Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 145)
    • Omdat de markt er om vraagt, heel simpel !

      Het reguliere model zal ondertussen genoeg opgebracht hebben en dus is er ruimte om dit “risico” te nemen.

      Alle technologie is er => motor, bak & ophanging zijn bestaande van andere GTI & CUPRA versies, ze moeten het enkel tesamen assembleren.

      En Jah… waarom ook niet ?

      Cayenne & Macan is ook gewoon platte commercie maar bij Porsche worden die modellen gebruikt als melkkoe om de ontwikkeling van de high tech modellen te kunnen bekostigen.

        Een maand verder en geen enkele deftige aftermarket oplossing gevonden.

        De zure appel dus maar doorgebeten

        Niet goedkoop maar dan heb je wel wat !

        Klik

        Klik

          Wow ! Sjiek dat je dat allemaal zelf kan.

          Is deze stof ook origineel geleverd in de auto ?

            Fuz,

            Remklauwen van een S2 of turbo zijn NOOIT rood !
            De klauwen voor Turbo & S2 zijn tevens identiek enkel wanneer de wagen M030 heeft zijn ze anders.

            Ze zijn dus zwart, of ze mat of blinkend vanuit de fabriek zijn weet ik niet van buiten.
            De “PORSCHE” letters zijn trouwens niet geverfd maar ongespoten aluminium kleur ( gefreesd )

              Ik heb een originele amerikaanse accesoire folder liggen van 944.

              Skirek, wollen zetelovertrekken enz bestaan wel maar dit origineel niet denk ik.

              ik vermoed tevens dat je dit in reproductie ook niet zal vinden.

                Geen probleem in België toch ….

                Het snelle geld zal wel gehaald worden uit BIV en RIJTAKS bij de snodaards die met een “vervuilende” machine rondrijden :wink:

                  Ik treed yellow submarine bij.

                  In de praktijk worden coupé’s vlotter verkocht, ( wat je vlot mag noemen als je in achting neemt hoe lang alles te koop staat. ) doch moeten cabrio’s altijd meer opbrengen zo te zien.

                  T’is gek maar het is zo.

                    Kan ik alleen maar beamen…

                    ik heb vorig jaar een tijdje met een cayman van 2005 gereden met 2.7 motor in.
                    Het is leuk, ligt goed in de bocht en de 6 cilinder bromt mooi maar toch miste ik iets van beleving.

                    Die beleving vind je wel in een pakweg 944 met 200pk+

                    Ik durf zelf zeggen dat mijn S2 ( prestatiegewijs bekeken ) niet moet onderdoen voor die cayman waar ik toen mee reed.

                    Ik volg dus de gedachten van fuz, waarom zou ik in godsnaam een eerste rekening van vadertje staat van €2500 accepteren als je met een oudere transaxle meer rijbeleving hebt en bijna dezelfde prestaties voor een eerste rekening van €75.

                      Volgens mij is dat gewoon zermatt silber hoor !

                      Ziet er ook netjes uit. Maar wat saai met die zilveren kleur. Das natuurlijk persoonlijk.

                      Opgelet ! Toen dit zoekertje vorige keer online stond, stond erbij dat de blaupunkt radio en eq. Reeds verwijderd waren !

                      Staat ook al zeer lang te koop…

                        [quote=”fuz” post=271440]https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/oldtimer-porsche-944-s2-445460795.html

                        deze staat al een tijd te koop, toevallig al iemand gaan kijken?[/quote]

                        Nope, maar ik zie hem inderdaad al een jaar + te koop staan.

                        Ik vermoed dat het wel een goed exemplaar is maar het interieur houd velen tegen denk ik. De blauwe geruite studio stof van in een celebration vind ik persoonlijk dan wel een topper.

                          [quote=”deepee” post=271443]vraag me af of dit zijn origineel interieur is? vraag evt de optiecodes eens op bij de verkoper.[/quote]

                          Dan zou hij normaal op de sticker volgende opties moeten hebben.

                          990 & 526

                          Ik vermoed dat het origineel is, de juiste kleur en of stof van interieur kan je gewoon opvragen op chassisnummer bij PC.

                            Fuz,

                            dat wordt een leuke zoektocht !

                            The chase is leuk maar dan begint het echte werk natuurlijk.

                            eerst en vooral moet je voor ogen houden dat indien je zelf geen sleutelaar bent of niet bij de bron werkt het altijd wel een duit zal kosten in onderhoud.
                            Zelfs indien je een duurder exemplaar aanschaft en je bent wat kritisch komen er altijd nog zaken boven water die je geld zullen kosten achteraf.

                            S2 of 968 ?

                            Rijden is redelijk vergelijkend, bij de 968 voel je wel dat het nog iets moderner is.
                            De keuze tussen deze 2 zou voor mij dus enkel uitzicht zijn en dat is persoonlijk.
                            Indien je voor 968 opteert moet je eentje hebben van voor 31/12/1992, deze valt dan onder het oldtimer tarief kwa biv & wegentaks.

                            Als je zelf er weinig van weet en/of geen technieker bent zou ik op zijn minst iemand meenemen die wel technische kennis heeft van auto’s, de specifieke pijnpunten van een bepaald model kan je altijd online vinden en vooraf bespreken met de persoon in kwestie die je meeneemt.

                            968 zal je sneller vinden met lagere km-standen maar deze zijn natuurlijk ook duurder.

                            Een relatief goede S2 vind je momenteel tussen de 15-20k€, zowel in coupé als cabrio.
                            Daar bedoel ik dan mee; kmstand rond of onder de 200000, boekjes en onderhoudsfacturen erbij en optisch goed tot zeer goed.
                            Hou er rekening mee dat je geen bang mag hebben om over de landsgrenzen te kijken, dan word het aanbod groter.

                            één van de belangrijkste zaken bij de 2 modellen die je vernoemd is historie van de riemen en dergelijke.
                            De kettingspanner en geleider pads word wel is vergeten bij de 16v modellen.

                            Als je een nette vind waar de prijs redelijk van is maar waar er geen sluitend bewijs is dat die zaken gebeurd zijn mag je al snel €3k+ ofzo rekenen voor alles terug up to date te maken en de motor vooraan droog te zetten.

                            Je hebt natuurlijk niet de 6 cilinder boxer grom maar daar staat dan wel tegenover dat je een wagen hebt met 50/50 gewichtsverhouding.
                            Voor de rest, schitterende rijdersauto’s die je niet teleur zullen stellen als het exemplaar in kwestie technisch goed is.

                            tot zover mijn persoonlijke ervaring.

                            Ik hoop dat je snel een leuk exemplaar vind, transaxles zijn nu eenmaal de max :up:

                              Het is maar waard wat de gek ervoor geeft…

                              Ik hou me dan vooral bezig met 944 en merk op dat de theoretische vraagprijzen alleen maar blijven stijgen.

                                Ik denk het wel,

                                De cabrio van stijnG had ook de chroom teller ringen en stroomonderbreker op op de batterij.

                                  Kijk wie hier terug te koop staat :lol: :lol:

                                  KLIK

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 145)