Aangemaakte reacties
-
Hier zitten minstens twee mensen die weten hoe je cis druk meet.
Zou het mogelijk zijn om de koude druk te meten bij een 911 bij de huidige temperaturen 24 c
Ik ben vooral geïnteresseerd in de koude druk bij een sc die een goede koudstart heeft dus een 1200 tot 1400 rpm geeft bij de eerste start van de dag.
Ook goed als iemand oude gegevens heeft zolang je maar weet bij welke omgevingstemperatuur het was.
De druk moet gemeten zijn bij koude motor en hij mag niet draaien, dus de benzinepomp moet ook gebypassed zijn.
En helemaal fantastisch zou het zijn als al dit met een wur type 089 gedaan wordt.
Ik tracht NLM een baseline te krijgen voor een euro sc want zelfs de oude fabrieksgegevens van porsche zijn niet correct. Enkel de us data zijn accuraat maar daar heb ik niets aan.
Alvast dankin antwoord op: Probleem oplossend denken CIS K-JetronicVoor een SC maar alle airco onderdelen van 77 to 89 zijn ok. Ik bouw zelf een nieuwe installatie.
Ik zal wat preciezer zijn mbt wat ik zoek.
De Behr box in de “smugglers box” koffer. Het gaat me vooral om de structuur en buizen. De inhoud mag defect zijn.
De ‘radiator’ onder de motorgrille, maar wel eentje voor een model MET achterste ruitenwisser. Deze moet in goede staat zijn.De ‘poelie’ met dubbele naad.
Compressor, condensor en buizen hoef ik niet.
in antwoord op: Airco onderdelen gezocht[quote=”bert”:3rvtdjrj] Deze week gewoon uit nieuwsgierigheid proberen te starten en toen starte hij direct. Toerke gedaan en niets bijzonders gemerkt kwa rijgedrag, teveel of te weinig benzine zou zich moeten vertalen in raar gedrag van de motor, zelfde als met een ontstekingspunt dat verschoven staat. Vandaag proberen starten en het was weer een identieke copie van de situatie als daarvoor..[/quote]
Idd. dan is het geen mengeling of onstekingsprobleem. Ga naar http://www.pelicanparts.com en zoek op tech forums naar de posts over de ‘green wire between CDS and distributor of dizzy’ die slijt intern met de jaren waardoor er verhoogde weerstand of kortsluiting ontstaat.
Dat geeft ook de problemen die jij beschrijft. Het Alarm is uiteraard ook nooit uit te sluiten.Michel
in antwoord op: niet starten 911 SCAls je onsteking hebt en benzine blijven nog 2 zaken over bij een SC:
Distributeur (onstekingspunt verschoven)
Slechte mengeling Benzine/lucht. Teveel van het een of het ander zorgt ervoor dat hij aanslaat maar er dan mee ophoudt.
Teveel lucht (valse lucht) kan plots komen doordat je airbox gebarsten is of je plots een vacuum lek hebt.Teveel benzine komt zelden zo plots; tenzij de WUR er plots mee ophoudt.
Vorige week net hetzelfde gehad (was de AFR aan het afstellen en het hing mijn kloten uit waardoor ik een lap aan de benzine afstelling heb gegeven. Gevolg geen start meer. Daarna 15 minuten moeten zoeken naar de juiste verhouding.
Succes.
Michel
in antwoord op: niet starten 911 SCHoe je je problemen mer Verellen oplost weet ik niet maar met AXA kan je ze oplossen door je rechtsbijstand in te schakelen als je die hebt.
Je vraagt hem om de rechtsbijstand te activeren (om alle bovengenoemde redenen) en de tegenpartij aan te manen/dagvaarden. Bij tegenpartij stel je dan AXA zelf voor (dus niet Verellen of wie je ook aanreed).
