Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
    • Bedankt voor de leuke commentaren. :D
      Inderdaad Luc, de kinderen zijn er ook dol op. Er moest nog heel wat rondgereden worden om allerlei dingetjes in orde te brengen alvorens we op vakantie vertrekken, en aangezien dit nog even met de transitplaten kon, was de keuze uiteraard snel gemaakt met welke wagen dit zou gebeuren. :lol: Het is een beetje absurd, ik weet het, ik was eigenlijk echt aan vakantie toe, maar nu de Porsche er is, is het voor mij eigenlijk niet echt meer nodig. Ik had net zo graag heel der dagen liggen poetsen en rondtouren, hahaha. Maar dat kan ik het vrouwtje niet aandoen natuurlijk. Enfin, ik ben zelden zo tevreden op vakantie vertrokken.
      Stefan, ander stuur?? Ik veronderstel dat je verder gaat op andere foto’s die ik je persoonlijk had gestuurd alvorens ik de wagen aankocht en niet op de foto’s van de link? Het originele stuur staat er nl. terug in. Dat was trouwens ook een vraag van me aan de verkoper, dat hij dit er terug wilde inzetten. Ik vond het Momo stuurtje dat hij er had ingeplaatst ook afschuwelijk. :wink:

      0

        Hartelijk dank voor de gelukwensen, en neen, hij/zij komt niet van bij “WAMS”, maar van een erg fanatieke liefhebber. Particulier dus.
        Hier enkele fotootjes die ik deze middag nam. Wilde de P eerst eens helemaal oppoetsen , maar kon met dit mooie weer er niet aan weerstaan toch eerst nog wat rond te toeren. Samen met de kindjes, die ook meteen verliefd op de Sc zijn.

        http://www.mijnalbum.nl/Album=IT4SDGTZ

        0

          Bedankt Dave, ik had ook al zo’n vermoeden. Deze code leek mij ook niets te maken te hebben met het typenummer, wat dan dacht ik 930/09 of 930/10 moest zijn. Maar nu ben ik zeker, thx. :wink:

          0

            Gefeliciteerd, Stef, en veel geluk en plezier met je nieuwe aanwinst.

            0

              Some guys have all the luck :lol:

              0

                Blij dit te horen, Stefan! :D D D wink:

                0

                  Stef, als ik als debutantje ook iets mag zeggen; NIET VERKOPEN! Ik had je dit destijds al eens via mail laten weten en heb nog steeds dezelfde mening. Zeker niet als je binnen een jaar sowieso de financiële mogelijkheden hebt om een 964 aan te schaffen én je 911S te houden! Zoals hier reeds geschreven werd, zal je nog genoeg 964-ers tgenkomen in mooie staat, wat van een 911S niet kan gezegd worden. Je gaat hier spijt van krijgen, man, en naar mijn idee meer spijt dan wanneer je deze 964 moet laten gaan…
                  Tussen haakjes, Stef, ik ga je snel mailen, heb niet meer kunnen antwoorden op je laatste bericht aangezien ik wat in de problemen zat met de PC hier. Vandaar dat ik ook niet meer op het forum heb gepost.

                  Groetjes,
                  Walter

                  0

                    Ik ben er stilaan aan het “over” geraken dat de koop niet is doorgegaan, hahaha. :lol: Ergens ben ik wel blij dat ik die administratieve rompslomp van invoeren en keuringen nu niet moet doorlopen. Alhoewel…De kans bestaat dat ik dit in de toekomst toch zal doen, aangezien het aanbod in Nederland toch groter is dan hier in Belgie.
                    Porschke om op je vraag te antwoorden, ik ben op zoek naar een SC 3.0 , de 204 PK versie, coupe, en als ik helemaal in detail moet gaan heeft de zwarte SC van 1982 die Johan een tijd geleden te koop had voor 12500 werkelijk alles wat ik wil. Ik heb dan ook verschrikkelijk veel spijt dat ik te laat was voor deze P. Op één klein detail na (de achterspoiler) is hij voor mij dé perfecte P. Zwart, fuchs velgen, leder interieur, etc, etc, én hij past perfect in het budget. Die wagen is werkelijk een natte droom voor me. Moest de koper hier toevallig op het forum zitten, ik wil hem meteen overnemen voor dezelfde prijs. :wink: Hier een fotootje van de auto van Johan die ik bedoel;

                    Ik ben ook heel erg gek van dit model in het donkergroen. Liefst geen wit of rood. Uiteraard ben ik ook wild van een 3.2, maar aangezien de prijzen daarvan altijd wat hoger liggen, en ik graag toch nog een beetje opzij had liggen voor onvoorzienbare probleempjes, moet ik voor een 3.2 nog even verder sparen. :wink:

