Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
    • LOL :lol:

      0

        David, bedankt, dat is érg sympathiek van je!
        Het zou tof zijn moest je het nog vinden. De voet is inderdaad ongedeerd gebleven.

        0

          Bedankt voor de reacties en de blijken van medeleven, mannen. :wink:

          Ja, flatsix, ik heb uiteraard uitgifte gedaan bij de Politie, maar of dat iets zal uithalen is een andere zaak natuurlijk.

          Zoals ik al zei is de schade gelukkig beperkt gebleven en had het allemaal veel erger kunnen zijn. Ik heb de krasjes er ook zo goed als allemaal met “commandant” kunnen uitpolieren (geef trouwens geen geld aan die nieuwe “scratch removers” want dat is enkel bruikbaar voor bv de typische erg érg lichte en kleine krasjes aan het handvat van je autodeur).

          Nu één van de weken nog een nieuwe behuizing voor mijn buitenspiegel aanschaffen (en uiteraard in de kleur laten spuiten) en er zal niet veel meer van te zien zijn..

          0

            Tenminste nog een verstandig en objectief iemand.

            Ja, 911-lover, ze bestaan :wink:

            Heb zelf nooit met een 968 gereden, zelfs nooit meegereden, vandaar dat het voor me een randgeval is. Ik weet niet echt wat ik van de wagen moet denken, je ziet ze ook niet zo veel, maar vermoed wel dat hij me zou bevallen als ik verder ga op de uitleg die ik van die kennis kreeg (trouwens een man met kennis van zake). Maar ach, het heeft natuurlijk ook allemaal met persoonlijke smaak te maken. En voor mij blijft de “lijn” van de typische Elf wel ongeëvenaard. 8)

            0

              Prachtige wagen, Mich, van harte proficiat! Hopelijk kunnen we allemaal mee van haar gebrul genieten bij één of andere bijeenkomst volgende zomer :D

              0

                Dat is misschien het overwegen waard, body doctor. Alhoewel, dat is pas in december geloof ik, hé? Alleszins bedankt voor de tip. :wink:

                0

                  Bedankt Stef, voor het compliment. Jouw Porsches mogen er trouwens ook zijn. Erg mooie S en prachtige 964 die dan uiteindelijk afkomstig blijkt te zijn van de vader van mijn kleinste zoontje zijn beste schoolkameraadje, hahaha. Wat is de wereld toch klein, hé? :lol:

                  Ik heb idd al de bypass en meer dan waarschijnlijk een soort van sportdemper. Deze werden geplaatst door de vorge eigenaar, niet zo erg lang voor ik de P kocht; Ik heb echter geen documentatie van het uitlaatsysteem en bij navraag bij de verkoper moest hij me ook het antwoord schuldig blijven. Hij wist me alleen te vertellen dat hij een compleet nieuw RVS systeem wilde en dat de garagist hem voorstelde om de keuze te maken tussen een sportievere sound of meer pk’s. Dacht dat die twee sowieso samenhingen, maar allé. Heb er vandaag nog eens naar staan luisteren, ik vind het geluid zeker niet onaardig, maar ook niet meer dan dat. Ik zou toch echt een wat donkerder en ruiger, meer gorgelend, geluid willen. Ik weet het, ik ben waarschijnlijk ne moeilijke mens. :wink: Ik had de P ook liever wat meer gehoord IN de wagen. als ik nu rustig tour, hoor ik nauwelijks iets, en dat vind ik jammer. Is er echt geen sporteinddemper die wat smeriger klinkt, ook wat meer volume geeft, zonder dat men de buurtbewoners wil gaan evacueren?? Enige tips?

                  0

                    Het is beter het zo te regelen dat in omgekeerde volgorde, Luk. Ik was eerst , net na de aankoop van mijn Elf, naar het Zuiden vertrokken. Wanneer ik totaal ontspannen terug van onze reis kwam, had ik nog een weekje alvorens ik terug moest gaan werken. Ik dacht nog rustig één en ander te doen en ook tijdens die laatste week alle papier- en keuringsrommel af te werken die bij het importeren van de Porsche hoorde. Al snel werd het een geloop en gevlieg , tientallen telefoontjes (tot eentje naar jou toe ivm dat mistlicht, remember?) om allerlei onvoorzien geleuter in die papierrommel (transitplaten die maar 14 dagen gelden, maar je had wel een wachtlijst voor de gelijkvormigheidskeuring van minstens 3 weken, om maar iets te noemen). het resultaat was dat ik na die laatste week opnieuw toe was aan wat vakantie… :lol:

