Aangemaakte reacties

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • zoals beloofd zou ik hier posten hoe alles afgelopen is.

      De vorige eigenaar heeft uiteindelijk porsche in gebreken gesteld (omdat hij de wagen had binnen gedaan voor ‘n controle op het oog de wagen te verkopen). Uiteraard door de vaststellingen die mijn garagehouder gedaan had, is er ‘n expertise gekomen, waar zowel ik, de vorige eigenaar, en de eigenaar van de porsche garage aanwezig was.

      Na ‘n hevige discussie heb ik samen met m’n garagehouder geëist dat er ‘n oliestaal naar het labo gestuurd zou worden. Hieruit is gebleken dat de vorige eigenaar vaak olie bijvulde, en heeft ie ook toegegeven dat het rode lampje van de olie af en toe wel eens ging branden. Uiteraard kan ‘n porsche garage hier niet verantwoordelijk voor gesteld worden, want meneer vulde dan doodgewoon wat olie bij, en heeft niets gemeld gehad bij de garage over dit voorval. De volledige schuld is onherlegbaar aangetoond bij de vorige eigenaar, en niet bij porsche zelf.
      Uiteindelijk ben ik met de eigenaar op die manier overeen kunnen komen dat de wagen particulier verkocht werd, en dat hij het verlies bijpaste (kwam goedkoper uit dan alles herstellen).

      Uiteindelijk is ‘n wagen kopen zonder keuring voor verkoop geen garantie of je ‘n goede motor krijgt. Want dit test men gewoon niet op ‘n keuring , en kunnen ze alsmin zien ! Om maar even bij te lichten op de insinuaties van sommigen hier.

      Al bij al heb ik dit verhaal kunnen afsluiten, jammer genoeg even geen porsche. Maar we gaan even doorsparen, en hoop dan als de tijd en financiën het toelaten, direct een porsche turbo te kunnen kopen. Allesinds, er zit geen druk op :)

        heb em zeker niet onder de marktwaarde gekocht aangezien ze allemaal rond die prijsklasse staan wat ik ervoor gegeven heb. Maar dat even erbuiten gelaten.

        Nico heb je even ‘n pm gestuurd. Deze technische informatie was waar ik eigenlijk ‘n beetje naar op zoek was.

        Greetz

          Ik zal het verder zelf wel uitklaren en zal uiteindelijk wel posten hoe het afgelopen is.

          Voor sommige bedankt voor de antwoorden. Op deze manier toch wat kunnen opsteken. Mijn dank hiervoor.

            heb reeds ervaring (helaas) met zo’n gevalletje van ‘n paar jaar geleden. Hier heb ik de zaak toen ook in gewonnen. Als particulier kan je niet aansprakelijk gesteld worden voor de controle van ‘n wagen. Maar als er blijkt dat de wagen voorheen al serieus olie verbruikte, is er door de vorige eigenaar kennis van de zaak. En dan valt dit onder verborgen gebreken. Bij het vorige proces heb ik niks moeten inschieten, de vorige eigenaar van die wagen toen heeft wel de complete factuur mogen betalen (maar liefst dikke 22.000 euro) terwijl als ie mij ‘n beetje tegemoetgekomen was was ie er vanaf geweest met 4.000 euro.

            De wagen is enkel naar m’n garagehouder gaan om te keuren voor verkoop, daar de verkoper dit niet wou doen. Bij controle kwam m’n garagehouder hierachter. Zoals ik al zei, de fout ligt zeker niet bij hem.

            we zullen nu ook eens even afwachten wat de vorige eigenaar gaat doen. Wie weet loopt het zo’n vaart allemaal niet. En nu met de feestdagen zal het sowieso nog eventjes duren.

            De wagen stal ik nu gewoon in de garage. Heb nog een andere sportwagen welke ik kan buitenhalen. Maar met de weersomstandigheden hier in dit land zal het nog wel eens even kunnen duren ;)

              het olielampje werkte wel degelijk. nadat ik in de boordcomputer aangaf dat de oliedruk te laag werd, ging vervolgens dat lampje ook branden. Dus dit werkt zeker.

              Uiteraard zal ik het hier niet bij laten, ben geen machanieker, maar ben ook geen leek op automechanica. En ik beweer niet dat de vorige eigenaar het expres gedaan heeft, maar ik ben er vrijwel zeker van dat de problemen er waren voordat de wagen bij mij kwam.

