Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 254)
    • Iemand in de schoonfamilie had een Ferrari 512TR :bounce: al meer dan 9 jaar compleet stil staan. Stond gewoon opgeblonken onder een doek. Wat heeft hij destijds op aanraden van Ferrari gedaan : wagen buitenkant en binnenzijde grondig gepoetst. Vooral het lederen interieur goed behandeld met producten. Dan wagen in garage gezet en alle rubbers met een product ingesmeerd. Batterij afgekoppeld en doek erover. De garage is eigenlijk de kelder onder zijn huis maar wel heel goed geventileerd. Eind vorig jaar zijn ze van Ferrari langs geweest om de wagen even op te halen en na te kijken. Buiten een groot onderhoud zoals de bougies, filters, olie enz. is er niets meer aan gedaan. De wagen stond en staat nog steeds in showroomstaat. Bedoeling was om de wagen nu deze zomer gaan in te schrijven maar door het lange slechte weer is dat er nog niet van gekomen. En hem kennende zal de wagen wel onder terug zijn doek blijven staan.

        En prijskaartje zal waarschijnlijk ook wel om U tegen te zeggen zijn :( Neen spreekt mij helemaal niet aan. Geef mij dan maar een 991 al dan niet in 4S uitvoering en aangekleed met opties naar mijn zin.

          Al heel veel gezien, meegemaakt en ook horen vertellen en steeds was de conclusie een volledige deftige sportophanging aan te kopen (niet het genre van KW/Weitec/Eibach ed.) en dat door mensen met ervaring (lees : specialiteit van het merk zelf) laten monteren. het enige contact met de weg zijn de 4 wielen en daaraan vast je ophanging. Het verschil tussen een bocht nemen of er los uitgaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een bandenhandelaar/specialist tjoeningophangingen een ophanging met een voorhamer zie bijregelen.

            klopt wat je zegt maar spijtig genoeg werkt het zo niet in deze wereld. Dus je hebt de keuze : voor enkele honderden euro’s meer (tot een paar duizend) slaap en rij je gerust rond. Of je durft met je bolide amper buiten te komen, nergens te parkeren en je kijkt steeds paranoïde rond. Dan rij ik liever met een gewone wagen rond. Want 1 ding weet ik al : de volgende zal ook weer omniumverzekerd moeten zijn.

              Buiten het feit dat het in dit topic over een echt gestolen wagen gaat die daar niet voor verzekerd was : hoeveel diefstallen van jonge en meestal dure wagens die omniumverzekerd zijn gebeuren in opdracht? Omdat Mijnheer de dure leasing niet meer kan betalen en de wagen anders zwaar verlieslatend moet verkopen? Ik woon in een regio waar veel dure en exclusieve wagens rond rijden. Hier draaien de mensen nog amper het hoofd als er een porsche voorbij komt gereden. En aan de villa’s, de constante camionetten van tuinaanleg en -onderhoud, ramenwassers, zwembad/sauna/jacuzzi inrichtingen enzovoort te zien is het geen crisis voor die mensen. En hier worden zo goed als geen wagens gestolen of gebeuren er amper home- of carjackings. En daarbij : schaf u een goede diefstalverzekering aan en je hoeft de -mogelijke dode- held niet uit te hangen bij een home- of carjacking! Wie een wagen van pakweg +50.000 euro kan aanschaffen zou niet mogen wakker liggen van een iets duurdere verzekering. Iedereen weet dat je een oude 911 op amper een minuut startend hebt. En als je dan de bedragen leest wat het amper kost om dit deftig te verzekeren. Zoeken de eigenaars dan zelf die ellende niet deels op?

                Mooie wagen maar de prijs is extreem hoog. Beter de wagen zo origineel mogelijk zetten en de prijs drastisch laten zakken. Spijtig genoeg vindt je vandaag veel 996 modellen die ze bijna gratis beginnen weg te geven. Bij wijze van spreken. Ik las op een ander forum dat er iemand een 996 (dacht ook model 2002, was in ieder geval een facelift in perfecte staat en iets meer dan 100.000 km) voor amper 14.500 euro had verkocht. Ook al gehoord van een perfect in orde zijnde 996 4S voor amper 17.000 euro. En een gebuur heeft onlangs zijn 997 (model 2006) voor amper 22.000 euro overgelaten op een nieuwe 991.

