Aangemaakte reacties
-
Hallo,
de lichten klappen nooit in. Het probleem is dus nog steeds aanwezig…jammer genoeg.
Ik zal inderdaad best professionele hulp gaan zoeken. Heb het draadkluwen achter de zekeringkast al eens bekeken, voor een leek als ik niet aan te beginnen.in antwoord op: klaplichtenNee, jammer genoeg niet, geen schakelaar naast de zetel, is een S van 85… Misschien kan ik wel iets met het advies uit ‘tipec’, ben benieuwd.
Verder niks dan positief over de 928, zalige rijdersauto.in antwoord op: klaplichtenIk vind het ook nergens terug om welk uur er afgesproken is op de parking van Q8 … Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn dit even door te geven…
Alvast bedankt.in antwoord op: Porsche puur treffen 17 meiInderdaad een mooie uitvoering, en ik heb m ook al gehoord… hmhm, bruut geluid.
De mannen van ‘Hest’ breiden uit… :)in antwoord op: PiWi, een 911 liefhebber nieuw op het forumBeste allen,
bedankt voor jullie reacties, verbruik is uiteraard niet doorslaggevend, het heeft me wel aangezet een analyse te laten maken. En niveau 6 is dan toch niet ok, ook al is t maar voor heel even.
Met als gevolg … het is een 996 4S geworden, met 65.000 km. In tegenstelling tot de 997 spreekt men hier bij een analyse slechts over twee zones, en deze heeft nog nooit in zijn hoogste zone geweest. Dus het geeft me een iets geruster gevoel. Al weet je nooit iets met zekerheid… :)
Groeten, WimAttachments:in antwoord op: verbruik 997Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb jullie advies gevolgd en heb de moeite genomen om een analyse te laten maken in een porsche center. En lap, nu weet ik t helemaal niet meer. Blijkt dat hij 1500 km geleden een fractie van een seconde in zone 6 gereden is wat betreft toerental, slechts één ontsteking is in deze gevarenzone gebeurd. Volgens de garage kan dit de motor echter beschadigen. Maar het gaat slechts over een drie honderdste van een seconde dat hij in die zone zat. Volgens de verkoper omdat hij verkeerd geschakeld had. Aannemelijk. En men zegt (dit is niet mijn mening), dat de eerste 997’s niet zo betrouwbaar waren qua motorisatie… dus, nu weet ik t helemaal niet meer.
Ik vind het echt een mooie auto, km’s kloppen, onderhoudsboekje ok, rijdt strak, snel… ik heb t dus lastig om ‘m voor een fractie van een seconde te laten staan.
Misschien moet ik dan toch maar terug uitkijken naar een 996 4S, vind ik ook wel een prachtig ding.
Ik besef dat er geen pasklare oplossing is, maar misschien kan enig medeleven al deugd doen :).in antwoord op: verbruik 997Heren,
allemaal wijze raad… maar het heeft niet mogen zijn. Ik heb mijn boxster 2.7 verkocht aan een liefhebber, super gelukkig.
Ondertussen staat een S te blinken in mijn garage, en uiteraard voel je verschil in vermogen, deze heeft 260 PK, gaat vooruit als een speer. Terwijl de 2.7 ook al meer dan voldoende paardjes had. Nu kan ik zeggen dat ik tevreden ben met wat ik heb :) , voor een tijdje toch :sarcastisch . Neenee, het is waar dat de rush naar meer vermogen nooit stopt, dat je op een gegeven moment moet content zijn, en eens afwisselen is ook een trukje dat bij mij werkt… Genieten van onze P’kes.in antwoord op: boxster of boxster S ?De doos van EZ powersteering stond sinds de meeting in Best nog steeds onaangeroerd in mijn garage.
Vorige donderdag ben ik er vol goede moed ingevlogen, samen met Bladerunner. Hij had het bij zijn wagen al geïnstalleerd, en was super enthousiast.
We dachten beiden dat het met enkele uurtjes leuk sleutelen wel in orde zou zijn. We hebben echter ettelijke uurtjes meer nodig gehad, het was soms wat paswerk en niet alle bouten werkten even goed mee.
