Aangemaakte reacties

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Bedankt voor de tip maar ik ben specifiek op zoek naar een zwarte of zilverkleurige, liefst met chromen bumpers, in goede staat, het is niet dat ik kieskeurig ben hoor… :happydance:

        Bedankt voor de uitleg !

          Heb wel geen idee wat het doel van zo een “puke tank” is ???????

            Klopt, ben deze namiddag gaan kijken en er zitten dubbele carburateurs op, startte niet onmiddellijk maar eens de motor draaide leek hij mij ok, geen perfecte wagen maar heb nergens roest gezien en dit is toch wel heel belangrijk voor mij. Wagen heeft wat opknapwerk nodig maar lijkt mij “harde body”.
            Is wel degelijk 3 jaar geleden verkocht bij Beerens Classic in Antwerpen, volgens de verkoper is er praktisch niet mee gereden in de tussentijd. Targadak in topstaat, rubbers zeer goed, velgen niet zo goede staat, lakwerk redelijk goed (voor 42jaar oud), wel niet mee gereden, even afwachten of er meer info gekend is ivm de wagen op het forum en dan misschien nog eens terugkeren met iemand die technisch meer onderlegd is.

              Al flink “gegoogled” maar niets gevonden, niets positiefs en niets negatiefs :|

                het hoeft geen volledig originele te zijn als hij maar in goede staat is en ik geen problemen heb bij de inschrijving/keuring. Maar verkies echt wel het een grijze of een zwarte, een ander kleur kan mij echt niet bekoren…

                  Ik had enkel gekeken om hem in te schrijven voor dagelijks gebruik en dat bleek niet zo eenvoudig daar er een Europees gelijkvormigheidsattest nodig was, nu heb ik vernomen dat het statuut van oldtimer zou veranderd zijn en dat er minder beperkingen zouden zijn in het gebruik.
                  Is het inschrijven als oldtimer van een geïmporteerde auto dan veel eenvoudiger ? In dat geval zou ik het wel overwegen.
                  De wagen lijkt op het eerste zicht in goede staat (zou sowieso natuurlijk eerst gaan kijken) en had al veel positieve zaken gehoord over Arno Wienands dus misschien dat ik maar eens een tripje naar Nederland moet overwegen ?

                    Had ik gezien, maar het is zo een soort 914 dat ik zoek, ben reeds een tijdje aan het rondkijken op verschillende internetsites maar het aanbod is vrij pover, zodoende dat ik dacht om misschien via “mond-aan-mond reclame” een exemplaar op de kop te kunnen tikken.
                    Iemand die misschien van plan is om zijn porsche weg te doen maar nog niet geadverteerd heeft.
                    Had ook een mooi exemplaar naar mijn zin gezien in Nederland http://www.914parts.nl/index.php?cont=autos (deze van 14.500€) maar ik heb mij laten vertellen dat nederlandse wagens naar België overbrengen in ingeschreven + gekeurd krijgen niet evident is.

                      @ S2 : Dat is het wat ik zoek ! waar staat hij en hoeveel moet hij kosten ;-)

                      Deze die te koop staat op 2de hands vind ik te opzichtig met de spoiler, niet mijn ding.
                      Kent er trouwens iemand de verkoper van die wagen : Porsche ‘N Classic, ze adverteren regelmatig met verschillende porsches.

                        Zopas de 914 gaan bezichtigen, volgende bevindingen :
                        Verkoper : vriendelijke, behulpzame man die eerlijk antwoord op de vragen die gesteld werden, hij had eveneens alle facturen van gekochte wisselstukken + andere documenten die van belang waren, testrit kunnen maken in zijn bijzijn.
                        Auto : lak in vrij goede staat, hier en daar lichte blaasjes maar beperkt, interieur was zeer netjes, duidelijk goed onderhouden, enkele losse kabeltjes onder dashbord maar bleken van bijgeplaatste radio te zijn, zetels + dashbord in vrij goede staat.
                        koffer achteraan : aan gewerkt maar proper en roestvrij
                        motorcompartiment : typisch porsche 914 verhaal, lichte roest in de hoek onderaan de batterij, enkele gaatjes zichtbaar aan de zijkant van het paneel. Aan de linkerkant ook lichte sporen van roest.
                        Targa dak in vrij goede staat maar dichtingsrubbers aan vervanging toe.
                        kofferkap vooraan staat links iets omhoog en sluit bijgevolg niet perfect aan op de klaplichten.
                        Rubberen bumper vooraan sluit niet perfect aan op kofferkap vooraan en staan wat golvend.
                        Glas achterlichten gescheurd, bij één van de omhulsel van de mistlichten vooraan is een stukje afgebroken.
                        Onderaan wagen lichte oliesporen zichtbaar + beperkte olie zichtbaar op de grond.
                        Bij de testrit vielen mij volgende zaken op :
                        – ZALIG, VERSLAVEND motorgeluid, motor klimt vlot in toeren, geen verdachte rook te zien uit de uitlaat.
                        – stuur is héél direct, echt kartgevoel, super !
                        – remmen zijn onbekrachtigd maar functioneren volgens mij goed.
                        – gaspedaal zeer moeilijk te doseren, men moet hard duwen om gas te geven en pedaal glijdt niet naar beneden maar schokt eerder, keert wel vlot terug, blijft niet hangen.
                        – moeilijk om versnellingen te vinden, misschien te wijten aan mijn onervarenheid met porsche versnellingen, wel geen enkel gekraak te horen en eens in versnelling schiet hij er ook niet uit.

                        Ga nu alles even laten bezinken, de auto is natuurlijk 41jaar oud dus misschien zijn de opmerkingen die ik heb wel normaal maar toch lijkt 10500€ redelijk veel geld voor deze auto.
                        Ik zou hem graag in betere staat brengen met name :
                        – roest aanpakken in motorcompartiment
                        – olielekken oplossen
                        – gaspedaalprobleem aanpakken
                        – dichting targadak vervangen
                        Gezien het feit dat ikzelf niet echt onderlegd ben in deze zaken zou dit moeten uitbesteed worden en vermoed ik dat dit nog een flinke duit zal kosten.
                        Wordt vervolgd….misschien…

                          Bedankt voor de info RODONDO maar zoek specifiek een zilverkleurige of een zwarte, iemand weet van een onafhankelijke porsche 914 specialist die eventueel ingeschakeld kan worden om een porsche 914 aan een grondige inspectie te onderwerpen ?

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)