Aangemaakte reacties
-
Neen, losschroeven en terug monteren. De goede verstaander onder ons heeft al begrepen dat het probleem in het eerste stuk zit; los schroeven ;o) Ik heb een brug en doe het nog in mijn broek als ik aan die bouten lig te sleuren. Ik zie mezelf altijd liggen onder die auto :shock:
Als je de Turbo Tie rods bestelt ook de bump steer kit van Pelican parts meebestellen (het 5 USD model niet het megabucks model van scheitmeister).
Sehr schone verbesserung van het stuurgedrag. Jawoel.
Michel
in antwoord op: SpoorstangenMisschien weet je dit al, maar het nog eens zeggen kan geen kwaad. Om het dashboard te verwijderen moet de voorruit eruit (bij een SC en 3.2 ben ik hier zeker van). Ik heb er die beweren dat het kan zonder de ruit te verwijderen maar daar kon ik met mijn verstand niet bij.
Alvast een fotoreportage ; veel plezier :D
http://forums.pelicanparts.com/showthre … +dashboard
in antwoord op: Dashbord demontage[quote=”Bjorn”:2o2xr8ct]
Het gerucht gaat de ronde in Stutgart dat de 928 een opvolger krijgt.Hier het bewijs;
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/ … orsche_928 [/quote]
[size=200:2o2xr8ct]LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]
:shock:in antwoord op: 911 versus 928Gewoon doen. Een 928 is echt een lekker stuk. Ik zweer het je ik zoek een huis met een grote garage zodat ik er een 928 968, 944, 924 914 of wat dan ook kan bijzetten. Mijn 911 wegdoen voor een 928 is limiet maar niet onmogelijk.
Als je dan toch een 928 koopt zorg voor een recent model (midden 80 tot begin 90) in perfecte staat en laat de Gemballa toestanden achterwege.
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over vooroordelen. Ik zou mijn RX8 binnekort willen vervangen door een Boxster en velen schijnen te denken dat dat geen Porsche is. Ik begrijp dat niet, dat scheurt er vandoor plakt op de weg en is fantastisch afgewerkt en heeft een zeer trage waardevermindering.
Mochten er hier mensen tussenzitten die hun 928 gratis willen wegschenken omdat het geen echte Porsche is; gelieve me te contacteren, ik kom hem ophalen. Geen dank :twisted:
Michel
in antwoord op: 911 versus 928Voor de geïnteresseerden:
Porsche Deutschland geeft geen Geboortecertificaten meer voor wagens buiten Duitsland. Ze verwijzen me in autoritair Deutsch door naar Porsche Import België; Drogenbos.
Afhankelijk van wie je spreekt horen ze het in Zuffenhausen donderen maar uiteindelijk de juiste weg gevonden.Porsche Import België
Grote Baan 395
1620 Drogenbos
Mevr. Hendrickx1 dag levertijd en 98€. Informatie die gegeven wordt:
Model jaar, exacte productiedatum, motor nummer, transmissie nummer, kleurcode, interieur code en alle opties. Soms ook Suggested Retail Price ten tijde van productie.in antwoord op: Geboortecertificaat PorscheVoor 100€ en met die titel moet het wel de Bentley Manual zijn.
Deze manuals zijn idd. hun geld meer dan waard in tegenstelling tot de Haynes Manuals die op geen kl$ten trekken; maar dan ook slechts 25€ kosten.
Mijn top 3:
1. Bentley manual voor je model
2. 101 Projects Wayne Dempsey
3. Haynes ManualAlle drie tesamen minder geld kwijt dan voor de Werkplaats Porsche Manual. Maar die laatse heb ik ook al eens ingekeken en die is natuurlijk wel quasi perfect.
Michel
in antwoord op: Porsche 911 carrera service manualIk heb dus de olie van de 915 bak van de SC ververst met Swepco 201.
Het verschil is merkbaar zowel bij koud als warm, maar misschien is mijn 915 bak te goed om echt versteld te staan van de resultaten van Swepco. Los daarvan denk ik dat het echt geen slechts idee is om de versnellingsbak-olie te verversen. Wat eruit kwam was echt wel afgewerkt!
– Swepco is 80/90 dus niet de standaard voorgeschreven 75W/80.
– Je hebt 3 liter en een klets nodig om de bak te vullen, de Swepco komt in 1 bus van een Gallon (3.8 liter) ideaal voor de smossers onder ons. 35€ inc. verzending.
– Vullen is ver van makkelijk maar ik heb het uiteindelijk gedaan met een grote spuit die ik bij de apotheker ben gaan halen en een darmpje.
– Het is altijd een goed idee om eerst te kijken of je de vuldop loskrijgt voor je de olie aflaat ;o)
– De aflaat en vuldop mag je slechts op 21 NM trekken.
