
Aangemaakte reacties
-
[quote=”Rufie” post=247333]Wat vinden jullie van die afgeplakte praatpalen ?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3061819/2017/01/23/Praatpaal-definitief-uit-straatbeeld.dhtml?utm_medium=rss&utm_content=binnenlandophlnbedesnelstenieuwssitevoorbinnenlandsnieuwsMoet toch een serieus werk geweest zijn ? Was een klein stickertje met buiten dienst niet eenvoudiger ?
Hoe lang gaan die gedrochten nu nog blijven staan ? Als de plastiek scheurt zal het een zicht zijn…[/quote]Omdat veelmensen en dan vooral Buitenlanders blijkbaar geen sticker kunnen lezen en die er zelfs af zouden trekken om de praatpaal toch nog proberen te gebruiken. Je zou er van verschieten hoe mensen op dat moment denken en handelen. Nu is het duidelijk en ze gaan toch allemaal verwijdert worden. Maar dit moet wettelijk weer via een aanbesteding gaan.En gedrochten :D Misschien meer op de weg letten in plaats van de “gedrochten” langs de weg ;)
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”bladerunner” post=247330]… en ondertussen nadert mijn afrit, ik moet er af. Maar het zal wel lukken hoop ik nog, maar niet dus, ik kan niet voorbij en ik kan mij niet laten afzakken, ik zit gekneld tussen 2 debielen in een vrachtwagen. Pas 8 kilometer verder is de eerstvolgende afrit die ik neem om terug te keren naar mijn oorspronkelijke afrit. … Europees inhaalverbod voor vrachtwagens.[/quote]
Op het eerste punt : waarom niet afzakken om de afrit te kunnen nemen? Ik heb dat ook al gedaan en buiten een bumperklever en alle toeters te horen zakte ik toch af tot 80 km/uur. Leuker is dan weer om tegen 87-88 km/uur rechts te rijden en vanaf het moment dat een vrachtwagen je op het linkse of middenvak voorbij wil gaan telkens je cruise control met 1 km/uur bij te tikken. Tot je exact even hard rijdt en hij niet voorbij kan. Op de E19 Antwerpen-Brussel heb ik zo al verschillende klojo’s hun afrit brucargo laten missen. Die kunnen dan de ring van Brussel op en helemaal terug rijden. Zij kloten de weggebruikers dus terug kloten is de boodschap. Ik noem die klojo’s ook bewust geen mensen meer maar een soort van nieuw ontstaan ras met een IQ van een cavia.
Punt twee : zijn al langer voorontwerpen over. Het grote probleem is dan juist wat bij op- en afritten? Een bepaalde afstand houden zodat andere weggebruikers kunnen invoegen respecteren ze toch nooit. Dus ze gaan bij een inhaalverbod nog meer bumper kleven en zo het ganse rechtse vak insluiten. Dan geraakt niemand nog op of af de autosnelweg gereden. Maar het inhaalverbod gaat er aan komen. Idem met alle andere punten over LV die ik hier al eens heb opgesomd. Maar misschien is het allergrootste probleem dat het een Europese beslissing moet worden. En dat gaat verschrikkelijk maar dan ook heel verschrikkelijk traag.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Door de kilometerheffing gaan vrachtwagens meer over gewone wegen rijden. Bij ons in de regio is het vrachtvervoer op enkele maanden een factor maal vier, vijf en meer gegaan. Allemaal mastodonten op NL, P, BG en CZ platen. Maar ook een plaatselijke maar vrij grote grondwerker is het meer en meer aan het uithangen. Die gasten stoppen zelfs bijna niet meer voor een rood licht of aan een rotonde. Wet van de sterkste denken die dan. Zelfs al eens zo ne pippo uit zijn trekker gesleurd. Twee schoolkinderen moesten opzij springen want die gast minderde niet aan het zebrapad. Ik zat achter hem en hij gaf zelfs gas bij. Terwijl ze al duidelijk aan het oversteken waren. Gewoon onleefbaar geworden en levensgevaarlijk voor de schoolkinderen. Een stuk mag maar 50 km/uur gereden worden. Maar als je dat doet hangen ze tegen uw bumper en zitten ze met heel hun opgehangen kerstboom te flashen. Enige voorlopige oplossing tot de politiek ingrijpt : gas lossen en tegen 35-40 km/uur over de weg tuffen. Ja ik ben een echte vrachtwagenhater geworden en heb noch respect noch begrip voor die cowboys. Daarbij nog de werfcamionetten met zware aanhangwagen aan en de koeriers en bruine chauffeurs en het spel is compleet.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”Rufie” post=246147]Doe mij maar de CGT.
