kilometer teller niet verder dan 85 mijl per uur of 140 KM. Dus die kilometriek is volledig correct.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5De overdruk die je er opzet is maar een paar mbar, daarom vond ik het ook een goed idee om met een rubbere handschoen te werken, als je er te veel druk opzet schiet ze er gewoon af.
Ik kan natuurlijk niet inschatten wat uw graad van handigheid is :) maar neem je tijd, bereid je goed voor en dan denk ik dat je zonder veel technische bagage deze klus kunt klaren.
Als je auto de zogenaamde “backfire’s” produceert dan is een vacuumlek een mogelijke oorzaak. Laat zeker ook eerst je ontsteking eens nakijken voor je aan deze job begint. Controleer zeker je huis van de luchtfilter, dikwijls is een scheur in het filterhuis een oorzaak van de backfire (verkeerd benzine/lucht mengsel).Succes
in antwoord op: Probleem oplossend denken CIS K-Jetronic