Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
    • Je wil ook graag hoge temp verf gebruiken (600 graden, 900 is beter) of je kan het helemaal opnieuw doen. Het moeilijkste is de alternator achetr de schoep losmaken (als je kleine vingers hebt is het ideaal). Terwijl je dan toch aan de alternator bent kan je hem evengoed reviseren, hij valt gegarandeert twee maand later toch uit om je te kloten.
      Waar je ook wil voor opletten is dat je de verf aan de schoepuiteinde er niet te dik oplegt. Je zal merken dat er tussen schoep en schoephuis amper plaats is, ook als je terug demonteert moet je er echt op letten dat de schoep perfect gecentreerd is.
      De aandrijfriem kan je inderdaad ook veranderen in dat geval maakt het niet meer uit waar precies de “shimmen” zaten omdat je toch opnieuw zal moeten afstellen. Bij een SC of Carrera dacht ik dat je 6 shimmen moest hebben. Je zet dan 1 er voor en 5 erachter enzoverder tot hij spant. De maximale flex van de riem in het midden mag max 1cm zijn.
      Veel plezier

      Michel

        [quote=”ferdy”:3mwe6qfw][Ik denk dat Landuyt hier niets mee te maken heeft het is al een tijdje zo.

        Yvan[/quote]

        Toch wel. Het was op zijn aangeven (om het gesjoemel op de keuring te verminderen) en Finacien federaal heeft de voorzet binnengestampt.

          WalterDCn[quote]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten.

          Lucky bastard! Welk keuringsstation is dit? Dat moet je nu eens doen in Rotselaar.

          Kan er mij iemand op het volgende antwoorden:

          Kan ik de wagen aanbieden voor herinschrijving bij de TC zonder enige plaat als ik hem voorrijd op een aanhangwagen.?

          Ik zweer het ik ga die Landuyt nog eens in mijn catalysator steken. Ik begrijp best dat je wil vermijden dat iedereen garagist wordt maar dit….

          Michel

            ferdyn[quote]Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!

            Dat is te snel door de bocht. Ik heb een aantal wagens. sommigen daarvan worden niet altijd ingeschreven. Zoals bijvoorbeeld mijn Porsche. 1 jaar mee gereden, geevalueerd en dan twee jaar restauratie. Aangezien hij er geen 25 is betaal je de volle pot. Dus wat moet je doen als je de rijtaks niet wil betalen terwijl hij van de baan is…je plaat binnen zenden. En wat heb je dan niet meer 2 jaar later? een plaat om mee naar de keuring te gaan. En zo zijn er nog wel een aantal gevallen.
            Landuyt heeft het onmogelijk gemaakt en zoekt geld waar hij het kan vinden. Als je eens goed wil lachen kijk dan eesn naar http://www.how2tune.be , de website van dit intellectuele zwarte gat. Ik zie op je foto dat je Porsche Borbet velgen heeft. Succes bij de keuring. Ik hoop dat hij ouder is dan 25 of dat je een redelijke/onwetende controleur tegen het lijf loopt. Als dat niet zo is loop je de kans dat je mag gaan bewijzen dat deze velgen de inch en bandenmaat niet wijzigen tov het origineel. Nee serieus de laatste 3 jaar is het irritant geworden. twee maand geleden nog moeten bewijzen dat het stuur in mijn MX-5 af fabriek gemonteerd was en deel uitmaakte van een speciale serie…gelukkig ware n ze bij de invoerder behulpzaam.
            Ik weet waar ik in oktober aan zal denken.

            Michel

              the body doctern[quote]dat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet

              Ja omdat het jouw ZZ-platen zijn en jij er zelf mee gaat (= de titularis).

              Stuur maar eens een klant met de ZZ-plaat naar de keuring aan de andere kant van het land.
              Het is vandaag niet meer mogelijk om zonder hulp van een garagist een niet-ingeschreven wagen aan te bieden als particulier. Er is een uitzondering (om het nog belachlijker te maken). In de UK gaat de nummerplaat met het voertuig mee. Koop je UK wagen en bol er onmiddellijk mee naar de autokeuring = No Problemo met Engelse platen (de regel zegt het voertuig moet aangeboden worden met de plaat waar hij het laatst was mee ingeschreven of handelaarsplaat).
              Michel

                Ha noch een slachtoffer van de hufter Landuyt.
                Voor je Z-platen moet je opletten.
                De klassieke Z-plaat moet gematched zijn met de cilinderinhoud van je wagen(of groter zijn natuurlijk). Dus met een Z-plaat die fiscaal voorzien is tot 2.5 liter kan je geen 2.7 of 3.0 liter laten controleren.
                Hoe dit tegemoetkomt aan de veiligheid? Beats me ! Daar kan enkel een politicus op antwoorden.
                Het beste zoek je ZZ-platen (= proefritplaten ) hier speelt de cilinderinhoud geen rol. Echter als je dan een echte hufter op de keuring tegenkomt en blijkt dat je meer dan 25km verwijderd bent van het adres waar de ZZ-platen zijn ingeschreven, mag je weer naar huis. ;o) België.
                Je kan altijd eens proberen bij een onafhankelijke Porsche garage en vragen of zij rijden. Ik sta er al versteld van dat iemand zijn Z-platen wil verhuren. In mijn buurt (Leuven) zijn er geen amateurs te vinden.
                Kwestie van alvast mijn ervaringen te delen.
                Op dit forum zit wel Tuner uit Herselt (?) met een 968, hij kan je misschien helpen.
                Succes.
                Michel

                  Perfect. Net wat ik zocht dank je.

