
Aangemaakte reacties
-
Thanks deepee. :)
Ja, 924 bijgekocht maar eigenlijk enkel gekocht omdat ik verliefd was geworden op de zetels die erin stonden. De rest van de wagen was niet veel soeps. :roll: :lol: Dus, simpele oplossing, de zetels heb ik maar gehouden en de rest terug verkocht. En ongeveer quitte gedraaid dus no harm no foul. ;)
in antwoord op: Het 924 verhaal…Ha die Hendrik! :drink:
Wij weten toch al langer dat kiezen voor een 924 de enige juiste keuze is…? :coolness:in antwoord op: Het 924 verhaal…Ook hier even updaten.
Nog steeds gelukkig getrouwd, maar mijn minnares had me toch graag wat vaker gezien (en ik haar ook). :(
Vorige week voor de eerste keer de P buiten gehaald dit jaar en het resultaat was: een accu die geen lading meer vasthield. Ergens wel logisch na het meermaals plat gaan gedurende de laatste jaren tijdens de winterstalling. :roll: Direct een nieuwe accu gaan halen + mezelf voorzien van een CTEK 5.0 druppellader en hij kan er weer tegen. ;) Mijn eerste tripje was naar de keuring (daar ik al 2 maanden te laat was) en uiteraard goedgekeurd zonder enige opmerking. 8)
in antwoord op: Het 924S verhaal…Even dit verhaal updaten.
De 924 is na aankomst hier in België in een garage gestald en is daar blijven staan tot 2 weken geleden toen ik hem verkocht heb. :roll:
Nooit de tijd gevonden om aan te beginnen om hem op te maken en is dus nooit gebruikt geweest waarvoor hij aangekocht geweest is: daily driver. Nu is hij bij een nieuwe eigenaar die wél veel tijd heeft dus met een goed gevoel verkocht. :)Wel nog even voor verkoop de zetels eruit gehaald. :twisted: Die zeldzame Recaro’s kreeg ik niet over mijn hart om te verkopen en staan dus nu onder een dekentje op mijn zolder. Ooit gaan deze wel terug in een wagen terecht komen, maar dat is voorlopig verre toekomstmuziek…
in antwoord op: Het 924 verhaal…Dossogne, deze naam moet ik (proberen te) onthouden. :up:
Houthalen is een heel stuk korter dan Porsche 911 Rescue waar ik nu ga (Kontich).
Hoewel ik zéér tevreden ben over mijn garage is de afstand overbruggen toch niet altijd zo evident…in antwoord op: Onderhoud PorscheIk heb dezelfde brief gehad. :lol:
En ook mijne heeft een 16 jaar stil gestaan voor 2013, dus kan wel zijn dat wij ergens een terugroep actie gemist hebben…
Wel zo netjes dat Porsche ons contacteert erover. :up:in antwoord op: Porsche 924SJazeker! Vorige week nog een ritje van een 300km gedaan toen ik naar die Nederlandse 924 ben gaan kijken. :up:
in antwoord op: Invoer 924SNatuurlijk weer zeer mooi werk geleverd door CCR. :respect2:
Maar de belangrijkste vraag: Voel je nu een verschil? Want ik neem aan dat alle oude rubbers ook vervangen zijn…
in antwoord op: Invoer 924SAls je geen handleiding of onderhoudsboekje hebt is dat moeilijk natuurlijk. ;)
En dan nog, waarom geeft de fabrikant meerdere mogelijke olie viscositeit op?
Wat is het verschil en waarom kunnen er verschillende in?
Daar bovenop hoor ik steeds weer dat oudere wagens vaak andere (afwijkend van de voorgeschreven) olie krijgen.
Waarom is dit en moet je hiervoor ergens rekening mee houden?Zoals je ziet had ik dus met reden toch wel wat vragen rond heel het olie gebeuren. ;)
En dan daar bovenop komt nog het merk, want “Maakt niet uit welk merk, specificaties zijn specificaties.” vind ik maar wat snel gezegd.
