
Aangemaakte reacties
-
Vandaag dus gaan kijken naar de 924… en hij is ondertussen verkocht.
Maar dit keer wel aan mij… :mrgreen:
Het is een rood (origineel zwart) 1982 model geworden met origineel 92.xxxKM op de teller (al sinds 2001). Teller is sindsdien stuk. :roll:
Er is zeker werk aan de wagen want er is geen één paneel wat er nog ongedeukt of onbekrast uit ziet.
Om nog maar te zwijgen aan wat er vanbinnen allemaal niet werkt van elektrische spullen…
Wel is er al een beetje aan de wagen vernieuwd maar dit is haast niet de moeite,
de komende dagen ga ik dus RosePassion leeg moeten kopen… :lol:Eerst en vooral ga ik de technische kant aanpakken en daarna zien we wel.
Plaatjes bij de praatjes: Ik probeer ze via de BB code van MijnAlbum.nl te uploaden en dit werkt niet…? :think:
in antwoord op: 924 als daily?Neenee, het extraatje is geen airco. :lol:
DST: ziet er zeker wel een nette uit, maar is inderdaad weer niet wat ik zoek. Ik moet hem vandaag kunnen kopen en bij wijze van spreken de dag erna ermee naar het werk kunnen rijden.
Degene waar ik morgen naar ga kijken zou bijvoorbeeld recent al een groot onderhoud met riemen en waterpomp gekregen hebben en er zouden een paar facturen bij zijn van (relatief) recente werken. Maar de kleur is bijvoorbeeld al niet meer origineel (nu rood maar volgens de RDW zou hij zwart moeten zijn) en er zitten al 2 deuken in,… Het kan dus een goede basis zijn waar dus geen hoofdprijs meer voor gevraagd kan worden omwille van die punten. Maar wel een onderhouden wagen waar mee gereden is. En er is een groot verschil tussen onderhouden en maniakaal onderhouden natuurlijk. ;)
in antwoord op: 924 als daily?Net gebeld met een Nederlandse handelaar die nog iets leuks heeft staan,
morgenvroeg (héél vroeg) voor mijn werk naar daar rijden (2u, enkel) om te gaan kijken.
Eén nadeel, ook deze heeft zo’n fugly cheap ass zonnedakje. :bounce:
Maar hij heeft ook iets wat dat zonnedakje ruimschoots goedmaakt… ;)Wel hoop ik op een beetje droog weer aangezien ik de P van stal zal moeten halen om me tot daar te rijden.
Gisteren nog een uurtje ermee gaan rijden (zaaalig 8) ),
dus ze is helemaal gewassen en terug wat ingereden om er morgen klaar voor te zijn. :up:in antwoord op: 924 als daily?The Gumball Rally (1976) :coolness:
in antwoord op: 924 als daily?Ik vind die windruis niet echt zó storend, het is wel wat luider maar ik kan er mee leven.
Sowieso, het is raam open ofwel stoven in eigen nat, dus windruis is the lesser of two evils. ;) :lol:
Persoonlijk gebruik ik eigenlijk nooit airco, zet altijd het raam open. :)in antwoord op: 924 als daily?[quote=”steri2311″ post=227787]Nu vind ik het irritant wanneer je in de zomer met venster open rijd je constant het windgeruis rond de spiegel hoort, toch bij de 924 en dan is zo’n klapdakje weer luxe daar je dan geen windgeruis hebt en niet zit te bakken in de auto.[/quote]
Heeft de jouwe ook flaporen? Want dan ruist het inderdaad nogal hard. Ik weet niet of dit bij de kleinere (VW) spiegels ook was…?Eens aan Wim vragen of dat veel gedoe is om opnieuw er een dakplaat in te laten lassen.
Vraag ik me ook af… :think:
in antwoord op: 924 als daily?Zo’n klapdakje is dus écht not done! :?
En niet alleen op Porsche, op geen enkele wagen hoort zo’n afschuwelijk ding thuis.