Nog net iets exclusiever.[/quote]Idem hier. De R is wel even exclusief maar voor de man in de straat blijft het een gewone 911. Of erger nog een getunde 911. Strepen over een wagen kleven is synoniem voor tuning van en voor rijke jongens zonder smaakgevoel. Enkel de echte porschebelievers herkennen onmiddellijk dat het een R is. Voor mij blijft het een uitgemolken model uit de eerste generatie 991. En als je ziet wat dat de prijzen van “nieuwe 991 GT3RS modellen al aan het zakken zijn -de hype is over- dan vrees ik dat de R niet zo een goede investering – belegging is. Wat een CGT zeker wel is.Idem met de endurance racing edition. Voor de prijzen die vandaag gevraagd worden koop je een 991 carrara 4 GTS full option. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Want buiten de weeral stickers op de wagen blijft het een 991 met enkele opties op. Ze blijven dan ook overal te koop staan. En zo zijn er nog wel enkele Porsche reeksen die ze nu overal proberen te verpatsen. Maar allemaal blijven ze staan.
In antwoord op: 911R (991gt3 met handgeschakelde versnellingsbak)Over de LEZ zones en de oldtimers zal nog wel heel wat gepraat moeten worden. Hier stelt zich een ander groot probleem dat nu van naderbij bekeken zal worden. De mensen die hun oldtimers toch voor woon-werkverkeer gebruiken. Vooral de gewone oudere wagens genre opel, VW, ford, volvo, mercedes enzovoort zouden veelvuldig op O-platen worden gezet en toch dagelijks voor oa. woon-werkverkeer en schoolverkeer worden gebruikt. Samengaande met dit probleem blijkt nu ook dat veel jongeren een wagen geschikt als LV aanschaffen en zo de dure verzekering grotendeels ontlopen. Plus de fiscale voordelen van geen BIV en lagere wegenbelasting. Door al deze achterpoorten in de Belgische verkeerswetgeving ontstaan er dus een grote grijze zone. Waar dringend oplossingen voor nodig zijn.
– Strengere controle, hogere boetes en in uiterste geval verbeurd verklaring van voertuigen die onterecht als oldtimer zijn ingeschreven.
– Een verbod op het inschrijven van wagens onder LV voor particulieren (verplicht ondernemingsnummer nodig).
– Effectief aantonen dat een wagen als LV gebruikt wordt en niet enkel uit fiscaal voordeel.
– Verdergaande op LV zal er een digitale tachograaf en snelheidsbeperking op komen (suggereert wordt 110 km/uur).
– Oldtimers ouder dan 40 jaar zullen onder strikte voorwaarden toch in de LEZ zones mogen (vergunde evenementen, woonplaats …).
– En voor al het gemotoriseerd vervoer : kilometerheffing tegen 2020 en dit ter vervanging van de BIV.Dit zijn enkele wettelijke zaken die op de agenda staan en waar er al voorontwerpen van zijn. Hoeveel er uiteindelijk het einde van de rit zullen halen is vandaag nog koffiedik kijken. Wat wel al vast staat is dat er veel partijen achter deze ideeën staan.
