Aangemaakte reacties
-
Ik heb een tijdje geleden een draadje gestart over mijn WUR problemen, https://porscheforum.be/forum/4-911/123531-probleem-oplossend-denken-cis-k-jetronic Check zeker ook eens of je nergens geen vacuum lekken in je systeem hebt?
Zoals Pyton al aangaf, stukken gaan vervangen zonder eerst vast te stellen wat nu werkelijk het probleem is, kan een zeer dure aangelegenheid worden.Succes…
in antwoord op: 911 sc schommelt in toerenDat was bij mij geen oplossing vermits er ooit iemand een “niet Porsche regelaar” in gezet had. Dus vond ik een gereviseerde andere een prima oplossing. Ik heb de zelfde ervaring, mijn motor loopt veel beter, vooral in de hernemingen voel ik het verschil. En ja starten is ook een verschil.Als je een meetsetje hebt dan is het aangeraden om bij een regelbare de drukken eens na te meten en eventueel te corrigeren naar de Tabel van jou 911 model.
Groeten,
Pascal.
in antwoord op: Probleem oplossend denken CIS K-JetronicIk heb inderdaad de warmloopregelaar vervangen en de motor draait nu zoals hij moet doen. Een revisie is een oplossing, hangt er een beetje vanaf hoeveel je er voor betaald. Ik heb voor een gereviseerde een goei 300 dollar betaald. Een contact dat ik gevonden had via het Pelican Tech Forum.
in antwoord op: Probleem oplossend denken CIS K-JetronicZulke draadjes waar mensen problemen bespreken over zaken die zijn misgelopen zijn dikwijls goede informatie die later bruikbaar kunnen zijn als je zelf voor een aankoop staat. Toch vind ik dat hier het verhaal langs alle kanten rammelt. Vooral het verhaal van de olie is op zijn zachts gezegd opmerkelijk. Een wagen waar normaal gezien een 8 liter olie inzit, heeft 3 liter te weinig en het olie lampje brandt niet?!??
in antwoord op: Motor stukgelopenPeter,
Ik heb net het zelfde gedaan, de pinnetjes afgezaagd en de rest weggeslepen. Bij de Autovak hier in bij ons in de buurt heb ik een dubbelzijdige kleefband gehaald, speciaal voor het plaatsen van emblemen. Het 911 logo hangt er nu toch al een aantal maanden op zonder problemen. Zorg er wel voor dat de kleefband tegen water en hitte kan.
Aan garantie is ook een wettelijk aspect, een 2de hands (prof.) verkoper mag zeggen wat hij wil en op zijn facturen schrijven wat hij wil, hij heeft zich te houden aan de wet. In Belgie zegt die wet dat in de eerste 6 maanden er een volledige garantie is die alles dekt, behalve onderdelen die onderhevig zijn aan gebruiks-slijtage zoals banden, remmen, ruitenwissers enz… D.w.z. wanneer b.v uw waterpomp, alternator of een elektrisch probleem optreed in de eerste 6 maanden dit moet hersteld worden door de verkoper. Hij mag dat zelfs met 2de hands stukken doen. Na die 6 maanden is het wat moeilijker want dan zegt de wet dat het mankement er al moest zijn voor de aankoop en dat dit door de koper moet bewezen worden. In de praktijk heb je ofwel een meegaande verkoper ofwel een zeer dure herstelling b.v. een motor waar eventueel een deskundige uitsluitsel kan geven van ok dit probleem bestaat al langer en moet in garantie vervangen worden. Samengevat als er een mankement aan uw wagen optreed binnen de 6 maand contacteer de verkoper, wil die niet meewerken of verschuilt hij zich achter kleine lettertjes, schakel dan je rechtsbijstand in om hem op andere gedachte te brengen (helpt meestal). Na die 6 maanden moet je zelf de afweging maken of het sop de kolen waard is en gaan verkopers die het goed menen met hun klanten hier het verschil maken.
Wel een zeer hoog macho gehalte aan filmpjes :sarcastisch maar heb toch een abbo-tje genomen op je channel :mrgreen:
in antwoord op: Hallo, ik ben PJAls het europees model is dan staat er op de motorkap “911” is het een Amerikaans versie dan is het een “911S”. Carrera op een reguliere 911 van het jaar 1974-77 plakken is zoals een GOLF diesel met een sticker GTI :D
Op de rooster van het motor compartiment kan er ook nog de aanduiding 2.7 hangen alleen weet ik niet of dat dit standaard is? Misschien zijn er mensen die dit wel weten?Je kan die bij Porsche zelf bestellen of kijk even op ebay (+/- €50) daar staan er ook. Het enigste wat je dan nog moet doen is naar de sleutelmaker gaan samen met je originele en hij slijpt er dan de juiste kantjes aan.
hier een voorbeeldje : http://www.benl.ebay.be/itm/281259122933?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Dat weet ik zo niet of het de nationale sport van de Duitser is? In het filmpje wordt duidelijk aangegeven dat de Duitse garage’s de auto’s met correcte KM standen verkochten maar de autoverkoper bij Dalfsen Auto ze lekker terugdraaide. Hij stak er namaakboekjes bij maar was wel zo dom om de originele onderhoudsboekjes er bij te laten liggen. Conclusie als je een auto koopt die niet voorzien is van een Carpass, het automerk zelf contacteren om uitsluitsel te krijgen over originele KM stand. Is dat niet mogelijk, er lekker afblijven.
in antwoord op: Hoe is dit in Belgie geregeld, is dit strafbaar ?Wat betreft onderdelen, levering en prijs ben ik wel tevreden van http://www.rosepassion.com/nl/sel
Heb zelf al 2 bestellingen geplaatst bij die firma en alles keurig binnen de week geleverd gekregen. Vind de website handig om onderdelen op te zoeken.Het is geen matching number, er is een andere motor ingeplaatst zei de eigenaar.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Hey Bruno, plezier was ook aan mijn kant, leuk om ook eens live met Porsche liefhebbers te praten. Tot één van de volgende sessie’s!
in antwoord op: Kogel door de kerkNog een andere mogelijkheid is dat de nylon bus waar je schakelpook in zit of de nylon geleider van je schakelstang gebroken is. Ik heb ze ineens vervangen toen ik het kruisstuk vervangen heb.
in antwoord op: Afstellen schakelmechanisme 3.2 1984