Voor de verzekeringspartij betekent dit:
1. Een onafhankelijke advocaat op hun kosten
2. Een eigen advocaat (meestal interne juridische dienst) van AXA zelf om zich te verdedigen tegen hun eigen rechtsbijstand.Voor een eenvoudige zaak loopt de kost van AXa dan al vlug op tot 1000 tot 2000e afhankelijk of het tot conclusies en gerechtelijke stappen komt. Mogelijks komen ze dan tot een minnelijke schikking met jou.
Alles wel via aangetekend schrijven doen.
Succes.
Michel
in antwoord op: verzekeringsprobleem?? jullie mening…Heb een speciale laten maken voor mijn 911. Bij covercraft in de UK. Ademt perfect en laat geen krassen na; binnen is hij gewateerd. Ik denk dat de buitenkant een Neo-weet ik veel wat is van 3M.
Heeft me 250€ gekost voor de buiten cover en 140€ voor de binnen-cover.
Heb ze al enkele jaren en heb ze ook al eens in een wassalon gewassen.
Michel
in antwoord op: Pyjama voor de wagen[quote=”fdeville”:1jepv0p1][quote=”Vereeken”:1jepv0p1]Allé vooruit. Maar voor wat staat dit 620A dan ?
Michel[/quote]
Noemen ze dat niet de “startcapaciteit” van de batterij ?[/quote]Voilàdus toch de “cranking capacity” = startcapaciteit. Het vermogen dat de batterrij maximaal aan de starter kan geven. To crank is starten.
Opgezocht op Pelican. De 620 is het belangrijkste getal. Afhankelijk van je starter op je 911 dien je dit te beperken. 620 is Ok 720 mag ook alles daarboven geeft extra belasting op de starter en relais.
Daarom ook dat het trukje met vorkheftruk batterijen niet altijd zinvol is die hebben veel ah (uithouding) maar vaak een lage a (piekcapaciteit.)Michel
Allé vooruit. Maar voor wat staat dit 620A dan ?
Michel
Met deze batterij kan je niets fout doen zoals Chris stelt, maar ik dacht wel dat je altijd op het tweede cijfer moet letten de 620A. Dat is wat ze de “cranking ampères” noemen dacht ik; het geweld dat losgelaten wordt als je start. Hoog is goed voor sterke starts maar te hoog is nefast voor de starter en de relais naar de starter. Met 620 zit je wel goed.
Sterkere batterijen waren zeker opties bij aankoop. Ik zie het zelfs vandaag in de optielijst van een nieuwe Cayman staan.
Klopt mijn uitleg of moet ik van de wiet blijven?
Michel
[quote=”filip vanbrabant”:2moij4w8]Na verder nazicht zatten alleen de bouten los :lol: [/quote]
Je geluksdag 8) . aan de kant van de motor of de kant van de wielen?
Waarschijnlijk niet op genoeg kg getrokken bij het uithalen van de motor….
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !Voilàse de transaxle. Dat is het minst slechte van de twee.
De cardans kunnen eruit zonder de motor te demonteren. Als hij los zit en niet gebroken is kan het zijn dat de studs (met inbus) gebroken of gescheurd zijn. Dat is wreed vervelend, want je moet die uitboren.
De cardans zijn eigenlijk onderhouds items. Om de 50k km moeten de joints gereviseerd worden en op 100k km zou ik sowieso de volledige cardans vervangen. Maar voor hetzelfde geld bol je nog 100k km zonder dat ze scheuren.
Ik zou beide kanten doen en tegelijkertijd de roullementen (bearings) vervangen van de achterste wielen. Die zijn even oud als de cardans.
Je aandrijflijn is dan weer helemaal tip top.Michel
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !De Cardan is hetzelfde als de transaxle. Maar mijn frans is niet zo goed. :D
325 USD per kant bij Pelicanparts, wel nog verschepen en BTW en invoerrechten betalen.Ik denk dat je best de 2 kanten tegelijk vervangt…maar noodzakelijk is dat niet.
Michel
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !Tja, kan de boite zijn. Een SC, Carrera, 993?