                  Michel

                    Alstublieft. Ik beantwoord hier mijn eigen vragen. 1 probleempje het is via de site van Porsche USA. Het noemt nu Certificate of AUthenticity.
                    Nu nog op de schweine deutsche site zien te vinden. Iemand goed in de taal van Goethe en Nietsche?

                    http://www.porsche.com/usa/accessoriesa … henticity/

                      Hmm, dat is ook de manier waarop ik CIS problemen oplos. Maar ik besprenkel overvloedig met scheldewater.

                        Elferteile al gebookmarked. Ziet er idd. nicht slecht aut. Ganz tolles.

                          Inderdaad niet makkelijk. Nochtans kan deze markt voldoende groot zijn als je Nederland er bij neemt.

                          Ik koop al 15 jaar op het net (was er vroeg bij) . Vroeger heel veel in de US , tot 2000 kon je makkelijk de douane-rechten vermijden 3 op 4 pakjes kwamen toe zonder inklaarrechten. Vandaag is het terug interessant om in de US te kopen wegens de sterke Euro. Immers de sterkte van de Euro neutraliseert vandaag de BTW (21%) en douane-rechten (9%). Het enige probleem zijn grote/zware stukken omdat de flippo’s van de douane transportkosten meerekenen wanneer zij taxeren. (kijk eens naar Tarweb.be voor douane en accijnzen)
                          Wat ook mogelijk is is je organizeren met enkele mensen en een hele container onderdelen kopen in de US en dan laten verschepen. En dan zorgen voor 100-den afzonderlijke facturen. Onze Douane-jongens in Anwterpen kunnen dan onmogelijk precies de maatstaf van heffing vaststellen en gaan dan voor het gemak af op de verzekerde waarde. Hier kan je winnen en zeker wanneer je als particulier en samenwerkt.
                          Qua website vind ik http://www.pelicanparts.com zowat het beste wat er is. 90% is origineel Porsche, bestellen is makkelijk en je kan je order van bestellingen tot en met UPS-tracking-nummer on-line volgen. De baas van Pelican is ook een super-professioneel die trouwens wat jaren in de IT heeft versleten. http://www.mittelmotor.de is ook niet slecht maar toch ook weer net niet. Je moet al heel wat volume draaien om een perfecte e-commerce site uit te baten (tjiens hoe zou ik dat nu weten :D )
                          Trouwens voor een ramp van een e-commerce site met Porsche onderdelen kijk eens naar http://www.rosepassion.fr nee geen sexsite.
                          Misschien klinkt het pedant maar aan diegenen die het willen bouwen zou ik willen voorstellen om zich te verenigen in plaats van het afzonderlijk te doen, maar dat is mijn 5 eurocent.
                          Success.
                          Michel
                          PS: Ik heb hier trouwens nog een Adjustable WUR liggen voor een SC je mag hem hebben aan 25% van de nieuw-prijs bij Bosch! :twisted: Maar dat is een andere discussie

                            Dit is echt bizar. Zou er een vloek rusten op mijn Porsche.

                            Eerst ga ik er mee op onderhoud bij AB cars in Deurne. Tweede maal ik daar verschijn blijkt dat alles dicht is. Vervolgens ga ik voor wat werkzaamheden naar Garage Performances in Ukkel bij René Willaert. Ik kom drie weken later terug van een tripje naar Zuid Frankrijk en blijkt hij zichzelf doodgereden te hebben ergens tegen Barchon.Nu garage Verdoodt.
                            En om het helemaal straf te maken het antwoord komt van LE Cars in Baasrode op 2 km van waar ik als kind ben opgegroeid.
                            Sterk.

                            Michel

                              Inderdaad met blokjes-interieur. Van ene Tom Deleu. Volgens DIV was hij de derde eigenaar

                              Heb je iets over zijn geschiedenis? Weet je trouwens of de turbo-spoiler af-fabriek was meegeleverd. Volgens Dieteren niet maar ze zijn er niet zeker van wegens slechte archieven.

                                Bijna, een Zinmetal kleurige SC van ene Arthur Blanckaert. Beter gekend als Will Tura.
                                Ik heb zelfs de listing van de dienst inschrijving voertuigen voor de wet op de privacy dit verbood.

                                Michel

                                  Dank je, bedoel je daarmee dat hij openinguren heeft? Ik ben er al tweemaal gestopt ook in de week maar zag nooit leven in de brouwerij.

                                  Misschien was ik net in zijn vakantie…

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)