                    0

                      De kans is groot dat ik volgende week eens even passeer bij Stef om eindelijk zijn 2.7 S eens te bewonderen en ze ook eens te beluisteren. Dan weet ik ook wat meer ivm met het resultaat van deze aanpassing. Het is moeilijk om zoiets van een site te bestellen zonder dat je enig idee hebt welke sound het precies geeft.
                      Interessant om weten, Luk, maar je bent momenteel met vakantie, denk ik hé? Wat is je prijs voor deze bypass, trouwens? Of praat je hier liever over via PM?

                      0

                        Met een ander type van motor ga je in de problemen komen bij de gelijkvormigheidskeuring , beste Saab. Hier wordt immers nagegaan of het originele type motor in de Porsche zit.

                        0

                          Van harte proficiat, Stefan en Ann!! :D D D D D

                          0

                            Inderdaad, Luc, nogmaals hartelijk dank, zonder jou waren we nog aan het zoeken! :lol:

                            Hahahaha, vandaar dat ik geen mistlicht op je Elf kon zien, Stef!!! Ik was nog even tussendoor naar de foto’s van je prachtige S gaan kijken om te zien waar jij het had geplaatst, maar tot mijn verbazing zag ik er geen! Mysterie opgelost! :wink: Je brengt me trouwens al op ideeën want ik vind het echt geen gezicht en vind dat dat het de schoonheid van haar kontje behoorlijk schaadt! :wink:
                            Ik heb zeker wel interesse in de Herfstrit , Stef, en je kan er op rekenen dat ik in de toekomst zeker ritjes zal meedoen. Ik vrees enkel dat het weekend van de 15e niet vrij zal zijn. Ga het nog bekijken.

