Aangemaakte reacties
-
[quote=”stefx911″:22a0un8y]euh… halloo.. is Porscheforum hier hé
Voor “Italian Trash” moet je ergens anders zijn… 8) [/quote]
Ik dacht ook eerst dat ik daar elders voor moest zijn.. Maar dan zag ik de post van de Mclaren SLR :P en daarom dacht ik dat deze topic open stond voor alle automerken.
Mijn excuses als ik iemand geschoffeerd heb door iets te posten over Ferrari. Om de Porsche-fanatiekelingen gerust te stellen over mijn geaardheid, als ik een Ferrari cadeau zou krijgen, ik zou haar direct verkopen en een Porsche in de plaats nemen :wink:
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Gisteren rond de middag op parking Ladeuze (Leuven): een grijze Ferrari 612 Scaglietti op zoek naar een plaatsje…
Volgens mij rijden er daar niet al te veel van rond in België 8)
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?[quote=”Setakira”:v359oap0]Misschien maar hier gaat het over de 997Turbo en die is nu éénmaal sneller met tiptronic dan manueel…[/quote]
Niet helemaal akkoord :wink:
De 997 Turbo trekt sneller van 0-100 met de automaat dan met de manuele, dat klopt. De automaat wint hier 0.2 sec (en doet het dus op 3.7 sec). Dit komt door het zgn. torque brake, hierbij moet men gas geven met de rechtervoet, en met links remmen. Bij het juiste toerental dan rem loslaten en plankgas tot beneden. Door dit systeem worden de turbo’s al op toeren gebracht, terwijl dit bij een manuele niet mogelijk is… Dit is de enige reden waarom de automaat i.c. sneller trekt.
Voor de rest lijkt het me logisch dat een manuele sneller is, omdat dit voordeel alleen speelt bij vertrekken uit stilstand. Een manuele versnellingsbak is altijd sneller geweest dan automaat (en met automaat doel ik dan op de klassieke automaat met koppelomvormer, niet op DSG/SMG/PDK/…, deze laatste kunnen best sneller zijn). De manuele heeft in principe een betere spreiding (want één versnelling meer) en reageert sneller dan een klassieke automaat.
Dus op circuit, met een professional zal de manuele snellere rondetijden neerzetten…
In praktijk zal de automaat vaak sneller zijn, omdat men maar op de gas moet duwen. De chauffeur die geen piloot is moet dan nog gaan terugschakelen, bij het juiste toerental zeer snel opschakelen, …
Indien je je niet kan vinden in mijn uitleg, verbeter mij gerust 8)
in antwoord op: Nissan GT-R vs. Porsche 997 turboSpijtig genoeg was de Turbo een automaat. :? Volgens mij kan een manuele Turbo de rondjes sneller afhaspelen…
in antwoord op: Nissan GT-R vs. Porsche 997 turboAbsoluut geen ervaring met lakbehandeling, maar aangezien je van Gent bent, nooit gedacht aan Protech lakbehandeling ( http://www.protechgent.be )?
Groeten
in antwoord op: Teflon lakbehandelingAltijd interessant om te horen :D
Ben ik de enige die problemen heeft met het openen van de site van Q-music?? Die gaat bij mij altijd tergend traag :?
Kan je iets meer vertellen over de 911: welk model? Oud of nieuw??
Misschien een link naar jouw filmpje?Alvast bedankt voor de reactie en mijn beste wensen voor 2008!!
in antwoord op: Zin om een Porsche 911 carrera te winnen ?