Maar na enkele duveltjes ter ondersteuning :drink: , met wat doorzettingsvermogen, zijn we er uiteindelijk in geslaagd.
Mijn lichte argwaan heeft zich na een eerste testritje voluit omgebogen naar enthousiasme. Het rijdt zalig, ik heb nog steeds gevoel met de wagen, het is snelheid-gerelateerd, het voldoet volkomen aan de verwachtingen.
Alle respect voor de mensen die hun wagen origineel willen houden, evenzeer respect voor mensen die een servo-ke verlangen. Het is absoluut de investering waard.
Enne, BR, nogmaals heel hard merci… :respect2:in antwoord op: EZ powersteeringIk ben mee gelukkig voor u… Mijn servo staat nog in de doos :roll: Moet er dringend werk van maken.
Als ik uw enthousiasme lees, kan ik eigenlijk niet wachten om er in te vliegen…
Veel plezier er mee…in antwoord op: EZ powersteeringMisschien toch nog een sprankeltje hoop… :)
Ik ga het alleszins secuur nagaan. Want zijn ‘kont’ met spacers ziet er wel geweldig bruut uit. Zou leuk zijn als het alsnog zou kunnen blijven.
Ik had ook misschien gedacht aan andere velgen met een andere ET waarde, dat de spacers overbodig zouden zijn… dat de bilsteins toch zouden kunnen blijven.
Merci.Merci voor de reactie.
Heb vandaag contact gehad met porsche dealer, spoorverbreders van max 5 mm kunnen onder bepaalde voorwaarden.. grotere zeker niet.
Het lijkt me de simpelste oplossing om de bilsteins te vervangen door een standaard ophanging. Jammer, het is wat het is. :(
Groeten, Wim.Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je hebt uiteindelijk een P, je bent verslingerd ‘die doe ik nooit weg’, maar gaandeweg wil je meer … en dan komt er terug een P met wat meer vermogen.
Een boxster S komt nu al wel stevig uit de startblokken :).Het is alleszins een mooie machine. Proficiat.
in antwoord op: Ook even voorstellen!Het was inderdaad een geslaagde dag. Mooie locatie, zo veel gelijkgezinden. Vind het tevens een schitterend idee om volgend jaar wat drankjes te voorzien op ‘ons’ plein, kunnen we gezichten plakken op namen :) . Ook merci aan de initiatiefnemer om een ‘privé pleintje’ te vragen, merci BR :respect2:
Het gezamenlijk vertrek op de parking van Postel, vond ik een kippevelmoment…
We zijn daar alleszins gelijk vertrokken :D
Tot volgend jaar…in antwoord op: Porsche scene live treffen op 4 meiDag Laurens,
ik ben ook van Heist op den Berg. Heb ook een boxster… Heist lijkt goed vertegenwoordigd.
Ik gebruik m nu niet dagelijks, neemt niet weg dat het perfect kan. Afhankelijk van gezinssituatie natuurlijk.
Ik heb ook even geworsteld met al dan niet ‘S’. Dat is een overweging die je voor u zelf moet maken, is die extra power de meerkost van taksen waard.
Een gewone boxster heeft al meer dan voldoende pk’s. Als het niet de bedoeling is om bvb op circuit te gaan, dan heb je met een gewone al heel wat in huis.
Ik raad u aan om zo veel mogelijk te testen, te voelen, … je hebt nog wat tijd. De zoektocht op zich is al een belevenis, moet je van genieten.
Groeten,
Wim.in antwoord op: Boxster 987 info voor de toekomstBeste,
het doet me plezier dat er iemand enthousiast over zijn boxster schrijft. Hij durft al wel eens in de schaduw te staan van zijn grote broer. Ten onrechte.
Ik heb zelf ook een 2.7 van 2001. Rijdt idd zalig, mooi geluid, heerlijke roadster bij lenteweer zoals de voorbije weken.
De koppeling is idd naar de zware kant, is een kwestie van gewoonte.
Veel plezier er mee…
Groeten,
Wim.in antwoord op: Eerste Porsche Boxster ervaring