Aangemaakte reacties
-
Moest er nu 20€ entree geld gevraagd worden zou je al is moeilijk kunnen doen over al die zaken…
Maar voor die €5, kom op seg :think: Gemiddelde kost van alle wagens die daar stonden is €50k-€70k ofzo, dan zal die €5 er wel af kunnen zeker.
ik vond het een mooi event, meerdere malen een drankje gaan halen, geen probleem gehad.
in antwoord op: PUUR Porsche Treffen, zondag 27 mei 2018 – AquabestDa’s natuurlijk waalke zijn probleem niet meer…
maar wel sneu voor de nieuwe eigenaar als dit problemen gaat opleveren…. dan kan je al best terug een M44/41 blok gaan zoeken.
in antwoord op: Porsche 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport Motor!!Ik zal dan ook onmiddellijk m’n steentje bijdragen :
staat al een tijdje te koop maar is zen geld wel waard als hij mooi en goed is vind ik; zou het iets met de kleur te maken hebben ?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”Mushroom” post=267899]5 Jaar geleden kocht je ‘n nette 964 voor 20k, en een hele mooie voor 25k. Ondertussen zijn die prijzen meer dan verdubbeld. Zijn die 964’s dan ineens 2x zo goed geworden? Neen, integendeel, ze zijn er alleen nog 5 jaar ouder op geworden. 5 Jaar waar ze dikwijls alleen maar staan te staan, of recht van op het USA schip de showroom binnen.
De liefhebber zucht en spaart door, de speculant luist iemands 964 af voor 35k, gaat er eens met een vod over en vraagt 50k.
Ik doe er ook niet meer aan mee :salut:[/quote]En dat is nu wel is een goed doordacht & correct statement :up:
las ik het hierboven nu allemaal goed ? :think:
aan de mensen die zich in het harnas gejaagd voelen, is niet de bedoeling hoor…. het leek zelfs wat agressief :applaus:
En je weet wat ze zeggen ; Agressie is meestal een teken van ….voilà bij deze van mijn kant de spons erover we hebben allemaal is kunnen ventileren.
vanaf nu terug naar de echte koopjes zoals het topic beduid :coolness:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Yep overmoed is gevaarlijk
In mijn 3de rondje ring dacht ik dat ik het kon en gebruikte ik mijn timer op het klokje van de 944, 1 van de eerste bochten met 2x achter elkaar een rechts-links ging het al mis, achter mij reed een rent a ring car ( swift sport ) ik was dus wat opgejaagd wild en dan maak je fouten. Wagen begon achter uit te breken ( door niveau verschil in de bocht ) Tegensturen met een bang hartje was de boodschap en na een paar bange seconden stond ik stil in her gras met 1 meter spatie tussen de vangrail en de wagen.
Vanaf toen dus voorgenomen elke keer als ik een rondje ring doe het rustig aan te doen en gewoon te genieten van het circuit en de mooie regio !
Zoals ik al zei, het is redelijk indrukwekkend. Heuvelachtig landschap tussen de bomen met op sommige stukken een zeer breed circuit.
in antwoord op: Ring op 31 mei[quote=”vandamme” post=267848][quote=”Woefke944″ post=267846]
En ja dan heb je nog ongeveer een 750€ over voor wat kleine meuk en een remschijf hier en remblokken daar.[/quote]
Nieuwe 944 sachs koppeling heb je voor 461 euro :)[/quote]
Zoek maar is voor s2 of turbo. Daar komt minstens 200-250€ bij. En niet te vergeten al het werk bij een 944 om een koppeling te doen. Labor time standaard is dacht ik een kleine 20h voor een niet turbo en 24 voor een turbo. Als doe het zelver of mechanieker die niet ervaring heeft met 944 + rotte en vaste bouten reken je dus maar wat bij
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Klopt want die handelaar moet nog wat verdienen om te kunnen blijven bestaan en garantie te geven, daarom staan ook vele wagens altijd wat te duur bij een handelaar.
Als de boel in de soep draait kost het hem ook een paar k€ om het op te lossen.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”vandamme” post=267841]uurloon?? Woef eeft toch duidelijk al gezegd dat hij doe hetzelver is.
