Aangemaakte reacties
-
[i]2)Vervolgens ben ik samen met de verkoper naar een GWK-kantoor gegaan. (=GrensWisselKantoor)
De verkoper overhandigde daar het kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) van de auto aan de baliemedewerker.
Ik gaf mijn identiteitskaart aan de baliemedewerker.
De baliemedewerker schreef dan de auto over op mijn naam.
De verkoper ontving daarna zijn officiële RDW-vrijwaringsbewijs.
Daarop kreeg ik het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring.
Bovendien heb ik daar uitvoerkentekenplaten en een kortlopende verzekering (van 14 dagen) afgesloten voor de rit naar België. (Ik wist ook al dat ik de auto moest laten homologeren omdat er in NL geen Gelijkvormigheidsattest bij de wagens zit en dat hier in Belgie toch verplicht was voor mijn wagen van 1981) [/i]Helemaal duidelijk is het me niet. Ik ben nl. in onderhandeling met een man uit het Noorden van Nederland. Maar ik kan die man toch niet vragen helemaal mee te rijden naar een grenswisselkantoor? Dat is enkele honderden km’s… Hoe gaat dit dan in zijn werk? En kan je die verzekering niet gewoon regelen via je verzekeringsagentagent of doe je dat steeds daar ter plaatse? Sorry voor de misschien wat domme vragen maar ik heb hier werkelijk geen enkele ervaring mee.
:?Walter[/u]
in antwoord op: invoeren vanuit nederlandHet bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?
Groetjes,
Walterin antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet[quote=”Mushroom”:2qs69l62]I rest my case !! 8)
De hele handel onder de 250 Euro ! :) [/quote]Ik begrijp er niets van. Ik informeerde bij onze vaste makelaar, een toch erg betrouwbare gast die ons steeds erg goed en vlot bijstond, naar wat een classic car verzekering zou kosten voor een SC 3.0 waar ik mijn oog op had/heb. Hij liet me het volgende weten;
“[i]Beste Walter,
als je dagdagelijks met deze auto zal rijden (van en naar het werk) dan spreken we van een jaarpremie in BA van zo’n 450 euro. Wegentaks is afhankelijk van de fiscale pk welke ik niet onmiddellijk ken.
Hier een link naar zo’n tabel voor de wegentaks.
Volgens je 204PK zou je 150kw hebben en als ik het vergelijk met mijn bolide (evenveel pk & ook 3000cc zou het over 15 fiscale pk gaan en dus 644 euro jaarlijks)[/i]Als ik dat allemaal samen tel kom ik dus op een bedrag van meer dan 1000 Euro per jaar! :shock: Wel een serieus verschil met 250 Euro… :wink: Het gaat wel om een sc van 83, dus nog geen 25 jaar oud, waardoor ik de 25 Euro taks natuurlijk kan vergeten.
Ik hoop uiteraard , na het lezen van de andere berichten hier, dat hij er volledig naast zit, maar ik zou dat erg gek vinden aangezien ik weet dat hij steeds de beste prijs voor ons maakt. Ik heb dit in het verleden reeds meermaals (na vergelijking bij andere maatschappijen) mogen meemaken.[/i]
Ain antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgeletBedankt voor de reacties, nine-eleven en Luc.
Luc, het probleem is dat ik de wagen nog niet heb aangekocht, ik denk dat je dat even gemist hebt in mijn berichtje. :wink: Ik probeer gewoon een beeld te krijgen van (moest ik haar evt. aanschaffen) de kosten die ik al zeker zou moeten doen. Kan je daar enig idee van geven? Ik weet wel, precies zal je dat niet kunnen zeggen, maar misschien een richtprijs van wat ik zeker kan verwachten? Bedankt.Grtz,
Walterin antwoord op: kachelpotten vervangen 911SC 1983