Want dan kunnen we allemaal best gewoon de allergoedkoopste olie kopen zoals die uit de action… :roll:Normaal gezien ging ik vandaag de wagen halen, zegt mijn chauffeur af… :evil: Nu hoop ik dus dat het morgen nog lukt en anders is het pas voor volgende week ofzo aangezien de RDW (voor mijn exportplaten) in het weekend niet open is.
in antwoord op: Het 924 verhaal…Het is net om die redenen dat ik liever met een oudje rijd dan met een moderne wagen. Vandaar dus de daily 924. ;)
deepee: Ik dacht dat zaadjes wel legaal waren om te verkopen…? Niet dat ik een carriere als drugsdealer zie zitten… :engeltje:
Ik weet niet of de risico’s wel zo groot zijn Ive. Maar het is uiteraard jouw goed recht om anti-tuning te zijn. :)
Mikey, spreek eens met de betere tuners. ;) Zij zullen jou vast en zeker wel kunnen helpen.
in antwoord op: Chiptuning[quote=”Ive” post=228491]Mijn mening??? Wil je vermogen? Koop het dan en betaal er voor. Dus mijn mening: Not Done[/quote]
Ach, zolang er wagens zijn, zijn er mensen die ze willen tunen. Vroeger werd dit gedaan door interne aanpassingen zoals nokkenassen en dergelijke, tegenwoordig word er snel een chipje geplaatst. Ik zie er persoonlijk geen probleem in zolang het veilig en met verstand gedaan wordt. Heel de uitleg van taks en verzekering er niet voor te moeten betalen is zeer dubbel, want betalen we al niet genoeg (teveel) voor wat we terug krijgen voor onze zuur betaalde taks en verzekering? En gewoon de dikste uitvoering kopen van een wagen is ook niet alles, want ooit stopt het en heb je de dikste. Wat als je dan nog sneller wilt? Er is geen dikkere meer dus is er nog maar één oplossing: tunen. ;)
Even off-topic.
Hoe komt het dat die chipbedrijven mogen bestaan?
Tenslotte leveren ze een illegaal product aan… Waar vervolgens de staat 21% op binnen haalt. :roll:Dus in mijn simpele redenering:
Als ik morgen in België een koffieshop begin en dus een illegaal product aanbied, ben ik ook niet strafbaar? :sarcastisch
Zolang ik de staat maar 21% overdraag op elk verkocht plantje…in antwoord op: ChiptuningDus in een handgeschakelde zit 2,6L (bak + diff) en in een automaat zit 4,5L (bak 3,5L + diff 1,0L). :think:
Kan dit groot verschil kloppen?Alleszins bedankt python. :drink:
in antwoord op: Het 924 verhaal…[quote=”deepee” post=228507]voor het geval je er zelf nog niet op gebotst bent, HIER vind je de online 924 haynes manual[/quote]
Wil je nu eens iets enorm belachelijk horen?
Ik heb de 924 Haynes handleiding hier liggen, ik was gewoon vergeten dat ik hem had… :roll: :bounce:Volgens de handleiding is 15W50 goed en dat biedt Kroon aan.
En aangezien het zelfs goedgekeurd is door onze Guru, denk ik dus dat ik het merk maar eens moet proberen. ;)Net even rondgekeken en er zit een Kroon verdeler hier een beetje verder. Daar ga ik dus fijn al mijn spullen halen.
– Kroon Classic Racing Oil 15W50
– Kroon Classic Gear EP 80
– Kroon Drauliquid-S DOT 4
Vanavond nog even zoeken hoeveel liter ik van elk nodig heb… :up:
Iemand die trouwens weet waarom er 2 verschillende maten carterpluggen (M14 en M26) beschikbaar geweest zijn? :think:in antwoord op: Het 924 verhaal…Dit ben ik ook al tegen gekomen maar de ene zweert bij Kroon en de andere vergelijkt ze met die Action troep. :roll:
En dan nog begrijp ik heel het viscositeit gedeelte niet… :lol:in antwoord op: Het 924 verhaal…