Aangemaakte reacties
-
Ook vanuit Brasschaat, aan iedereen de allerbeste wensen voor 2009!
in antwoord op: Beste wensen voor 2009 !!!!Las het ook in de krant, Stef, en was ook al van zin het hier te posten. :wink: Zo’n dingen lezen we graag..
in antwoord op: Werknemers van Porsche krijgen jaarpremie van 6.000 euroAbsoluut, Dave. :wink:
Ik moet eerlijk bekennen dat wanneer ik de cups in mijn handen had het even duurde alvorens ik het door had. Het is uiteindelijk poepsimpel, maar als je gewoon gaat wringen aan het spiegelglas (bij sommige spiegels kan je idd gewoon het glas er uitklikken) krijg je brokken. Een woordje uitleg is dus idd op zijn plaats.
Alhoewel er aanvankelijk een klein misverstand was mijnentwege, en ik er daarom iets langer over heb gedaan om het voor mekaar te krijgen, wil ik toch even vermelden dat onze goede vriend Stef van het forum me op weg heeft geholpen, en Paul V.E. uit Nederland er nog iets aan toevoegde waardoor het helemaal duidelijk werd. Bedankt, mannen.Zo ga je te werk;
Onderaan de cup-spiegels vind je in een spiegelhuis twee gaatjes. Eén rond gaatje, en één ovaal gaatje. Vergeet het ronde gaatje, het is het ovale gaatje, dat dicht bij de rand van de spiegel zit, dat je nodig hebt.
Als je hier met een lampje schijnt zie je een soort van palletje.
Dit is een rubberen palletje dat je ziet, waarvan er enkele op een schijf zitten achter het glas. Deze schijf houdt het spiegelglas vast. Door met een schroevendraaier te drukken tegen het hefboompje/palletje kan je de schijf verdraaien, komt het spiegelglas los, en kan dit er worden uitgenomen.
Nogmaals, het is erg simpel, maar ik moest verder gaan op een geschreven uitleg, en was aanvankelijk door een misverstand op zoek naar een soort van plastiek vijsje in één vd gaatjes, wat niet te vinden was. Eens ik wist dat het om dat bewuste palletje ging was het op enkele seconden geflikt. :wink:
Succes!in antwoord op: Cup spiegels – demonteren spiegelglasIs gelukt… :wink:
in antwoord op: Cup spiegels – demonteren spiegelglasIk had persoonlijk ook naar D’Ieteren geweest voor de homologatiekeuring, zoals reeds eerder gezegd. Je hebt meteen de nodige papieren en stickers en moet enkel nog even langs de normale keuring. Maar ik begrijp, wat ook erg te begrijpen is, dat je je niet had verwacht aan al deze ellende, en bovendien zijn het nu vijgen na Pasen natuurlijk. Met al deze ellende zou je nooit nog een auto invoeren. :cry:
in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975ON-GE-LOOF-LIJK, maar o zo typisch…. :evil:
Ik restaureerde destijds een oude Kreidler RS van 1970. Deze had geen papieren meer. Ik belde hier voor rond en bij de Politie durfde ze me, nadat ze van me hoorden dat Kreidler reeds lang was opgedoekt en ik daar dus geen duplicaat kon aanvragen, antwoorden met ; “euh, euh, euh….lange stilte aan de telefoon…..euh… wette wa? ” “Ja, mijnheer?”
“Euh, ge kuntem misschien in uw living zetten, whahahahaha”… Ik wist niet wat ik hoorde.
Uiteindelijk, na lang rondtelefoneren naar allerlei instanties, kreeg ik een afschrift van de Rijkswacht waarop verklaard stond dat je voor zo’n oude bromfiets geen papieren nodig had…. :roll:
Dit heeft wel niets met het invoeren van een Porsche te maken, maar het illustreert ook wel hoe rampzalig het er in Belgie aan toegaat.Veel sterkte, pascalino, en ik hoop dat zeer binnenkort je eindeloze geduld beloond zal worden.
in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975Dat de 911 S in 1976 niet meer werd gemaakt is niet helemaal juist, Denis.
Je hebt volledig gelijk als het om de Europese markt gaat, en die van Pascalino is idd een “911”. Dat merk je ook aan zijn motortype “911/81”, welk duidt op een Europese 2.7 van de I-reeks uit 1976.Maar voor de Amerikaanse markt was de S leverbaar t.e.m. 1977.
Meer nog, in Amerika had men slechts de keuze tussen de 911S (in Coupe, Targa, Sportomatic en “Cal”-uitvoering) en de Turbo. De motors van die Amerikaanse S-en kan je ook herkennen aan de aanduiding 911/82 en 911/85. Mcklusky, jij had misschien een Amerikaan?
