
Aangemaakte reacties
-
vind het een zeer leuk ogende wagen , niets aan veranderen
als hij in nederland zo legaal de weg op kon, zou (zeg wel zou) dat ook hier moeten lukken, laat hem homologeren als een alleenstaand geval, mijn 944 (82) was ook zo gedaan en deze had(heeft nog) twee verschillende banden maten voor en achter (hoewel de 944 dit niet standaard had)
erwin
In antwoord op: MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"@ jack-in-the-box:bedankt voor de gedetailleerde uitleg
en ja ik stel zo een vragen, omdat ik een bumper van een 911 moet verwijderen (voor een vriend)en ik alles behalve iets wil stuk maken ,wat niet van mij is.
en als je van iets niet zeker bent , kan je het toch het best vragen, dacht ik
groeten erwin
In antwoord op: voorbumpervan 70 tot 71 1.7 code W 80pk
72 tot 73 1.7 code EA 80 pk
73 1.7 code EB 72 pk lagere compressieeen tip: 914 2 liter motor is te herkennen aan de inlaatcollectoren (en moeilijker de stand van de bougie) deze heeft namelijk 3 bouten i.p.v. 4
een vw 2.0l heeft er 4 en maar 70 pkveel leuke km’s gewenst met je wagen, en die bak dat went heel snel
@porsche 914 orange; je hebt gelijk ,ben even in das grosse vw porsche-buch (heel) gaan neuzen, en ja de 1.8 ec code, had ook injektie (wel een l jetronic , geen d)erwin
hallo
ziet er goed uit ,mijn eerste oldie was ook een 914 1.7 van 70 en had nog zijn injektie :D
914 is altijd al een van mijn favorieten geweest
wat betreft de carbu’s, velen gooien de injektie er af omdat ze bang zijn van die injektiemotoren of problemen hebben (doet zeker geen afbreuk aan de wagen) , wat betreft die distributieketting daar moet je ook niet bang van zijn want er is er geen, het betreft hier namelijk een aangepaste type 4 motor van vw (althans voor de 2 liter de overige zijn vw motoren) en die hebben de nokkenas in het karter liggen en bedienen de kleppen via stoterstangen en tuimelaars
dat blok is een zeer betrouwbaar blok en in vw middens zeer gegeerd om de makkelijke pk’s die je er kan uithalen, minpunt (nu ja) ze zijn iets duurder in herstelling dan een kever motorenkel de 1.8 was uitgerust met solex carb’s(sommige in amerika hadden ook injektie)
in elk geval veel geluk met je wagen
groeten erwin
In antwoord op: Gezocht: 914 2.0vind het wel iets hebben , en best mooi
ik zou persoonlijk de motorkap vervangen door een originele, is me iets teveel pontiac transamverder een leuke wagen
In antwoord op: You either LOVE it, or you HATE it—) I love IT !!!is van de pix912 (flat4free.com) heeft een leuke verzameling
samba bus 23 ramen) (2 x en identiek) westfalia t2b, een 912 en nu ook een 356)hey guy
niet weggooien , meebrengen :wink:
erwin
In antwoord op: Autoboek 1987@ guy: luchtgekoeld :D en wist van niets , hoe kan dat nu
wat voor leuke duitser heb je er bij
erwin
In antwoord op: Fotoverslag : 10th Air- & Watercooled VW-meetingook voor mij blijft een originele auto het mooist ,ben ik ook nog maar een paar jaar geleden achtergekomen, (komt met de jaren) en pas ik niets aan dat ik niet kan ongedaan maken
een porsche heeft zeker niet veel opsmuk nodig , die moet rijden (racen)
In antwoord op: $rouji’s 996 cabrio soldtuning is er soms wel over (hoog jonny gehalte) , hier is het naar mijn mening beschijden gehouden en oogt alles mooi en netjes, maar 7000€ voor velgen , dat is van het goeie teveel een bezoek langs de stoeprand en je bent al €6000 kwijt (en zeg nooit mij overkomt dat niet)
geef mij dan maar een gelakte velg , deze kan je een nieuwe laklaag geven en kost een pak minderal bij al een mooie 911
erwin
In antwoord op: $rouji’s 996 cabrio solddoe mij maar die rode 914 :shock: , is (voor mij althans)de max
@ guy: het loonde blijkbaar de moeite om te gaan, als ik terug kaarten krijg laat ik het wel weten
groeten erwin
In antwoord op: Fotoverslag ADAC-BTCS in Zolderik gok op een motorsteun
erwin
In antwoord op: Geluid-trilling 944 ?heeft misschien door de stuiptrekkingen het gaspedaal iets te diep ingedrukt :D
In antwoord op: 911 op Antwerpse ring914/6 zijn zeldzaam en duur, wil je het echt zeldzaam geef mj dan maar een 916 (11 stuks gebouwd) of 914/8 (2 stuks gebouw)
erwin
In antwoord op: Onze Porsches