[quote=”Godspeed” post=246770]In tijden van downsizing zou het wel prachtig zijn om zo’n grote flat 6 te hebben :)
Van de vorige RS en GT4 zijn er inderdaad véél van de band gerold, maar dat is goed hé… kunnen ze weldra wat zakken in prijs :)[/quote]In Berlaar bij Bartcars staat een fonkelnieuwe full option GT3RS te koop. 238000 euro en zou serieus bespreekbaar zijn.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/304204448?asrc=st|as
In antwoord op: nieuwe GT3 RSVeel hangt af van welk keuringsstation en wie de wagen keurt. Ik ben ooit met een 911 met 5mm spacers -originele optie- naar de keuring geweest en de wagen werd afgekeurd. Geen discussie mogelijk. Anderzijds ben ik ooit met niet originele spacers van 12mm naar de keuring geweest en daar werd niets gezegd. Of ze hadden het zelfs niet gezien. Naar de keuring gaan is nog steeds een groot deel geluk hebben. Ook al meegemaakt dat de lichten niet goed stonden, ik een half uur een toerke ging doen en ze dan opeens wel goed stonden. Zonder er aan geweest te zijn. Of met niet originele xenons. Dat is een tijd populair geweest. Eerste jaar niets gezegd en tweede jaar afgekeurd omdat er geen sproeiers aanwezig waren. Die mannen hebben quota die ze maandelijks moeten halen. Is een bedrijf als een ander en er moeten winsten omgezet worden.
Tip : ‘s morgens heel vroeg naar de keuring gaan. Op een vrijdagmorgen of een maandagmorgen. Er zitten veel jonge gasten op een keuringsstation en de donderdag- en zondagnacht zijn de avonden dat die mannen wel eens te lang op café kunnen blijven zitten. Zo ben ik eens na een warme zondagnacht op een maandagmorgen met een wagen naar de keuring geweest. Ik was de eerste en ze hebben toen bijna niets gecontroleerd. De lichten werden eens bekeken en de wagen heeft niet op de brug stil gestaan. Velgen en banden waren niet conform het gelijkvormigheidsattest maar ze hebben dat zelfs niet bekeken.
In antwoord op: Spacers en Technische controleHoogstwaarschijnlijk zal dit alles binnen de kleine ring van Mechelen zijn en in latere fase alles binnen de grote ring. De APNR camera’s gaan trouwens ook als trajectcontrole ingezet worden. Vrachtvervoer +3,5T gaat zoals in Leuven verbannen worden en zwaar gecontroleerd en beboet worden. Hier haalt groen Kristof Calvo een slag binnen. Zijn ambities zijn dan ook de nieuwe Burgemeester van Mechelen te worden. En zeg nu niet nooit want dat zei iedereen ook van Trump. Moest Calvo het lukken dan wordt gans Mechelen een grote groene zone en zullen de uitstootnormen nog pakken strenger dan in Antwerpen worden. Ik heb dat al dikwijls gezegd : binnen enkele jaren gaan oudere vervuilende wagens en oldtimers nergens meer mogen rijden. De stad Aarschot is er ook al over bezig. En zelfs dorpen die iets of wat gewestwegen rond hun bebouwde kom hebben liggen zullen dit gaan toepassen. Voor de bewoners van de regio : weg Tremelo – Keerbergen wordt trajectcontrole en besprekingen voor LEZ zones zijn ook al in een eerste fase. De technologie wordt betaalbaar en werkt feilloos. Ik ben geen doemdenker maar op termijn gaan we wel naar vormen als hybride wagens en E-wagens moeten overschakelen. Tegen dan zal zelfs een 3.0 motor (991.2) niet meer in steden of dorpen mogen rond rijden.
In antwoord op: ook Mechelen voert LEZ zone in tegen zomer 2018[quote=”mark986″ post=245869]Belgie verlaten… ik speelde ook met het idee en heb het gedaan. Ok, effe het porsche idee uit het hoofd vanwege andere prioriteiten maar na bijna 3jaar in spanje heb ik er geen dag spijt van.[/quote]Ook al even met de gedachte spelend om België te verlaten. Al naar enkele Belgische projectontwikkelaars geweest om te zien wat zij zoal in Spanje hebben aan te bieden. Wat gerekend en mits verkoop van de huidige woning kan ik in Spanje een mooie nieuwbouw villa aankopen en nog genoeg over hebben om het enkele jaren uit te zingen. Ik hoop wel dat ik dan op een termijn van max. 6 maanden daar iets deftig gevonden heb. Misschien plaatsing van alarmsystemen (heb hier een erkenningsnummer maar moet nog navragen hoe het daar in Spanje mee zit).