Dus, zonde van het dakje, want voor de rest ziet de wagen er wel proper uit…in antwoord op: 924 als daily?[quote=”ericbullet” post=227466]…en is milieuvriendelijk.[/quote]
Ben ik hier op het geitenwollen sokken forum terecht gekomen…? :wtf: :lol:
Milieuvriendelijk is geen enkele wagen, nooit geweest en zal ook nooit zijn. ;)
in antwoord op: rijden met een cayenne e-hybride.Daar heb ik ook al eens aan gedacht hoor…
Maar door hem continu aan de weersomstandigheden bloot te gaan stellen gaat hij niet meer lang prachtig blijven ben ik bang… :|in antwoord op: 924 als daily?Klopt wat icepo zegt, de 944 is niet mijn ding. :)
Let op, ik vind ze niet lelijk! Maar ik vind de lijnen van een 924 gewoon 1000x mooier!Bwa, een 924 zal zo slecht wel niet rijden aangezien er zoveel van gemaakt en verkocht zijn. ;)
Probleemloos is geen enkel oldie, dus nemen we er eventuele injectie problemen wel bij.in antwoord op: 924 als daily?Met statistieken kun je inderdaad alles bewijzen… wat je zelf wil. ;)
Hier en daar wat gegoochel met een getal en je krijgt van die mooie stijgende lijnen zoals dus op pagina 6 van de link. Want nergens staat vermeld op welke getallen de percentages berekend zijn (zodat je zelf geen na-berekening ervan kunt maken). Hoeveel is die statistiek dan waard? Sowieso klopt de geschreven info al niet die bij de statistiek staat: Bij de bestuurders ouder dan 75, wordt een licht toenemende tendens van de schadefrequentie geconstateerd. Terwijl de grafiek toch duidelijk aantoont dat in de categorie 71-75, dus bij de bestuurders ouder dan 71, die stijging in schadegevallen wordt geconstateerd? Wel even een heel verschil. Sowieso kun je (in mijn ondeskundige mening) geen duidelijke grafiek maken als je bestuurders van 18-30 apart vermeld, en vanaf dan in blokken van 10 en 5 jaar gaat werken. Weeral zoiets wat dus een enorm vertekend beeld geeft in de stijgende lijn van de grafiek. Maar alles is blijkbaar toegestaan om toch maar aan te tonen dat “jeugd” een gevaar voor onze mobiele maatschappij is…in antwoord op: autoverzekering voor 18-jarigeIk hoop echter wel dat er “aan de top” toch ook even serieus nagedacht wordt over het feit dat er zonder leden ook geen forum is… :think:
Want momenteel wordt hier tegen schenen gestampt en ruiten ingegooid aan de lopende band.in antwoord op: 2 nieuwe MODS“In 2009 werden er in België 18 573 ongevallen met lichamelijke schade geregistreerd waarbij een autobestuurder tussen 18 en 31 jaar betrokken was. Dit betekent dat bij 4 van de 10 ongevallen een “jonge” bestuurder betrokken was. Jongvolwassenen betalen dus een hoge tol voor hun mobiliteit. Elke week sterven er meer dan 3 jongeren in de leeftijdscategorie 18-24 jaar (en bijna 6 in de leeftijdscategorie 18-31 jaar) in het verkeer.”
Dit wilt zeggen dat bij 6 van de 10 ongevallen een bestuurder tussen de 32 en 64 jaar was (aangezien de bivv slechts info bijhoudt van 18 tot 64 jaar). Hierbij komt dan nog dat een 31 jarige in mijn ogen geen jongere meer is (en in die van de bivv ook niet aangezien ze een onderscheid maken tussen jongeren 18-31 en jongeren 24-31). Dit samengeteld met alle 64+ers zorgt dat het 6-10 aantal dus nog wat hoger brengt naar 7 of 8-10…? Hierbij zijn dan ook enkel de leeftijden berekend, dus niet wie wel of niet in fout was aangezien een 31+er ook een 18 jarige kan aanrijden… Vervolgens heb je dus een meerderheid aan schadegevallen in het oudere segment van de bevolking en mogen jullie dus stoppen met de vinger te wijzen naar de jeugd. Want de uitspraak over ouderen “Deze hebben zich reeds bewezen zodanig ze een lage bm graad kunnen hebben…” is (niet persoonlijk opnemen) onzin! Mensen die al een aantal jaar een BM-graad 0 hebben staan bij eenzelfde verzekeringsmaatschappij kunnen genieten van een leven lang BM-graad 0, ongeacht of er schadegevallen veroorzaakt worden. Om dan nog maar te zwijgen over de lagere BM-graad die een andere maatschappij je kan geven als je overstapt naar hun. Is dat dan iets bewezen hebben…? Dat een 18 jarig broekventje minder ervaring heeft wil ik best aannemen, maar om vervolgens een 31 jarige over dezelfde kam te scheren (een 31 jarige kan tenslotte zijn rijbewijs al 13 jaar hebben en dus ook al van BM-graad 0 genieten = ervaren bestuurder) is wel heel makkelijk om de “jeugd” een hoger gewonden aantal te geven en wederom het perfecte excuus te hebben om jonge bestuurders een belachelijk dure verzekering aan te smeren.
in antwoord op: autoverzekering voor 18-jarigeRisico berekening?
Nochtans zouden dan alle gepensioneerde een hogere verzekering gaan mogen betalen,
want ik denk dat zij evenveel betrokken zijn bij schadedossiers dan jeugd…
Om dan nog maar te zwijgen over alcoholge(mis)bruik tijdens het rijden. De meeste “daders” zijn tussen de 40 en 54 jaar.
“Risico berekening” is dus niet meer dan een mooie naam en excuus voor uitmelkerij. ;)in antwoord op: autoverzekering voor 18-jarigeToen ik 18 was (ondertussen 11 jaar geleden) had ik net hetzelfde probleem. Ik ben toen ieder denkbaar verzekeringskantoor afgegaan om de goedkoopste te vinden maar nergens was het onder de €800. Dit ging toen om een wagen niet met 60KW maar met 60PK! Dat is dus maar 44KW. Ik vrees dat het dus op de tanden bijten is de eerste paar jaar tot de verzekering zakt…
Ik geloof dat wat crossbytje zegt ook kan, maar ik wou de verzekering op mijn naam hebben staan.
in antwoord op: autoverzekering voor 18-jarige