Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 61)
    • Even tijd voor reclame.

      De vleugel is eraf en is op ebay aangeboden.

      http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl … %3AIT&rd=1

      Michel

        http://www.grainger.com/production/…rial-supply.htm

        Zij verkopen de motor waarover ik het had. Part nummer 2M197.

        Peanuts in de VS, dan shippen dan invoerrechten, dan BTW, dan inklaringskosten en kijk mama een stuk van 10 wordt er een van 30 zonder mijn handjes vuil te maken…

        Vrijhandel, you’ve got to love it!

        Michel

          Trial en error. Ik denk dat er heel wat mensen dat willen weten.

          In de VS heb je de Radio Shacks en Pep Boys en daar kan je een motor kopen voor 10 USD die stiller, kleiner en krachtiger is dan de originele die porsche er heeft ingedumpt ; maar daar heb je weinign aan (ik geloof dat Porsche 350€ moet hebben voor de volledige motor en huis; ongeloofelijk.) Met een kleine aanpassing bevestig je die dan weer op het hamster-rad in de blower.

          De motor van een haardroger kan ook maar het probleem is dat hij slecht het hamster-rad rondkrijgt waardoor hij regelmatig verbrandt. Bovendien een haardroger is ook al duur.

          Als je eens in Leuven komt zou je Hi-tec in Heverlee kunnen proberen.

          Michel

            De wet op de privacy belet dat DIV je de vorige eigenaars doorgeeft van de wagen. Je krijgt de standaard brief met ref naar de wet van 1996.
            Hoe Porsche (of dieteren) je hier bij kan helpen is mij een raadsel. Het is de inschrijving die de eigenaar bepaalt. Wat wel kan is de historiek trachten samen te stellen via de Porsche Garage. Als hij daar op onderhoud is geweest geven sommigen je inzicht in de historiek soms met soms zonder naam. Carrera in Gent doet het, Verellen in Geel niet (facturen vallen (bijna) niet onder de WOP).
            Dieteren kan je wel helpen om te achterhalen hoe en aan welke garage hij is afgeleverd (vooral na 1989). Bellen naat Dieteren en vragen dienst van dhr. Luxen (gelijkvormigheid).

            Porsche Duitsland levert een Certificate of Authenticity af, maar dat zegt niets over eignaars wel over opties. Maar ik heb de indruk dat deze dienst in slaap gevallen is. Fax is in inder geval +49 711 911 12262

            Een laatste mogelijkheid is je verzekeraar. Als de wagen steeds bij bijvoorbeeld KBC verzekerd is geweest kan hij de eigenaars achterhalen. Maar de meesten zijn zich bewust van de wet op de Privacy.

            Eenvoudig is het niet en als je de historiek hebt goed bijhouden.

            Michel

              [quote=”mcklusky”:570l07tp]een deurpaneel demonteren bij een gesloten deur met de zetels nog in de wagen is geen makkelijke opdracht da kan ik u verzekeren… voor de rest is michel zijn uitleg zeer correct, maar ik zou toch ook eerst wat wd40 proberen hoor…[/quote]

              Shit verdomme, da’s waar ook zijn deur is dicht. Niet aan gedacht :roll:

              Hmmm, heel veel WD 40 dan maar. Of als je jong kinderen hebt met kleine handjes…

                Misschien helpt WD 40.

                Maar ik zou het binnenpaneel van de deur demonteren. Als je wat aan wagen-interieurs gewerkt hebt is dit zeer makelijk. Je start eerst met de grote deurhendel binnen, 2 grote kruisschroeven, verstopt achter een plastiek afdek-plaatje. vervolgens de kaarten-bak met het luikje dat open en toe gaat en dan de knoppen van de ruitenheffers (even aanduiden welke draad waar gaat of je linker ruit gaat open als je je rechter sluit…) en dan de knop eraf waarmee je de deur van binnen sluit (ik dacht dat die ook gevezen was). Het laatstse is dan het paneel zelf met kleine vijzen die goed verstopt zijn. Je zal dan het mechanisme van het deurslot zien (voor je begint ruit helemaal naar boven) het zal zich-zelf uitwijzen.

                Ik zou zeker nooit het slot eruithalen (vastgemaakt met Torx-vijzen) tenzij het echt nodig is.

                Michel

                  En dat duurt en blijft maar duren…4 weken reeds en nog steeds niets…

                  Hoe lang heeft het bij jullie geduurt?

                  Michel

                    Originele Fuchs 16 inch! Met gepolijste rand. Lekker :P

                      Yep de bovenste dus. Hoe doe je dat toch hier fotos posten.
                      idd. porsche logo is onderaan midden in lip ingewerkt.
                      Carrera 3.0 dank voor tip.

                      Michel

                        De turbo-vleugel is het “tea-tray”model dus met opstaande rand rondom.
                        De klep is in zinmetal, dat is “champagne” kleurig ongeveer.

                        Michel

                          Lambda, schommelt naar 1.00 en 1.2 (bij no load)

                          CO kan ik zelf niet meer meten, maar op keuring was 1,5%

                          Ik zou wat rijker willen rijden omdat ik bij een rijkere instelling het aarzelen van de motor bijna niet meer heb wanneer ik in tweede van off-throttle naar gedeeltelijke throttle ga. Ik vermoed dat dit aarzelen en schudden in tweede afkomstig is van een vacuum-lijn die niet meer 100% is en die enkel bij gedeeltelijke of volle load nog goed vacuum trekt, Maar dat zal wel een lijn zijn die achter de motor zit en dus niet bereikbaar is.

                          Trouwens andere vraag, heeft een SC eigenlijk een Throttle Position Sensor? Ik dacht dat enkel de Carrera’s met hun DME dat hadden.

                          Michel

                            Frederic,

                            Vooraleer je naar het contact op de boite gaat zoeken stel ik voor dat je het toegangsluikje opent onder het tapijt tussen de voorste en achterste stoelen (middentunnel vier schroeven). Daaronder zit een “spade” connector die de speedo kabel signaal doorgeeft. Die kan losgeraken als gevolg van een laten zakken van de motor. Aangezien je aangeeft dt hij al eens nu en dan reageerde zou het ook dat kunnen zijn. Bij mij was dit het geval, eenmaal de trillingen toenamen een af/aan signaal en bij hard remmen als terug OK, tot hij op een bep. moment helemaal uitviel.

                            Groeten,

                            Michel

                              Petrol, ja dat is waar ook, alleen is het nogal duur per liter en stinkt het, maar hey ieder zijn smaak nietwaar ;o)

                                Luc dank je. Is inderdaad originele bout Porsche. Maar wat is een doei?

                                  Cava seul lijkt me niet ideaal, is te agressief voor je lak.

                                  Als je dan toch een ontvetter gaat gebruiken neem dan Finasol of Gunk als je het kan vinden. Daarna wel simonizeren.

                                  Autoglym en Meguiares hebben allebei producten specific daarvoor ontwikkeld

                                  http://www.meguiars.be/ voor verdelers.

                                  Zoek naar Tar en Bug remover. Gold Class.

                                  Zowel Autoglym als Meguiars zijn zeer goed, maar de laatste heeft nu meer verdelers.
                                  Michel

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 61)