                    0

                      Even een kleine update.
                      Normaal gezien had ik nu onderweg geweest naar Nederland om de SC aan te kopen maar jammer genoeg (of moet ik schrijven ‘gelukkig’?)is dit niet het geval. Erwin van Renntech is , zoals afgesproken, gisteren naar de P geweest voor een AKK en de uitslag was niet echt positief te noemen. De lijst met ‘onvolmaaktheden’ was lang. Zo zie je maar weer dat mooie foto’s ERG weinig zeggen. Ik ben dan ook erg blij dat ik een AKK heb laten uitvoeren. Ik ben wel een illusie en een som geld armer, maar dat betekent niets in verhouding tot de ellende die me waarschijnlijk bepaard is gebleven. :?
                      Uiteraard is het een domper van formaat omdat ik 10 dagen in de weer ben geweest om alles te regelen. Tientallen mails, telefoontjes voor afspraken ivm invoer en keuringen hier in Belgie, verzekeringsagent, vakantie genomen op het werk om de wagen te gaan halen, etc, etc… En je weet hoe het gaat. Je raakt helemaal in de ban van die wagen (hij was helemaal hoe ik hem wilde; zwarte coupe, zwart lederen interieur, fuchs velgen, schuifdak, etc…) , je hebt er om één of andere reden een goed gevoel bij en denkt dat het ditmaal wél de goede zal zijn, en dan blijkt het uiteindelijk weer allemaal tegen te zitten.
                      Ach, we houden het hoofd naar omhoog, zijn blij dat iemand als Erwin tijdens zijn vrije dag speciaal helemaal naar ginder is willen rijden voor de keuring, en houden in het achterhoofd dat de zoektocht uiteindelijk zeker zo spannend en leuk kan zijn als de aankoop zelf. Zoals de Engelsen wel eens zeggen ” Sometimes, the chase is better then the catch” :wink:
                      En uiteraard, bedankt allemaal voor de goede tips.

                      0

                        Interessant om weten, Johan. Gelukkig bleek het dus, in mijn geval, gewoon om een vergissing te gaan en is het wel de originele motor. :wink: Naar het schijnt gaat het ,als je het via de invoerder doet, wel veel sneller? Je zou meteen na keuring een gelijkvormigeheidsattest in je hand krijgen waarmee je dan meteen dezelfde dag naar de (gewone) keuring kan rijden? Als ik me niet vergis heb je dan voor de gewone keuring gewoon het nieuwe gelijkvormigheidsattest nodig, de douanedocumenten (705) en de kentekenbewijzen? Als deze laatste keuring dan goed verloopt zou je nog enkel op je inschrijvingsbewijs moeten wachten, daar waar je bij een gelijkvormigheidskeuring bij een gewoon autokeuringsstation eerst nog enkele weken op je gelijkvormigheidsattest kan wachten en het niet meteen in je handen krijgt. Als je de gelijkvormigheidskeuring in een gewoon station laat doen, betaal je wel minder (60 Euro ipv 100 Euro bij D’Ieteren) en hoef je nadien ook geen gewone keuring meer te ondergaan (ook nog eens een 25 Euro). Dus al bij al kost het je ongeveer de helft via een gewoon keuringsstation maar duurt het allemaal veel langer. Of zie ik het niet helemaal juist? Ben ook gewoon de snelste weg aan het zoeken, vandaar. :?

                        0

                          Groentje, proficiat met je aanwinst, ze ziet er inderdaad fantstisch uit! :D wink:
                          Ik hoop ook dat, moest het allemaal doorgaan, het na de keuring geen maand moet duren alvorens ik het gelijkvormigheidsattest heb. Aan de telefoon lieten ze me weten dat het een 14-tal dagen zou duren. Misschien wat te optimistisch van die persoon aan de telefoon?

                          0

                            Het is inderdaad zoals 911-lover schrijft, Porschke. Zelf al heb je een motor van hetzelfde vermogen kan je in de problemen geraken als het niet de originele motor is. Het verhaal van 911-lover komt me bekend voor, heb al meer van die ellende gehoord, ook bv bij Kever-freaks. Maar gelukkig blijkt het in mijn geval toch om een vergissing te gaan, ik heb meteen de verkoper gecontacteerd en de 0 is dus inderdaad een D. :wink:

                            0

                              Damn, jack in te box, je hebt verdorie gelijk! Ik zag het idd ook in het boek van Morgan. Dan vrees ik het ergste… :cry: Ga het meteen even navragen maar zelfs als is die motor perfect, de kans is erg groot dat die hier in Belgie niet door de gelijkvormigheidskeuring komt. Zou niet de eerste maal zijn.

                              0

                                Bedankt Porschke en Luc, jullie hebben inderdaad gelijk, het maakt niets uit voor de keuring. Heb even met hen contact opgenomen om 200% zeker te zijn.
                                Woensdag zal ik naar Nederland gaan, alles is zowat geregeld, maar ik had nog een laatste vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het invoeren vanuit Nederland. Je zou dus bij het Grenswisselkantoor (en ik veronderstel dus ook bij een plaatselijk RDW-kantoor) ook speciale uitvoerkentekenplaten kunnen krijgen mét een verzekering die beperkt geldig is? Wat zijn de onkosten voor deze platen en verzekering? Is dit verplicht of kan je evengoed je eigen platen gebruiken en je agent vragen om dekking? Ik weet niet wat de wet hier voorschrijft en mijn agent wist het ook niet precies. Hij liet me weten dat hij me evt wel dekking kon verschaffen, maar wist niet of dit op deze manier wel wettelijk is een wagen uit te voeren vanuit Nederland en er daar misschien andere regels van toepassing zijn.

                                0

                                  Bedankt, Johan! Ik ga er volgende week heen. Ik houd jullie op de hoogte. :wink:

                                  Even een bijkomend vraagje;
                                  De Elf zou in goede staat zijn maar de kachelpotten zijn vergaan. Lijkt het jullie raadzaam om, bij evt aankoop van de wagen, deze te vervangen alvorens naar de keuringen (voor gelijkvormigheidsattest én de gewone keuring) te gaan of is dit niet echt nodig? Het zou natuurlijk makkelijker én leuker zijn de Porsche binnen te doen om dit te laten herstellen als ik hem even kan missen (bv op het moment dat ik met vakantie ga). Maar ik weet dus niet of ze hier de Porsche op één of andere manier op zouden afkeuren….

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)