              Kan er iemand eens ff uitleggen wat er precies met die “plof” bedoeld word. Hierbij bedoel ik het technische gedeelte. Heb wel al gehoord dat er problemen in de cillinders of in de cillinderkoppen waren bij de carrera’s. Maar weet er niet het fijne van. Kan helpen om de hele boel te doen begrijpen bij de expertise, waar ik uiteraard ook zelf aanwezig ga zijn.

                hoelang er te weinig olie inzat is voor mij denk ik helaas niet na te gaan. Zoiets moet toch al enkele 1.000km zijn eer er zoveel te weinig in zou zitten

                Aan mijn garagehouder twijfel ik niet, stelt zelf motoren samen, heeft eigen raceteam waarin ie elk jaar kampioen is. Héél bekwaam man. Hem treft geen schuld, dit is nu wel duidelijk.

                10km heb ik bijna continu in de fille gestaan en meer dan ‘n half uur over gedaan. Dan is je olietemp zeker goed
                Hoe langer hoe zekerder je kan zijn uiteraard. Maar heb altijd olietemperatuursensors in m’n wagens geplaatst. En heb thans de ervaring dat na ongeveer ‘n 6km de olietemp al rond de 90° ligt. Standaard doe ik gewoon 10km voor zeker te zijn.
                Het gebruik van ‘n sportwagen is me niet onbekend ;) reeds vele gehad :)

                ik heb de vorige eigenaar hiermee geconfronteerd. Hij zegt nu dat ze bij ze bij porsche bij het laatste onderhoud dit maar hadden moeten zien. Hier gaat nu ‘n expertise op komen (alleen ben ik vrij zeker dat het niet aan Porsche zelf ligt, en dat zij zeker geen fout hierin treffen)

                Het gaat helaas ‘n lange weg worden…. en vooral ‘n duur grapje.

                  weet uiteraard ook wel dat olietemperatuur niet hetzelfde is aan watertemp. Ik heb eerste kwartier (circa 10km) gewoon gereden tot 3.000 toeren (zoals ik altijd bij m’n sportwagens doe) weet heus wel hoe ik met ‘n wagen moet omgaan.
                  Zoals ik aangaf heb ik 15km doorgereden, het totale traject was ongeveer een 35km.

                  Daarom kan ik ook vertellen dat het geluid niet te wijten is aan katalysator of dergelijke. Is wel degelijk drijfstang of krukaslager. Hier is geen twijfel over. katalysator is pas vernieuwd zelfs.
                  Heb int verleden vaak “stukgelopen” motoren horen draaien en het geluid van zoiets is opmerkelijk anders en herkenbaar ten opzichte van wat geratel in je blok :)

                  De wagen heeft wel degelijk ‘n peilstok, of er verschillen zijn in bepaalde 3.6 varianten weet ik niet. maar deze heeft dus wel ‘n peilstok.

                  3 liter bijvullen was tot de olie meetbaar werd zoals ik al aangaf. Niet van het min peil tot het max peil. Eerst was de olie niet te meten via de peilstok.

                    ikzelf heb er amper 50km mee gereden, dus hangt er ‘n beetje vanaf wat de vorige eigenaar allemaal uitgericht heeft .

                    Denk dat ik dit toch ga voortrekken. Aangezien er te weinig olie in zat is dit voor mij voldoende om aan te geven dat de wagen niet onderhouden werd zoals het hoorde. al dan niet bewust. van die witte smurrie heb ik eerder gelezen. Maar had de vulstop uitgeveegd (enkel het bovenste had dit toen ik em kocht) maar na het rijden hangt héél de vulbuis vol met smurrie, en niet enkel een beetje aan de vuldop.

                      meningen zijn precies nogal verdeeld :)

                      Olielevel geeft in het dashbord aan dat het goed was. Maar aangezien dit electronica gestuurd is vertrouw ik hier nooit op en meet altijd visueel. In dit geval heb ikzelf die kans nog niet gehad.

                      Maar ik denk dat ik hier dus niet echt te maken heb met een fout van teveel olie ? maar toch wel degelijk ‘n probleem wat eerder aan de hand was ?

                        zeker ? want in dat geval ben ik ‘n beetje opgelicht geweest vrees ik…. want de vorige eigenaar vertelde dat dit met draaiende motor moest zijn….

                        Dus dan gaat het sowieso niet zijn van overdruk neem ik aan en is er wel degelijk ‘n ander probleem met de motor geweest alvorens ik em kocht ?

                          sorry ff bij vergeten te vermelden ;)

                          gaat om ‘n 996, dus is reeds ‘n watergekoelde ;)

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)