Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
    • Doe ik, goed idee!

        Wim,

        Ik heb al zeker één lek gevonden en dat is aan de olieleiding die van de ene kant van het blok naar de andere loopt.
        Ik heb er geen foto specifiek van genomen maar het is deze olie leiding denk ik.
        t_91110774115.jpg

          Een aantal weken geleden het lekje aan de cardan aangepakt, dus hier even een update:

          Dankzij o.a. de goede raadgevingen van Cabrio wim en nog wat gesurf op een aantal buitenlandse forums.

          1.De homokinetische koppeling losgemaakt van het koppelstuk dat in het differentieel verdwijnt.
          2.De centrale bout losgemaakt waardoor het koppelstuk vrij eenvoudig uit het differentieel komt (transmissie olie aflaten is niet nodig).
          3.Dan was het toch even wat gepruts om de oude dichting er uit te krijgen, eerst vrij voorzichtig geprobeerd maar dat was niet direct een succes. Probleem is dat in de rubber dichting een metalen ring zit die door de jaren heen en warmte uitgezet is en daardoor muurvast komt te zitten. uiteindelijk is het gelukt met een waterpomptang de dichting er uit te wrikken.
          4.Nieuwe dichting gestoken gelijk met de rand (zo zat de oude ook) en alles terug gemonteerd.
          5.Nieuw vet in de homokinetische koppeling gestoken en met een nieuwe dichting alles terug gemonteerd en ja niet te vergeten alles met het correcte moment aangetrokken.

          Na een aantal weken lijkt alle ok…

          Attachments:
          • essen2015-1.jpg
          • essen2015-2.jpg
          • essen2015-3.jpg

            Naar het schijnt in het water gedumpt en x aantal jaren later terug boven gehaald (hier in Belgie). Toch vreemd dat er nog steeds mensen zijn die de moeite nemen om het wrak te gaan ophalen!?

              Wie zoekt er nog een restauratie project ;)

              10930985_963960803624022_5199293835536366514_n.jpg

                Ik vind idd. af en toe een druppel olie. Hoe kan ik controleren dat het van de thermostaat komt? Mijn plan was om wanneer de motor er eens onderuit moet om die zaken te laten controleren.

                  Bedankt voor de info, raden jullie mij ook aan om dan ineens de kinetische koppeling en mof mee te vervangen als ik dan toch de 2 verbindings stukken los maak?
                  Wat ik nog wel opmerk is dat de koppeling bij mij 4 bouten telt en dat ik bij die in de catalogus er 6 tel!?

                    Bedankt Wim voor je snel antwoord,

                    Ik probeer het even op orde te hebben. Ik maak de zes bouten los, daarmee kan ik de cardan-as losmaken, dan vind ik binnenin het bevestingsstuk naar de transmissie een centrale moer die het bevestingsstuk vasthoud op het huis van de versnellingsbak. Ik neem aan dat daar een dichting zit die lekt? Nu als in de PET kijk zie ik die centrale moer niet (of vergis ik mij)

                    Heb ook even gekeken bij een onderdelen leverancier en dan is mijn vraag is dit setje voldoende?

                    http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1976-2-7-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M125/achteras/cardan-en-balg/B215/cardanas-balg-cardanas-lager-achterwiel/I1987/balg-cardanas-met-flens/P20165

                    Schermafbeelding2015-05-04om17.57.22.png

                      Als het een Carrera is dan moet je niet twijfelen, maar weet dat zulke auto’s + €60000 gaan, dus het lijkt mij sterk dat het idd. een originele is. Maar you never now….

                      Is het geen originele en hebben ze er b.v. een 3.0 van een later model in gelepeld dan hangt alles af van de totale staat van de auto en dat is zeer moeilijk om deze met enkele foto’s te beoordelen.

                      Zoals hier al is aan gegeven, iemand mee nemen met wat kennis van zaken is dan geen slecht idee.

                        Maar als het idd. een Carrera is dan heeft hij 11 schoepen. De VIN nummer zou tussen 9116600001 en 9116601093 moeten liggen. Als het idd. een Carrera is dan zou ik niet twijfelen!

                          U heeft gelijk, maar witte pinker lichten waren zeker niet origineel.

                            Heb ook nog even gekeken naar je foto’s en veel dingen zijn zeker niet origineel zoals bumpers (mijn inziens van een 964), in het interieur staan volgens mij geen originele stoelen. Dit wil niet zeggen dat het dan geen goede auto is, maar wel belangrijk voor de prijs.

                              Hallo Erwin,

                              Wat jij eerst moet uitvlooien is of deze Porsche 911 idd. een 3.0 carrera is (of is de tag er gewoon opgeplakt of zit er een motor in van een latere Porsche?). Dat maakt een groot verschil in prijszetting met een reguliere 2.7.

                              https://www.stuttcars.com/porsche-models/911/911-912-g-model/

                              Het snelst kan je dat doen door te checken of de Auto “Matching” is. Check de motor nummer rechts van de fan

                              Het zogenaamde VIN nummer vindt je normaal gezien terug in de koffer.

                              Veel Succes!

                                Een multimeter kopen lijkt mij niet zo’n slecht idee :) Meten is weten!

                                  Ja, eigenlijk wel, ik heb een praatje gemaakt met iemand van Porsche op de stand en hij vroeg toen ik afscheid nam of ik al een giftset has gekregen. Meer heb ik er niet voor gedaan :)

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)