Aangemaakte reacties
-
Even offtopic maar die rode carrera GT is van een projectontwikkelaar hier in Keerbergen. De vroegere historiek ken ik niet maar hij heeft de wagen bij Raes Racing gekocht. Met een heel grote korting in ruil dat er reclame mocht blijven ophangen. Nadien heeft een vriendinnetje van hem de wagen tegen de vangrails van de autosnelweg in Mechelen geparkeerd. Na een dik jaar is die helemaal terug hersteld en rijdt hij er terug dagelijks mee rond.
En over de LAM-666 eigenaar : hier is het inderdaad hoge bomen vangen veel wind. Alle dure wagens kwijt geraakt + monsterboetes + een reeks rechtszaken en vervolgingen door de fiscus. Einde verhaal vrees ik. Niemand van die hem vroeger veel in het café zagen en er regelmatig mee op stap gingen hoort er nog iets van. Spijtig want de Peter was iemand die ondanks zijn exclusieve dure wagens en zijn turbulent leven niet naast zijn schoenen was gaan lopen. Gewoon jeansbroek aan en mee pinten komen pakken!
En ontopic: wie koopt die zwarte 50th bij carrera motors? De 3 kleuren moeten toch op het PF vertegenwoordigd zijn.
in antwoord op: 50 jaar Porsche 911[quote=”porsche” post=138773][quote=”Mikey” post=138755]666 Die zie ik regelmatig rond mechelen of den total …[/quote]
Dat was iemand anders Mikey, die heeft z’n Lambo al bijna 2 jaar niet meer. Die persoon was inderdaad van Mechelen.[/quote]
Die kennen we ook. Zit of beter zat regelmatig in het café onder de’n toren hier in Keerbergen. Was destijds een mooi clubje : zwarte murcielago spyder en nadien orange gallardo spyder, stond toen bijna constant een zwarte en donkergrijze 997 turbo bij, de rode carrera GT was er ook vaste klant, een zwarte F430 die onlangs werd vervangen door een zwarte 456 spyder en een paar 996/997 modellen met regelmatig een panamera in het kielzog. En deze van de panamera had onlangs een nieuwe zwarte gallardo bij. Veel verhalen over de eigenaar van de LAM-666 (en RAM-101 en ik dacht ook nog LIM-666 op een zwarte panamera 4) van hem zelf of via via gehoord. Er gingen lang de geruchten de ronde dat hij een gifgroene aventador had besteld. Maar aan het +18 sprookje is naar het schijnt een nogal abrupt einde gekomen. Dankzij de fiscus.in antwoord op: 50 jaar Porsche 911Moet zeggen dat ik die 991 4S in die blauwe kleur wel megageil vindt. Buiten de witte stickers mogen ze die fabriceren. En die witte velgen zijn ook zo TJOENING. Eigenlijk dus een 991 4S in die blauwe kleur.
Over exclusiviteit bij porsche worden al langer vraagtekens gesteld. Het is aan de koper om te beslissen wat hij exclusief vindt en wat niet. En hoeveel euro’s hij er voor over heeft. Porsche slaagt volgens mij daar compleet de bal mee mis. Maar wie ben ik om daarover te oordelen. Zie naar de 997 classic. Er staan nog steeds veel nieuwe wagens op een baasje te wachten. En te wachten. De 997 speedster zou sneller uitverkocht zijn dan je met je ogen kon knipperen. Maar er staan er zelfs in België nog een aantal hopeloos te wachten om toch maar verkocht te geraken. Hier in de buurt staat een 997 speedster al heel lang stof te vergaren. De handelaar zegt nu al dat het één van zijn slechtste aankopen ooit is geweest.
Wat gaat de 50th doen? Buiten het feit dat de eigenaars er vele jaren heel veel plezier gaan van hebben zullen die hopelijk hun waarde wat behouden. Maar ik vrees ervoor. Die bij carrera motors blijft ook mooi te koop staan. Moest er echt zo om gezocht worden dan was die al verkocht. Neen, ik vrees dat ze bij porsche er een fantastische mediastunt van hebben gemaakt en ze nu weer eens op hun gezicht vallen.
