Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)
    • De gedetailleerde vragen die hij stelt zegt genoeg hoor, da’s gewoon iemand uit een ander land die effectief interesse heeft en gerust een stukje wil reizen om de juiste auto te komen.

      Risky business ? Geen geld = geen auto
      Volledig auto op voorhand betalen per overschrijving krijg je moeilijk klaar.

      Zou jij een auto volledig betalen voor je hem gaat bekijken in pakweg duitsland ?

      Ik heb het zo gedaan :

      De koper heeft mij 2 maanden voor hij kwam X-aantal €’s als voorschot overgeschreven.
      De koper wenste transitplaten, ik dus op voorhand keuring voor verkoop gedaan.
      Dag van aankomst ‘s morgens in charleroi de man opgehaald, met al het papierwerk van de auto en ons beide naar de picardstraat in Brussel, daar ter plaatse alle documenten van de wagen + ZIJN ID CARD achter moeten laten ( was de koper niet gelukkig mee ). Daarna richting huis gereden, de auto bekeken en met het resterende bedrag aan cash rechstreeks naar de bank ( cash recycler ). Tegen 16h30 terug in brussel de platen opgehaald en om 19h00 is de man huiswaarts vertrokken met de wagen.

      Die man was mij gewoon super dankbaar dat ik een hele dag tijd genomen heb voor hem en 2x mee naar brussel centrum ben gereden.

      Als het gevoel erbij goed zit en je merkt dat het een serieus geïntereseerde is, niet twijfelen en niet te wantrouwig zijn. Nogmaals: geen geld = geen auto
      Bij een op voorhand betaald voorschot staat de tegenpartij trouwens in de zwakkere positie.

        Tuurlijk antwoorden en meteen compleet en duidelijk op al zijn vragen.

        Een scammer zou nooit al die vragen in detail stellen.

        Om je gerust te stellen;
        Mijn 931 is naar een nieuwe Hongaarse eigenaar gegaan uit budapest.

        Die man heeft na al mijn gedetailleerde uitleg en 100 detail foto’s gewoon een voorschot gestort en 2 maanden later met het vliegtuig hier geland om dan savonds huiswaarts te vertrekken met de auto.

        Contact mee gekregen via Mobile.de
        Het toeval wou dat we een citytrip naar Boedapest geboekt hadden een week voor die ging afkomen, de man heeft ons persoonlijk opgehaald op BUD en een taxirit naar het hotel bespaard.

        In mijn ogen is met deze reactie niks mis. Gevaar is er nooit zolang je de auto nooit meegeeft zonder hij volledig betaald is ( indien cash, zeker naar de bank ! )

        Ik bedoel maar; het was een zeer prettig contact, het kan dus gerust je auto ver weg verkopen.

          Word het amethist genoemd bij 944 ?
          De kleur noemt bij mijn weten zyclamrot kleur code LZ3T of S6

          Hoe dan ook, t’is een prachtige kleur !

          Ik had graag trouwens het originele stuur erin gehad. 4 spaaks horizontaal in burgundy ( 7LD )

          Maar begin dat maar is te zoeken! :x

            Voor de liefhebbers nog wat extra foto’s :

            Morgenavond ophalen…

              Gevonden in m’n favoriete kleur !

              Laat het zonnetje maar schijnen :driver:

                zeer mooie deze cayman !

                  Voor 944 merk ik nog altijd stijging op.

                  2 jaar geleden kocht je een goede gedocumenteerde s2 voor 15€k

                  Vorig jaar 17-18€k en ondertussen vind ik in duitsland geen enkele goede meer onder de vraagprijs van 20€k. Maar het feit dat je ze ziet te koop staan zegt natuurlijk genoeg.

                    Opgepast !

                    Zodadelijk iedereen naar de protpot !!! :happydance:

                    Harley g, ik had je een pm gestuurd.

                      [quote=”Hellraiser” post=274025]Idd, raam met kit, dan clips rond het frame waar de 3 lijstjes inpassen met daartussen
                      een soort mousse/rubber geklemd.
                      Clips zijn meestal weggerot.[/quote]

                      Die mousse/rubber die je bedoeld is de butylband die Porsche origineel aangeeft ?

                        Voor alle duidelijkheid ; Er is een verschil tussen 924- 944 type 1 en 944 type 2

                        944 type 2 heeft een harde plastieke lijst die rond de voorruit zit ( onderdeel van de raam dus niet apart verkrijgbaar ) met een kliksysteem ingebouwd die mee ingelijmd word bij het plaatsen van het raam. Eens de raam erin zit wordt er in die lijst een zachte rubber ingeklikt. Da’s de rubber die je dan buitenaf ziet.

                        Voor 924 of type 1 :
                        Bij mijn weten is hier geen aparte rubber van toepassing, moet de raam er enkel correct en zonder onderbrekingen ingekit worden en word er bovenopen gewoon 3 harde lijsten opgeklikt. Die nummer 3 in de PET is butyl band die gebruikt word om de ruit te plaatsen maar alle moderne plaatsers doen het gewoon met ruitenkit

                        Mogelijks is de topicstarter zijn voorruit te diep gelegd bij inkitten ?

                          OKE Auto Geel
                          Antwerpseweg.

                          Is een hele grote automateriaalzaak met achteraan een groot werkhuis.

                            Afgaande op de foto’s ziet dezeer dan veel beter uit denk ik. En die staat vlakbij in Brugge, is tevens een belgische auto :up:

                            Bij de witte valt me langs buiten direct de flank LA op die wel wat werk benodigd heeft en de hoek LV die niet goed past ( vleugel, koplamp, frontpaneel )

                              En een S2 is inderdaad uit te lezen met een speciale computer om foutcodes te kunnen zien. Het enige probleem ; Die computer is haast niet meer te vinden :-)

                                Bij mijn weten heeft een s2 maar 1 sensor in het koppelingshuis en da’s de krukassensor.

                                Vooraan op de kop thv de verwamingsklep zit de hal sensor, das dus de nokkenassensor.

                                Zoek ook even uit hoe je de ontstekingsmodule kan testen !
                                Da’s het zwarte bosch kastje dat aan de linkse wielkuip hangt thv van het koelwatervat.

                                Die geven bij de 16v modellen ook wel is start problemen.

                                  Ai ! dat word niet makkelijk.

                                  De oliekoeler slangen kun je volgens mij perfect laten maken bij een automotive shop die slangen, leidingen en koppelingen maakt ( zo weet ik er eentje in Geel zitten )

                                  Alle rubberen tubes aangaande het inlaat/turbo circuit wordt een andere zaak.

                                  Ik denk tevens dat je deze vraag even stelt op het 924 forum, daar zitten veel mensen met specifiek kennis van 924/931, zo’n 931 is toch wat speciaals kwa onderdelen enz…

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)