                            0

                              Ja, Stef, inderdaad, onze vakantie was erg leuk maar, zoals je schrijft, was het ik dit jaar een tikkeltje minder erg om naar huis terug te keren :wink:
                              Toch moet ik zeggen dat ik blij ben dat het hele gedoe van invoer eindelijk achter de rug is! Wat een gedoe.
                              Ik ben dus uiteindelijk met mijn transitplaten naar D’Ieteren in Brussel gereden. Niet erg goed voor de gezondheid als je een afrit op de ring van Brussel mist, de Ring terug opdraait en de Politie met loeiende sirenes achter je komt komt gescheurd. Wanneer ik al naar de pechstrook wilde gaan, bleek niet voor mij te zijn…. :?
                              Aangezien de keuring pas anderhalf uur na mijn aankomst bij D’Ieteren zou afgelopen zijn, ben ik daar in een volkscafeetje even iets gaan drinken. Zelden ging de tijd zoooo traag vooruit en zelden zoveel naar een klok zitten kijken. Alles bleek ok te zijn en ik kreeg dus meteen mijn gelijkvormigheidsattest en de sticker was in de wagen geplakt. Dat was toch al achter de rug. Maar wanneer ik ter plaatse even snel nog mijn lichten, pinkers, etc wilde checken ,om dan meteen door te rijden naar de gewone technische keuring, bleek dat ik geen achtermistlicht had!!! Ik had hier gewoon niet bij stilgestaan! Zoals je weet is dit in Nederland (waar de SC vandaan komt) niet nodig voor wagens van voor 1983. Stond ik daar mooi. Was ik al bezig met telefoneren en info inwinnen sinds ik terug van de reis kwam (ivm met dat gedoe van de transitplaten die nota bene NIET verlengd kunnen worden als ze van Nederland komen, had ik ook voor gebeld) kon ik nog de zaak niet afhandelen! En ik MOEST ten laatste de dag nadien naar de gewone keuring, dat had ik de stationchef die de transitplaten wilde aanvaarden beloofd. Snel naar huis gereden (enfin, rustig naar huis gereden :wink: ) en bij de eerste beste autocenter gestopt om snel nog een achtermistlichtje te kopen én een brandblusapparaat (dat bleek er ook niet in te zitten). Ik meteen woensdag in de late namiddag naar mijn vader toe om even “snel” dat domme mistlicht er op te plaatsen. Dat dacht ik toch. Ik vind het niet al te mooi, maar kan het nadien nog vervangen door bv mistlichten in een nieuwe achterreflector. Maarrrr… Even snel een mistlicht achter op een 911 plaatsen?? Vergeet het maar als je nog nooit aan een 911 hebt gewerkt! NERGENS zagen we een doorgang in het motorcompartiment om de kabel te trekken van achter aan de bumper naar de schakelaar vooraan! Om zot van te worden . De klok liep en er was absoluut geen tijd om de wagen nog even naar een garage te brengen. Ik heb Luc van LE cars opgebeld die me vriendelijk heeft verder geholpen alhoewel ik moet toegeven dat zoiets uitleggen erg moeilijk gaat via de telefoon, zeker aan een complete leek als ik. Toch erg hard bedankt Luc, dankzij jou hebben we toch een “gaatje” gevonden”. Mijn vader kreeg bijna een inzinking. De man is reeds 74 maar heeft uren rond , onder en in de 911 gekropen als een salamander. Er kwamen nog wel wat probleempjes bij kijken waardoor het licht aanvankelijk niet brandde, maar dat werd ook opgelost.
                              Trouwens even een goede tip tussendoor; Ik las op het forum dat iemand een tijdje geleden vroeg hoe hij met de kabel voor het mistachterlicht aan de schakelaar van de voorste mistlichten geraakt. Het antwoord was dan dat je een deel van de ventilatie moet demonteren, etc, etc, maar het kan veel simpeler. Rechts onder het dashboard heb je een kleine doorgang in het hoekje en je trekt gewoon het kabeltje in je koffer vooraan door naar de bestaande mistlichten en koppelt het gewoon parallel op de voorste mistlichten. Uiteraard branden dan steeds de voorste en achterste mistlichten samen en kan je ze niet afzonderlijk bedienen, maar is dat de bedoeling?
                              Wanneer dit dan EINDELIJK geregeld was ben ik gisteren in de loop van de namiddag naar de Technische Controle gereden waar ik vrij zenuwachtig stond aan te schuiven. Als het hier immers foutliep zat ik met een probleem omdat ik waarschijnlijk geen tweede kans had gekregen met de oude transitplaten en dus naar een garage had kunnen lopen. De bezorgdheid was gelukkig totaal onterecht , want alhoewel ik erg lang moest aanschuiven was ik er, zodra ik binnen was, meteen weer buiten. Alles was tiptop, de Porsche kreeg geen enkele opmerking.
                              Om je vraag nog te beantwoorden, ‘Vereecken”, het gaat om het keuringstation te Brasschaat (St Jobsestwg). De chef daar staat er om gekend een erg redelijk man te zijn en wanneer ik dus telefoneerde ivm met die transitplaten bleek hij ook erg begrijpend te zijn.
                              Pffff, ik ben werkelijk blij dat het hele gedoe achter de rug is. Een autootje kopen in Belgie is iets simpeler… :wink:

                              0

                                Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… :wink:

                                0

                                  Bedankt voor de reacties. Ik zal idd eens contact opnemen met de keuringstationschef. Maar eigenlijk is dit toch niet mogelijk dat ze hier een probleem over maken. Dat zou wel schandalig zijn. Ik bedoel hiermee dat je de keuringen kan laten uitvoeren met de transitplaten, maar deze vervallen na 14 dagen. Je moet wel eerst de gelijkvormigheidskeuring ondergaan en daar zijn wachtlijsten zodat je sowieso langer dan 14 dagen moet wachten. Ik heb zelfs voor de aankoop gebeld voor een GVK, met het idee dat ik het wel zou afbellen moest de aankoop niet doorgaan. Het vroegste dat ik bij D’Ieteren terecht kon was de 23e (ze waren sowieso gesloten van de 14/8 tot 21/8) en wanneer ik naar een gewoon keuringstation belde bleken de wachtlijsten nog veel langer te zijn. Ze verplichten je dus zolang te wachten, waardoor de geldigheid van je transitplaten is vervallen, en dan zouden ze nadien gaan zeuren omdat je met je eigen platen komt? Ik zal eens direkt bellen, ik houd jullie op de hoogte. :wink:

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)