Ik heb getekend voor de 991S van mijn buurman. De dag dat hij zijn 50th heeft gaat de verkoop door. Maar twijfel meer en meer om deze niet in te schrijven. Misschien direct terug te koop te zetten en er een dikke cent aan verdienen. Ik heb er nu vier dagen mee gereden en het reed als … elke 911. Niets speciaal of spectaculair. Ik heb ook onlangs met een panamera mogen rijden. Was dezelfde belevenis als de 991S. Niets of heel weining. Stap in een ferrari of lambo en je krijgt kippenvel. En die houden wel hun waarde (aankoop tweedehands van 3-5 jaar oud wel te verstaan). Ik heb bij mijn profiel gezet benieuwd wat 2013 gaat brengen. Maar ik denk dat het vooral 2014 zal zijn die veel zal brengen.
in antwoord op: En het melken gaat verder …[quote=”Ibiz@ke” post=138355]ge moet soms ZEER duidelijk zijn als ge onderdelen besteld,het is vanzelfsprekend dat als je een logo besteld je het dichtingske ook ineens mee vernieuwd.
De nieuwe wielen zitten er onder,en een fototje van het geheel.
Vandaag tripje NL gedaan en deze foto opt web gevonden
Gelukkig dat smaken verschillen. Dit doet mij denken aan jaren geleden op zo een tjoeningsalon in Mechelen. Daar stond ook een volledig verneukte 996 turbo. Sorry Ibiz@ke maar dit vind ik dus :bounce:Ik begrijp dat veel mensen dit mooi vinden en dat je wagen vooral in de tuningsector zal scoren.
in antwoord op: 964 carrera 4 Amethysthet is jullie ook gegund hoor ;)
Maar een 993 2S of 4S geeft geen prijsverschil.
Ik zal wel met een gewone 991S gaan rond bollen :Din antwoord op: De nieuwe Porsche 911-basismodel in FrankfurtIk begrijp porsche daar wel in. Op termijn wordt alles met een hoge CO2 uitstoot onbetaalbaar. En sommige verkopers hebben zelf al toegegeven dat de prijzen te hoog liggen om nog goede verkoopcijfers te halen. Vandaag is 200-250 gram uitstoot nog aanvaardbaar en betaalbaar. Binnen enkele jaren herzien ze hun belastingen en wordt het dan misschien wel onbetaalbaar. Plus wat ben je vandaag nog met +350PK. Eens tof om je even en dan nog best op een circuit uit te leven. Maar voor dagelijks verkeer? Met 300PK zul je nog snel genoeg zijn. En 18″ velgen? 20 bouten en je plaatst er onder wat je wil. Nu wachten op een 991 hybride zeker? Ik vind het een goede zaak wat porsche nu doet. Maar om er nu weeral een speciaal model van te maken?
Porsche maakt er zich alleen weer wat meer belachelijk mee en jaagt veel potentiële kapitaalkrachtige klanten naar andere echt exclusievere merken. Ferrari heeft enorme groeicijfers. Het is ook geen mechaniek meer die constant stuk is maar betrouwbaar geworden. Ik heb zelfs gehoord dat ze 7 jaar garantie op een 458 en F12 geven?
Over de 50th heb ik iets mooi horen zeggen : vroeger betaalde iedereen veel geld bij om een lederen interieur te hebben . Stof was zo van willen en niet kunnen. Nu betalen ze extra om een stoffen interieur te hebben. Of evenveel betalen als een 4S maar een 2S krijgen.