                Toch nog veel succes met de verkoop en hopelijk snel dan een 997.

                  Ik denk dat iedereen al wel goede en slechte verhalen over OPC’s heeft gehoord. Zo hoorde ik vorige week van iemand een enorm slecht verhaal over kronos porsche. Daar een nieuwe wagen gekocht en het zich al flink beklaagd. Teveel problemen en ander gezever dat ze niet willen oplossen. En ook over Verellen had die geen goed woord meer. Jarenlang klant geweest en als huisvuil buiten gezet na een probleem dat ze niet konden oplossen. En nu is die vol lof over Antwerpen en heeft daar zelfs een nieuwe 991 besteld.

                  Mijn inziens is wat OPC Antwerpen doet een geniale zet. Vlakbij Raes Racing dus die voelt al hun adem in zijn nek. En een veel betere ligging en verbinding voor klanten regio Limburg. Dus ze kunnen er alleen maar bij winnen en klanten van Verellen afsnoepen. Ze gaan hun klantenaantal serieus zien groeien.

                    Is sterk van sector afhankelijk. In bepaalde sectoren is een porsche zelfs een teken dat het niet goed gaat. Zo kan mijn gebuur zich niet in een porsche vertonen. Waar een mercedes CL (65AMG) dan weer wel top is. Maar in de meeste sectoren is het not done. Ik ken er die naast een dikke 911 een gewone middenklasse wagen genre VW hebben en daar mee naar hun bedrijf rijden. Of anderen die direct in de ondergrondse parking rijden en nooit de wagen voor het bedrijf zullen laten staan. Hier in het dorp had een zelfstandige een audi R8 gekocht en die reed er elke dag mee. Hij heeft hem van ellende weg gedaan. Omdat hij meer en meer klanten begon te verliezen. Nu rijdt hij met een standaard BMW 318d en hij ziet terug groeicijfers. Ook de roddels “die doet in wit poeder” zijn terug verdwenen. Met porsche is dat nog 10X zo erg. Een porsche staat bij velen synoniem voor gangsterpraktijken, zwartwerker, playboy, mannen met een midlife crisis … Zet een dure BMW 7-reeks, Audi A7 … tegenover een porsche en je krijgt direct de verschillen en verwijten naar je hoofd geslingerd. Ook al is het “maar” een oudere 964, 993, 996 of 997.

                      Morgen als passagier van een 991 4S aanwezig :) Komen in een treintje met dus een 991 4S – 997GT3 MKII – panamera – boxster (2X) en hopelijk nog de rode carrera GT :think:

                        Die zal ik nog wel regelmatig in de regio spotten :up:

                          De knoop is bijna doorgehakt en het zal een GT3 in clubsportversie worden die deze zomer hier de regio gaat onveilig maken. Ik twijfel nog tussen drie evenwaardige wagens. De kleur wit – zwart of kobalt blauw? De eerste twee staan bij een garage te koop (de witte met keramische remmen) en de blauwe particulier. Wit heeft mijn voorkeur terwijl een kennis voor de blauwe wil gaan zien. Moeilijke keuze.

                            Is toch niet illegaal? Ik gebruik al geruime tijd de nieuwe coyote met touchscreen en hij heeft mij al veel centen bespaard. Ik durf gerust zeggen dat dit toestel voor 99% te vertrouwen is. Bijna dagelijks krijg ik meldingen van mobiele flitsers en telkens staan ze daar dan ook ergens in de kant. Al ze dat morgen verbieden dan vraag ik binnendienst aan.

                              Ik weet niet wie dat doet maar ik weet wel als ik ooit een nieuwe 911 zou bestellen was dit de eerste optie die ik zou aanvinken. Of je moet het sportpakket nemen of een GT3. Dat maakt het verschil tussen klasse en blindelings maar iets kopen :ass:

                                Geef me dan maar een cabrio *luv

                                  [quote=”porsche” post=128333]… heeft een catalogusprijs van +/- €103.000 excl. BTW. Dit bedrag gebruiken we als basis voor de berekeningen.[/quote]
                                  Is exclusief BTW. Dus €124.630 inclusief BTW.

                                  Ik was erbij toen de bestelbon voor een E-hybrid werd getekend en die kwam op €135.000 inclusief BTW (bijna full option). Enkel de bestelbon van de GT3 werd niet getekend (was een twijfelgeval met een 4S die in de showroom staat).

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 254)