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”deepee” post=246390]Vuurwerk veroorzaakt aanzienlijke smog
Het vuurwerk heeft in de oudejaarsnacht zoals verwacht een flinke hoop smog veroorzaakt. Op sommige plaatsen werd
een concentratie fijnstof gemeten van meer dan 1000 microgram, zei een woordvoerder van Volksgezondheid en Milieu. Om maar te zwijgen over de zware metalen.
Boven de 200 microgram fijnstof per kubieke meter geldt de luchtkwaliteit als zeer slecht. Bovendien bleef de smog veel langer hangen dan verwacht, omdat het later ging waaien dan voorspeld.[/quote]Gaat van de stad uit en dan mag dit. Dan mag alles. Nog x aantal jaar -ik schat 10-15 jaar- en een op fossiele brandstof rijdende wagen mag enkel nog op enkele wegen en autosnelwegen rijden. Sowieso in geen enkele stad of dorp meer (veel kleine steden en grote dorpen zoals Aarschot, Lier zijn aan het bekijken of ze een gelijkaardig verbod als Antwerpen gaan invoeren). Dan is het gedaan met alle mooie exotische en minder exotische wagens rijdend op benzine (en diesel uiteraard helemaal gedaan dan). Of het moet een vorm van hybride zijn. Daarom denk ik dat een 991 hybride een kassasucces gaat zijn. En de mission-e zal hun eigen panamera hybride van het toneel gaan vegen.In antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenMet de huidige technologie en zeker de PDK zou ik zelfs durven zeggen een Porsche zonder PDK is als een man zonder … (dat ding tussen zijn benen) :happy:
[quote=”Bert V.” post=246079]DST, heeft blijkbaar andere plannen :think: :shock: :?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/302675086?smid=be-vm-searchsubscription-offers-lang_nl&rtmsg=be-vm-searchsubscription&%5B/quote%5DWie verkoopt die nu juist want als ze het in Mechelen al niet meer weten en rond de pot draaien :roll:
In antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2Mijn mening : volledig origineel zetten en dan als investering te koop aanbieden. Zeker dat factuur van OPC Geel (Verellen) zal de waarde doen stijgen of toch een meerwaarde bij verkoop geven. Vandaag de dag is het echt niet meer normaal. Als ik hoor dat er mensen maandelijks op het vliegtuig zitten om wagens nog maar te gaan bekijken. Vorige week nog gehoord : even vliegtuig naar Portugal om naar een 928 GTS te gaan kijken. ‘s Morgens in Zaventem opgestegen en ‘s avonds terug gekomen. Welgeteld 5 minuten bij de wagen gestaan en niet goed genoeg gevonden om als investering te dienen. Reden : er ontbrak 1 stempel in de OHB en alle kopijen van facturen waren er niet bij. Een kennis is zelfs naar Hamburg gevlogen en heeft daar op enkele minuten tijd een vrij exclusieve sportwagen gekocht. Enkele uren later al terug thuis, direct volledige bedrag overgeschreven en twee weken later werd de wagen op een trailer voor zijn deur afgeleverd. En ondertussen staat de wagen onder een doek, heeft nog geen meter gereden en zou deze al snel 5000 tot 10000 euro meer gaan. Dus de prijzen blijven maar stijgen en stijgen.
Ik ben vandaag aan de lego Porsche GT3RS begonnen. Dit pakket van de 6-cylinder motor had ik ook al op de webshop gezien en overweeg om deze te bestellen. En juist ook het schaalmodel van de mission-E online besteld :happydance: De collectie groeit en ik moet een glazen kast gaan bijkopen.
In antwoord op: is hier iemand bekend mee ?[quote=”DST” post=244711]https://www.leboncoin.fr/voitures/1049017980.htm[/quote]Bij OPC Paal staat een rode in de showroom. Die van u? Want staat officieel op de smoelenboek te koop?
Edit de tekst bij de foto’s (is ook een rode) : Voor snelle beslissers… De 911 Carrera S Endurance Racing Edition! Slechts 235 exemplaren beschikbaar voor Noord-Amerika en Europa, slechts 20 stuks in België… Bezoek snel onze showroom in Paal om deze prachtige en unieke 911 te komen ontdekken!
In antwoord op: Carbonman’s new ride