Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 145)
    • Yep, als het gerelateerd is aan de tellerpartij is Jan van gorp de place to be in GEEL-BEL !

      Zeer vriendelijke kerel met kennis van zaken en zeker niet duur tegenover anderen…

        Die eerste foto is zeer onduidelijk door de belichting dus daar kan ik je niet mee helpen.

        Bij de 2de twijfel ik of de dichting tussen oliekoeler+blok de oorzaak is.
        Ik zie op de foto enkel wat vettigheid op en rond de oliedruksensor.

        Let er op dat de oliekoeler dichting vervangen geen leuk klusje is als het blok nog in de auto zit en dat je de calibratietool nodig hebt voor de OPRV !

        anders kan het na montage wel is zijn dat er wat scheelt met de oliedruk met alle gevolgen van dien….

        Als dat trouwens de enige 2 lekkage’s zijn bij jou 944 mag je je gelukkig prijzen :D :D

        Bij de meeste die ik zie staat het blok vooraan/achteraan ( bourages krukas/nokkenas/balansassen) en zijdelings van de carterpan pakking zeer dikwijls nat….

          Ziet er zeer netjes uit zo te zien… !

          Never ending colour combo & open dak !

            Volgens mij is die tijd al enkele jaren voorbij. Beetje geluk en de juiste man op de juiste plaats is nu nodig denk ik.

            Die nieuwe oldtimer wetgeving doet er geen goed aan, dat is vanzelfsprekend.
            Het probleem stelt zich voor de mensen die een oldtimer porsche gekocht hebben om enkel en alleen te verdienen. Als het dan niet lukt om hem binnen aanzienbare tijd verkocht te krijgen moet je ofwel zelf je er plezier aan beleven ofwel zakken in prijs.

            Verkoop van deze wagens in belgië word nu alleen nog maar moeilijker. je kan dan alleen maar hopen op een gekke duitser ofzo …

            Of de moment om koopjes te doen echt op komst is denk ik niet.

            Een glazen bol is er spijtig genoeg ook al niet.

              Yep,

              ik kan wel geloven dat een snelle bocht resulteert in minder zijwaartse beweging in de wang van de band als deze versterkt zijn.

              maar zolang de snelheids & laadindex oké zijn kan er toch weinig misgaan ?
              zelfs volgas in een snelle bocht …

                Die N gekeurde banden zullen inderdaad wel een stuk sterker zijn in de wangen enz…

                Ik vraag mij enkel af of dit nodig is op de oudere porsche’s die rond de 180-200pk draaien op de achterwielen.

                Heeft er iemand ervaring met niet N codering banden op de oudere porsche’s ?

                  En allemaal dankzij de boomknuffelaars….

                  ik vraag mij af hoelang het nog duurt voor het gewoon verboden wordt om met wagens ouder dan 25/30 jaar nog rond te rijden…

                    Bel is naar vof de loods & van kessel sportscars in deurne NL

                      Volgens mij zou je er van verschieten hoeveel 30 jarige auto’s die bij een liefhebber staan en weinig gereden worden banden hebben die te oud zijn om nog mee rond te rijden hoewel de meesten er niet zouden op letten zolang het loopvlak er nog goed uitziet.

                        Tuurlijk, die mag hij houden. Ondertussen toch al een bod van 3k€. moeilijk te geloven dat daar iemand überhaupt mee wil rondrijden…

                          Een bod van 500€ kan hij krijgen als onderdelen wagen :twisted:

                            De banden op de S2 waren ook 15 & 12 jaar oud.

                            profiel was nog goed maar wel haarscheurtjes in de wangen van verduring.

                            ik heb het risico dus niet genomen en nieuwe rubber rondom gezet…. ik wou zeker de top van m’n 30 jarige is uittesten en 240 riskeer ik zelfs niet met oude banden.

                            ivm het bandenzwart op de flank ;
                            Thinner werkt daar zeer goed voor !

                              [quote=”Dave1977″ post=269282]Dank je
                              Iemand idee waar je aan een redelijke prijs, eventueel afbraak, waar je tweedehands onderdelen (klokje, knopjes verwarming en verluchting, …) kan vinden?[/quote]

                              Als je LCD schermpje van het klokje defect is zoals bij velen bestel je gewoon deze :

                              Beetje handigheid wel vereist

                                Buiten wat kleine onderdelen en misschien wat onderstel onderdelen is er een gigantisch verschil tussen beide wagens ….

                                  Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat niet zozeer de vraagprijzen zullen dalen maar dat de oldtimers nog langer te koop zullen staan.

                                  De verkopers die er niet vanaf willen zullen hun prijs aanhouden.

                                  Jan modaal met de pet die oldtimer porsche wil rijden maar weinig kennis van zaken heeft gaat nog meer bang krijgen om een slecht exemplaar op de kop te tikken aangezien het goed kan zijn hij er niet direct de baan mee op kan.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 145)