Aangemaakte reacties
-
Ik heb (als puur amateurke) dit werkje eind juni gedaan.
Je moet echt met je arm over de versnellingsbak op de tast een inbussleutel inbrengen en de bout loskrijgen. De speelruimte is heel klein. Ik heb 2 weekends zitten zoeken en tasten en vloeken, maar hem er toch uitgekregen.
De vervanger plaatsen kostte mij een dik 1/2 uur.in antwoord op: Starter P911 1988Ik heb hetzelfde probleem en verving de geleidingsbus onder de pook en rond de stang in de middentunnel, maar het probleem blijft.
Bij het terugschakelen uit 5 doe ik mijn pook naar 3 en dan naar 4 (zonder koppeling te lossen) en dan is er geen probleem
in antwoord op: 915 bak – probleem bij terugschakelenAls je toch zelf zou slepen, vergeet dan niet dat het zwaarste gewicht op de dissel moet rusten.
Anders heb je een grapje zoals ik:
https://porscheforum.be/New/forum/26-porsche-crash-fotos/53553-zonder-woorden-t-is-erg-genoeg
in antwoord op: Importeren uit FrankrijkDe ring van een 928 is identiek dezelfde, maar stukken goedkoper.
in antwoord op: Speling op het stuur van een 3,2Met een hamer en nagel enkele gaatjes in de oliefilter kloppen zodat hij lucht trekt. Er loopt dan een heel klein beetje meer langs onder weg. Elk druppeltje telt :lekker:
in antwoord op: Oliefilter vervangen zonder knoeien?Het haar is niet veel gebeterd, het pamperbroekje is al een tijdje weg… :geek:
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Ik lag nog in proces met de verhuurder van de aanhangwagen. Die dacht de citroen eens uit te persen tot op de schil ruzie
Vandaag goed nieuws: proceske gewonnen :drink:
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Op 20/10 hebben ze een zaterdagmorgen gespendeerd aan de 911 van de jaren 70. Aangezien het hoofdzakelijk theoretisch was, maar de deelnemers enthousiast waren, komt er een 2de (praktische sessie) op 15/12.
Informeer eens bij Martine.mahieu@touring.be Misschien is er nog een plaatsje vrij. :drink:
in antwoord op: restauratieproject by ChineeskeEn de microbe begon ergens in de jaren ’60 toen ik voor een 356 mocht poseren. :relaxman:
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…En de microbe begon ergens in de jaren ’60 toen ik voor een 356 mocht poseren. :relaxman:
[attachment]Porsche 356 foto.tif[/attachment]in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Tja, 2 perte totales, een zware scheur in de portefeuille, maar ikzelf had geen builtje, geen krasje, niks… Ge moet niet schoon zijn om, enz.
Aan de infrastructuur was gelukkig geen schade. Takeldienst en brandweer waren natuurlijk betalend.
Het was mijn 1ste Porsche, en ik had er nog geen eens ingezeten. Ik heb hem naar huis laten afslepen, en toch even de motor laten draaien voor het sentiment. Iemand kocht hem op voor de stukken.
Na hard werken en sparen kocht ik een andere die ik naar huis reed (dus niet op een aanhangwagen). Droom met vertraging uitgekomen.
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Ik zal jullie uit het lijden verlossen.
Hij was goed vastgemaakt, maar ik had hem niet achterstevoren opgezet… :oops:
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Vanmorgen reed ik van de buurt van Gent naar Brussel met mijn 911 SC van ’78.
Vanavond bij het terugrijden net hetzelfde probleem ondervonden.Toch even gestopt aan een benzinestation en onder de auto gecheckt of daar niets los hing.
Dankzij de uitleg op het forum kan ik het oplossen voor ik binnenkort naar de T.C. moet.
Walter
in antwoord op: Speling op het stuurBedankt voor de reacties. De wagen is inderdaad ex-USA, maar werd een tijdje geleden gehomologeerd. Op de keuring werd er geen opmerking gemaakt.
Ik doe nog eens verder navraag bij bijv. mijn verzekeringsmakelaar.
Mvg,in antwoord op: Gordels achteraan