Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Wellicht komt er dan iets van een overgangsregeling voor auto’s die voor die nieuwe regels al op kenteken staan.
      Voor dit moment heeft het in ieder geval geen enkel probleem opgeleverd. Als regels na die tijd veranderd worden dan is dat vervelend, maar je kunt pas anticiperen op een verandering als deze ook daadwerkelijk plaats heeft gevonden. Dat noemen ze overheid/regering, lekker betrouwbare club, lopen constant te zieken en de regels te veranderen.

      Nogmaals, vaak gaat het wel gepaard met een overgangsregeling. Zal wel loslopen allemaal.

        Voor alle duidelijkheid even het volgende:

        de 944 met 968 motor heeft inmiddels een mooi nieuw thuis gevonden bij een echte liefhebber uit België. De auto is zonder problemen op Belgisch kenteken gezet.

        Belgïe is weer een mooi exemplaar rijker, een speciaal exemplaar wel te verstaan de 944/968 combinatie.

        :driver: :D

          https://www.autoscout24.nl/aanbod/-fd537c5b-245b-fd5f-e053-e350040a815d

          Prijs inmiddels aangepast van € 18.968 naar € 17.500!!!!!!!!!

            Dank je wel voor de toevoeging “Bollocks”. Fijn dat het nu voor iedereen duidelijk is dat er geen problemen zijn om deze auto op Belgisch kenteken te zetten.

            Ook de andere forumleden, vriendelijk bedankt voor het delen van informatie.

              Klopt helemaal,….je bent me net voor lees ik…. :D …dank je wel The Stig :driver:

                Omdat er de nodige onduidelijkheid is wat betreft de invoer van de auto vanuit Nederland naar België heb ik contact opgenomen met de persoon uit Westerlo die mijn Turbo gekocht heeft en de auto in heeft moeten voeren. Deze persoon heeft een bevriende relatie die werkzaam is op een keuringsstation die de import van een auto kan regelen (van Nederland naar België bedoel ik dan).

                Het proces blijkt als volgt te zijn:

                1. de kopende partij (Belgische nationaliteit) en de verkopende partij (Nederlandse nationaliteit) gaan na het sluiten van een schriftelijke koopovereenkomst samen naar het GWK (bijvoorbeeld GWK kantoor op station Eindhoven). GWK = Grenswisselkantoor
                2. de kopende partij moet fysiek aanwezig zijn en zijn geldig paspoort bij zich hebben. De verkopende partij neemt alle papieren van de auto mee (het kentekenbewijs/kentekenpapieren, tenaamstellingscode en de kentekenplaten).
                3. Voor een bedrag van ongeveer 150 euro regelt het GWK alles. Alles betekent witte kentekenplaten (transitieplaten) inclusief verzekering geldig voor 2 weken en alle papieren die benodigd zijn voor de keuring en het kenteken aanvragen bij de Belgische RDW, oftewel de DIV
                4. de kopende partij maakt een afspraak bij het keuringsstation in België en bij de douane, neemt alle papieren mee die verkregen zijn in Nederland van het GWK
                5. Omdat deze auto in de overgangsregeling valt (datum toelating 1990) kan de auto ingeschreven worden als oldtimer en heb je de mogelijkheid een O-plaat aan te vragen.
                6. Normaal gesproken ben je dan klaar. Echter bij deze auto moet dan ook het formulier “wijziging type motor” ingevuld worden. Daarop vermeld je welke motor erin zat (944 s2 motor met 211pk) en welke motor erin gegaan is (968 CS motor met 239pk)
                7. Tot slot stuur je al het papierwerk naar de instantie die er zorg voor draagt dat je O-kentekenplaten krijgt die je op de auto kan monteren en klaar ben je.

                Het invoeren van een oldtimer in België is aan minder strenge eisen onderhevig dan een auto die jonger is dan 30 jaar of die in de overgangsregeling valt (minimaal 25 jaar oud vanaf het moment van de eerste toelating). Op deze manier rijden in België ook de nodige leger-jeeps rond met daarin een dieselmotor van een Mercedes.

                Kortom, het is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Bij serieuze interesse kan ik, indien nodig, contact leggen met diegene die mijn 944 Turbo heeft gekocht. Hij kan je in contact brengen met zijn bevriende relatie die op een dergelijk keuringsstation werkzaam is.