2500 op een 944 is dus een budget met heel ruime marge voor eventuele kosten waar je al een set banden, remmen , koppeling en groot onderhoud mee kan doen.. en reserve .[/quote]Die koppeling erbij voor dat bedrag is misschien wat veel van het goede maar met 2,5k€ kom je toch al ergens… distributie en koppeling begin ikzelf niet aan maar banden,remmen,vloeistoffen en filters lukt me wel. Voor 2,5k bij een 944 moet je zeker volgende zaken kunnen doen :
-Volledige distributie met alle loop en spanrollen incl bourages en incl waterpomp
-banden
-groot onderhoud met alle filters, vloeistoffen en bougiesEn ja dan heb je nog ongeveer een 750€ over voor wat kleine meuk en een remschijf hier en remblokken daar.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Dit is nog zo’n mooi voorbeeld.
Uiteraard zeer mooi maar voor concours te zijn zie ik toch al wel wat zaken die niet mogen…
Dan heb ik liever dit
ziet er strak uit en betaalbaar.
bod van €7k, uitkomen op 7.5-8€k
vermoedelijk ook weer 2.5€k te investeren voor je zorgeloos de baan op kan maar dan heb je wel een betaalbare mooie 944
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Een goed voorbeeld voor die prijs kwalificaties :
Als je morgen als autohandelaar terug “het boekje” zou gebruiken zoals vroeger werd gedaan ben je bankroet binnen de 6 maanden…
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Dan valt de mijne onder C zonder sleet op de zetels en dashboard dan :oops:
de S waarover we spreken valt dan in feite ook onder C classificatie. ( onder voorbehoud de buitenkant eigenhandig bekeken te hebben )
Ik hou zo niet van de classificaties, ik vraag me altijd af voor ik een auto koop : Krijg ik mijn geld terug als ik hem morgen terug te koop zet…. velen denken zo niet en betalen soms te veel.
ik meen mij trouwens niet te herinneren dat ik zei dat hij het niet waard is, ik spreek over “word dit geld er voor betaald ongeacht de staat?”
en daar wringt nu net het schoentje ; effectieve verkoopprijs & theoretische waarde of vraagprijs ligt soms ver uit elkaar.
Ik spreek me hier nu alleen uit over 944 omdat ik daar wel wat van weet; maar evengoed vind ik het belachelijk €50k te betalen voor een 964 van 30 jaar oud.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”Yellow Submarine” post=267813]Vandamme heeft gelijk. Ik heb vorig jaar contact gehad met de man van Manufaktur 964 in Duitsland. Een complete overhaul kost je 50000 bovenop de 50k van de aankoop zelf. En zelfs dan betreft het nog geen 100% resto met dippen in loog maar wel de aandrijflijn, ophanging etc en interieur demonteren, compleet herspuiten (in dezelfde kleur!) en na revisie terug monteren. Dan heb je wel een 964 die rijdt en er uitziet als een nieuwe, maar dan nog is het geen nieuwe…
Wie zijn brood verdient met mechaniek (of gelijk wat) moet minimaal 70€ incl BTW aanrekenen per uur, en dan loopt het snel op. Werk je met personeel en met een complete werkplaats en spuitafdeling, dan lopen de uurkosten nog meer op. Heb je dan ook nog een blitse Porsche showroom dan spreken we over +100€ per uur![/quote]
Ik zie hier dagelijks facturen over de toobank gaan waar ik werk waarvan ik denk, hoe betalen alle mensen het toch…
en voor alle duidelijkheid ik spreek hier nog niet over een premium merk….
Auto kost veeeeel geld als je niks zelf kan, of niemand kent
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Ik weet er enkele die er mee bezig zijn.
maar ik vermoed dat dat wagens zijn die nooit nog verkocht zullen worden of het noodlot zou toe moeten slagen…
inclusief aankoop auto zit je dan inderdaad ergens tussen 30 & 50€k denk ik
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Ja ja, je hebt gelijk maar je weet wel wat ik bedoel ;)
Ik bedoel dus, alles afbouwen van de body en dan vanaf 0 starten met nieuwe of goed gereviseerde onderdelen :coolness:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6in antwoord op: PUUR Porsche Treffen, zondag 27 mei 2018 – Aquabest