-Swepco 201 is niet geschikt voor de 950 bakken.Het adres om het te bestellen:
SWEPCO NV
INDUSTRIEWEG 6
2390 MALLE
BELGIEN
03 312 31 41 (tel)Groeten,
Michel
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”924carreragt”:3acpr38n]10 pk???? Sinterklaas rijdt op een wit paard… :D [/quote]
ehh, dat was humoristisch bedoelt lieve mensen, vandaar dat ik ook zei dat zwarte bougiekabels goed zijn tegen flitskasten…
Natuurlijk geven bougiekabels geen vermogenswinst. Maar oude bougiekabels geven wel vermogens verlies en onvolledige verbranding.Michel
in antwoord op: bougiekabelDat lijkt me idd. een kapotte bougiekabel. Ik denk dat je ze allemaal best tegelijk vervangt want er is geen reden waarom 1 sneller slijt dan een andere; Zeer vermoedelijk zullen de andere ook volgen. Het is vermoedelijk de isolatie van de buitenkern die versleten is.
Je kan nagaan hoe goed elke kabel nog is door de weerstand tussen begin en einde te meten. In de Haynes of Bentley staat welke weerstand je moet hebben om binnen spec te zijn.In principe moet je na de vervanging voelen dat je wagen ‘vlotter’ bolt. Ik zou ook de distibuteur kap en rotor vervangen als de contactpunten ingebrand zijn.
Ik geloof dat een set rode bougiekabels idd. 10 pk meer geven :D De zwarte daarentegen zijn dan weer goed tegen flitspalen.
Michel
in antwoord op: bougiekabel[quote=”911-lover”:2pael9vu]Ermoet een importeur in België zijn.
Ik had hier voor een paar jaar klanten (vader en zoon) die in Swepco deden.
Zij waren van de kanten van Hasselt.En via het net kom ik op dit adres
SWEPCO NV
INDUSTRIEWEG 6
2390 MALLE
BELGIENTelefoon +32 (0) 3/3099014
Fax +32 (0) 3/3111777[/quote]
Zij bestaan idd.nog maar het telefoonnummer is gewijzigd 03 312 31 41 (tel) 03 311 72 77 (fax) wist onmiddellijk dat het om een 915 bak ging. Zal vermoedelijk meer dan alleen maar marketing praat zijn, 35€ voor 1 gallon (3,8 liter). Net wat je nodig hebt voor een 915 en wat meer.
Michel
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”Double G”:11qzmls0]Een importeur in België weet ik niet, ik woon zelf in Nederland. [/quote]
Dat is niet erg, iedereen maakt al eens een fout :D
Dank voor de info, zal er eens wat Swepco gaan inkappen.
Michel
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”911-lover”:1f8tqkur]Ermoet een importeur in België zijn.
Ik had hier voor een paar jaar klanten (vader en zoon) die in Swepco deden.
Zij waren van de kanten van Hasselt.En via het net kom ik op dit adres
SWEPCO NV
INDUSTRIEWEG 6
2390 MALLE
BELGIENTelefoon +32 (0) 3/3099014
Fax +32 (0) 3/3111777[/quote]
Ok jij bent beter met google dan ik. Maar je had dan ook wat inside informatie.
Michel
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”Double G”:q8csyfbd]Voor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.[/quote]
Swepco is idd. op Rennlist en Pelican de referentie. Je sprak van een invoerder in België, toevallig een telefoonnummer of adres?
Double G wat was de verandering die je merkte na de Swepco?
Dank,
Michel
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”Bjorn”:3bvioyk5]Wie kan er hier goed overweg met photoschop ?[/quote]
Ik heb net mijn Whale Tail turbo spoiler van de mijne gehaald omdat bleek dat hij er niet op stond bij levering en ik graag zo dicht mogelijk bij het origineel blijf. Foto’s posten heb ik hier nog steeds niet door maar als je wil stuur ik je op je privé adres foto’s van de mijne met de whale tail erop; heb je toch een idee. Ik heb trouwens ook nog de klep waarop hij gemonteerd was.
Michel
in antwoord op: Ducktail of Whaletail[quote=”911-lover”:24rr5e54]Ik vind het wel iets hebben.
Een hele tijd geleden stond er een quasi identieke te koop in het Genkse.
Daar zou het om een 944 gegaan hebben (althans verkoper) en deze vroeg 25.000€
Ik weet niet of deze verkocht geraakt is.2 weken geleden op E-bay geweest. 25.000€ niet verkocht. Ik vind hem geweldig. DP heeft het trouwens goed gemaakt! Er zijn er slechts 7 van. Deze heeft een 924 turbo motor. 177 paarden. Als de prijs wat zakt….
in antwoord op: 924 turbo – DP-cargo