                Nogmaals, dit is de informatie die ik verkregen heb van iemand die werkzaam is in deze business. Ik ga ervan uit dat deze informatie correct is.

                  voorstelverzoek verstuurd 5/nov

                  Met pijn in mijn hart verkoop ik deze prachtige 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport motor. Ik ben de derde eigenaar van deze mooie, in 1990 geboren, auto die sinds 1992 op de Nederlandse wegen te vinden is. De auto heeft 95% van de tijd binnen gestaan en dat is de auto aan te zien.

                  Deze wel heel speciale uitvoering is geschikt voor een liefhebber die echt op zoek is naar een heerlijke rijdersauto. Persoonlijk vind ik dit de meest ideale combinatie die je kunt treffen in het segment transaxles, de prachtige belijning van de 944 S2 gecombineerd met één van de beste en sterkste motoren die ooit door Porsche is gebouwd, de 968 CS. Het resulteert in een beresterke, serieus snelle auto voorzien van ruim 250pk.

                  De modificatie (motorwissel) is ook erg goed en correct uitgevoerd waarbij ook andere bijbehorende zaken zijn aangepakt. De motor is destijds, omstreeks 2012, door een erkend bedrijf, gespecialiseerd in het bouwen van circuit auto’s, compleet opnieuw opgebouwd. Daarbij zijn bepaalde delen extra verstevigd zoals onder andere de olie-aanvoerbuis. Omdat de kans aanwezig was dat deze motor op het circuit goed moest presteren is er absoluut niet bezuinigd op de materialen. Deze motor is echter NOOIT gebruikt in de race-wereld maar als reserve motor aangehouden voor het geval dat er een motor mocht sneuvelen. De vorige eigenaar heeft in maart 2013 deze motor laten inbouwen. Vanaf het moment van inbouw heeft de motor 25000/30000 kilometer gelopen, helaas heb ik daar geen documentatie van, wel het verhaal.

                  Deze auto heeft de laatste jaren keurig zijn onderhoud gehad. In 2016 is de distributieriem e.d. vervangen. Dit alles is uiteraard goed gedocumenteerd. In totaal zit er voor ruim 20.000 euro aan facturen bij. Uitgebreide onderhoudshistorie dus. Naast facturen ook de nodige foto’s voorhanden.

                  Opties:
                  1. Elektrisch verstelbare spiegels
                  2. Elektrische ramen
                  3. Targa dak
                  4. Verstelbare M030 gele koni’s
                  5. RVS 3 inch sportuitlaat met een beschaafd maar mooi geluid
                  6. Kleur lak Indisch Rot
                  7. Komt een verse APK op
                  etc

                  De auto is voorzien van cup-velgen. Ondanks dat er al heel veel aan gedaan is blijft het een auto van bijna 30 jaar oud met hier en daar wat NIET noemenswaardige gebruikssporen. Voor plezier maar ook geschikt voor belegging. Een Porsche 944 (S2) voorzien van een 968 motor kom je niet of nauwelijks tegen en al helemaal niet in deze staat. In Nederland weet ik dat er naast deze nog 2 exemplaren rondrijden. Een unieke mogelijkheid om de nieuwe eigenaar van een wel heel bijzondere auto te worden.

                  Kortom, een zeer nette in zeer goede staat verkerende 944 S2 met 968 CS Motor.

                  Prijs is scherp, graag serieuze kandidaten en geen onzinbiedingen svp. De auto staat in Nederland, omgeving Eindhoven.

                  Voor de volledigheid, ben geen handelaar maar een absolute liefhebber. Graag zie ik deze auto naar een liefhebber gaan, handelaren gelieve niet te reageren.

                  Vraagprijs 18968 euro. Niet of nauwelijks onderhandelbaar.

                  Attachments:
                  • 20171014_144347.jpg
                  • 20171014_143906.jpg
                  • 20171014_143952.jpg
                  • 20171014_143924.jpg
                  • 20171014_144019.jpg
                  • 20171014_144006.jpg
                  • 20171014_144034.jpg
                  • 20171014_144441.jpg
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)