In 1976 werd er trouwens zelfs een gelimiteerde “Signature 911S” -serie op de markt gebracht.
Het is idd ook wel zo dat de S-en voor de Amerikaanse markt niet de 175PK hadden, maar dezelfde 165PK als de “gewone” 911 in Europa. Veel meer dan een extra aanduiding was de “S” dus niet meer.
Onze goede vriend Stefx van het forum heeft trouwens jarenlang met een prachtige Amerikaanse 911S rondgereden! Dat was er één uit 1977, als ik het goed heb. (Stef?)in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975Zou idd ook een afspraak maken met D’Ieteren. Deed dat enkele jaren geleden ook nadat ik mijn P in Nederland had gekocht. Op de tijd dat ik een koffietje ging drinken was de keuring achter de rug, had ik mijn GVA in handen en kleefde de sticker in de deurstijl… :wink:
in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975Proficiat met de aankoop, Pascalino. Veel rijplezier! :wink:
in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975Daan, laat de verkoper toch naar de APK gaan, vind ik het minste. En het bespaart jouw een hoop geregel. Je moet niet liggen klooien met een oplegger, maar kan zelf de auto naar huis rijden. Je hebt geen gedoe met Z-platen, etc…
Uiteraard mag je op die tranistplaten rijden, daar dienen ze toch voor? Zorg uiteraard wel dat je , voor de beperkte tijd dat ze geldig zijn, een verzekering neemt bij die platen.P/S Heb je een AKK laten uitvoeren?
in antwoord op: importeren uit NederlandNuja nu eerst eens zoeken achter een aanhangwagen voor een wagen en proberen zo de wagen naar hier te halen.
Hoezo, Daan? Je kan de Porsche toch met de transitplaten gewoon van Nederland naar huis rijden? Meteen een mooie eerste rit! :wink:
Als je je teveel zorgen maakt in de homologatiekeuring bij D’Ieteren kan je hen altijd eerst een telefoontje geven. Volgens mij zullen de remmen die aangepast zijn met originele Porsche-onderdelen zeker geen probleem zijn. Je moet niet te bang zijn, hoor, zo wreed doen ze nu ook niet.
in antwoord op: importeren uit NederlandAllereerst, van harte proficiat met je aankoop, Daan. Ziet er mooi uit. :wink:
Ik heb destijds mijn P ook in Nederland gekocht en ben dus door dezelfde rompslomp moeten gaan. Ook een mistlicht moeten plaatsen voor de gewone keuring, etc…
Hou het allemaal wel een beetje in de gaten met de duurtijd dat je transitplaten geldig zijn. Kocht mijn P ook tijdens de vakantiemaanden, en nam contact met D’Ieteren in Anderlecht voor de homologatie.
Waar 993 S trouwens volledig gelijk in heeft, is dat voor deze keuring niet naar de platen gekeken wordt. Moest wel even wachten (door de vakantie) alvorens ik er terecht kon, maar verder verliep daar alles supervlot en vriendelijk. Ben even een koffietje gaan drinken tijdens de keuring en na ongeveer een uurtje kon ik er mijn gelijkvormigheidsattest gaan afhalen, samen met de P (uiteraard) waar de nodige stickers ingekleefd waren.
Maar tegen dat die keuring achter de rug was en ik naar de gewone keuring kon waren mijn transitplaten verlopen. Probleem. Heb dan contact opgenomen met de verantwoordelijke van de keuring en die man was gelukkig heel begrijpend en zag het door de omstandigheden (vakantieperiode, langere wachttijden) door de vingers. Ook die keuring verliep vlekkeloos (buiten het feit dat de plaatselijke bediende blijkbaar nog nooit met een 911 de brug was opgereden, en er haast gewoon voorbij reed :lol: ) en ik reed iets later als een gelukkig mens naar huis.
Succes, Daan!in antwoord op: importeren uit NederlandVan zulke laffe streken word ik werkelijk ziek . Ik hoop dat ik nooit van mijn leven passeer wanneer men zoiets doet….
Mijn innige deelneming, Patje.in antwoord op: sinds vanmorgen ben ik racist !!!!Haha, Dirk, grappig om dit te vernemen. Dat was Stefan van Stefco uit Mortsel die een testritje deed met mijn SC. Had de P er binnengebracht wanneer we op vakantie vertrokken en ben ze gisteren terug gaan halen. Een blij weerzien.. :wink:
De kleur is inderdaad donkerbruin, “Mocca” om precies te zijn. Als je haar ‘s avonds ziet staan lijkt het gewoon zwart.in antwoord op: Schieffergrijze 964 ?Prachtig resultaat, Stef!
in antwoord op: Voorstudie spuiten velgen