Maar het kan ook de transaxle zijn die gebroken is. Heb je al eens onder de motor gekeken? Er lopen vanuit de bak twee ijzeren staven naar de wielen (een aan elke kant), zwart en aan het uiteinde zit er een dikke rubberen kegel ook zwart.
Vooral het geratel tijdens het slepen zou daar wel eens op kunnen wijzen. Als je motor afstaat en de boite in N staat moet het al lellijk doen vooraleer het blijft rammelen.
Metaalmoeheid is niet ondenkbaar op deze stukken en bij grote krachten scheuren ze en dan klappert dat tegen alles wat het kan vinden. Als het dit is kom je er goedkoop vanaf een nieuwe Loebro transaxle en je bent klaar.
Michel
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !450€ bij Carglass, en een heleboel gezeur (Werknemers die zich nog herinneren hoe het bij een SC gaat zijn schaars bj Carglass)
Ik meen me te herinneren dat het 350 voor de ruit was 40 voor de rubber en 60-80 voor het werk.
Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan 1983 SC.
Uithalen is een makkie. De sierstrip haal je er zeer voorzichtig uit met een stomp zacht voorwerp (ik heb een roerstokje voor verf gebruikt). Als je deze te veel vervormt komt de installatie niet meer goed).
De rubber heb ik stuk gesneden (maar dat hoeft niet, maar ik dacht na 25 jaar in een auto zou ik ook niet meer zo fris zijn.) De ruit kan er nu uit (ze is niet gelijmd; als je hard genoeg achterruit rijdt met de ramen open springt ze eruit! kijk maar eens op http://www.pelicanparts.com en zoek naar Jack Olsen loses his front window and craps his pants.). ik vermoed dat er wat zwarte mastiek zal zijn in de ronde hoeken. Verwijderen. Ik had ook roest aan de rand. Zeker herstellen (bij Carglass zullen ze dat zeker niet doen).
Erin is ook niet moeilijk. Nieuwe rubber op ruit zetten met wat zeepsop. Een gladde nylon koord aan de binnenkant vd rubber aanbrengen rondom zorgen dat ze 40-50 cm overlapt op einde. Best ook de zwarte mastiek in de hoeken aanbrengen en met een spatel uitstrijken.
De ruit met twee mensen op de kader leggen (alleen gaat niet tenzij je zeer lange armen hebt; in dat geval in het circus gaan werken). Eén gaat van binnen aan de koord trekken, een ander perst met vlakke hand de ruit naar binnen (geen Jerommekes toestanden) en zo rondom afwisselen van links naar rechts werken. Niet goed? Ruit er terug uit en opnieuw (heb het 3 x gedaan). Zolang de sierlijst er niet inzit kan dit.
Totale duur (zonder herstelling van roest en kuisen van de ruit -ze was bij mij nog goed)) 3uur. Ik vond dat niet slecht voor een eerste keer.
Je moet je ervan vergewissen dat voor je installeert kijkt of de goudkleurige clipjes de hemel nog op zijn plaats houden op de rand van de voorruit. Als ze er niet zijn trek je de hemel in plooien.Mocht je niet tevreden zijn over je dashboard nu is het moment, je kan aan de schroeven aan zolang de ruit eruit is.
Ik heb spijtig genoeg mijn achterruit bij Car glass laten doen. Pijnlijk slecht gedaan. Je moet in die ketens echt geluk hebben met de kerel die het komt doen… Op mijn RX8 zou ik ook een nieuwe vooruit moeten hebben, ik zie het al gebeuren, geen GPS of radiosignaal meer. Dus ik zal het maar door de dealer laten doen.
Geloof me, als je geduld hebt en geen 2 linkse handen kan je het niet beter of slechter doen dan iemand bij Carglass.
Michel
in antwoord op: Voorruit 911 SC[quote=”RSR”:3dlr5gci]mja als het zo simpel zou zijn, maar zo is het niet.[/quote]
oei, wat ben ik vergeten? Gaan mijn wielen erafvallen. Moet nog mijn eerste rit doen… :?:
in antwoord op: Spoorstangen