Wie is nu de slimste en wie niet :twisted:
in antwoord op: De nieuwe Porsche 911-basismodel in Frankfurtoeps was mijn eigen topic :bounce:
Spacers zijn nooit op die 996 in dat topic geraakt want wagen was sneller terug verkocht dan dat hij die had :happy:
Maar hiermee ben ik terug up-to-date en weet ik hoe en wat. mercikes deepee voor de link :wink:
in antwoord op: 5 mm spacers – langere wielbouten ja/neenZwart is veruit de mooiste kleur. Maar is geen metaalkleur dus onderhoud :bounce:
Grafietgrijs is ook prachtig en heel goed te onderhouden.
Geyser grey is ook niet mis. Maar een 991 in een lichte kleur vind ik persoonlijk niet mooi.
En de 50th heeft gechromeerde vensteromlijsting dacht ik? Komt het mooiste uit op donkere kleuren.
Maar inderdaad nog iemand snel de zwarte bij carrera motors bestellen en op het forum zitten dan de drie mogelijke kleuren.Wat ik eigenlijk wel straf vindt. Het was naar het schijnt zoeken en onderhandelen om nog een 50th te kunnen bemachtigen. Nu zouden ze zonder probleem nog in Duitsland kunnen besteld worden.
in antwoord op: 50 jaar Porsche 911Gewoon full option zeggen :first:
in antwoord op: 50 jaar Porsche 911Doeme ik krijg voor het weekend de 991S van mijn gebuur mee maar het is hier in een naburig dorp beach volleybal deluxe. En zoals elk jaar is dit de zaterdagavond een stevig strandfeest. Met Sven Nijs als DJ :drink: ( http://www.beachvolleydeluxe.be/). Anders was Oostende een mooie testrit geweest.
in antwoord op: Rlc zaterdag 3 augustus OostendeDeze middag hier in het dorp : een jonge blonde chick met een zwarte 991 cabrio *luv
Nummerplaat P-463 :?
Veel te laat om mijn gsm te nemen en een foto te nemen.
Hopelijk kom ik ze nog tegen :mrgreen:Wat ik wel meer en meer begin te merken is dat er in de regio enorm veel 991 modellen beginnen rond te rijden. Dagelijks zie ik er wel enkele rijden. Gisteren ook nog in Heist o/d Berg nog een witte 991 cabrio met een oldtimer (= gepensioneerde man) in :D En ik vermoed dat er veel van die eigenaars hun vroegere 997 MK I of MK II hebben overgelaten of zo. Want dat zie je hier niet meer rijden. Een jaar geleden zag je dat dagelijks en nu zijn het de 991 modellen geworden.
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Bij carrera motors staat een 50th model te koop.
Vehicle ID 130656
Model 991 (50th Anniversary)
MY 2014
Mileage 0 kms
Price € 145.551 (= € 120.290 + 21% VAT)
Exterior color Black
Interior color Leather/cloth interior in Black (Standard)
Hood Not Available
Remarks N° 0077/1963 Available November 2013MILJAAR :bounce:
in antwoord op: 50 jaar Porsche 911Dat zijn wagens van 2 ton maar een mens verschiet er toch van hoe dat die vooruit gaan.
Twee weken geleden in het industrieterrein met een hybride versie meegereden.
En dat ging verschrikkelijk snel.
Volgens de eigenaar zat er wel een racechip van ultimate op.
En even gegoogeld en zou dan 484PK en 737Nm geweest zijn.
Dat deze cijfers klopten weet ik wel niet.
De wagen ging ook heel zwaar door zijn ophanging.
Bij stilstand zakte die tot de wielkassen bijna op de banden lagen.
Maar om zoiets dan nog fiscaal interessant te maken?
200 km/uur en het was precies of we stil stonden.in antwoord op: twee panamera S racen op Zolder[quote=”bccars” post=137714]Planning was enkel te groeten naar de Porsche sportwagens,
Boxster, Caymanen 911. Dus dan valt al meer dan de helft af ;-)[/quote]
Naar mijn mening moet het dan zo :happy:in antwoord op: Wie heb ik gezien ?De knoop doorgehakt en deze voormiddag getekend :driver:
Geen 50th edition maar wel gelijkaardig :relaxman:in antwoord op: Vincent stelt zich ook maar eens voor