Aangemaakte reacties
-
[quote=”DST” post=267799][quote=”Yellow Submarine” post=267415][quote=”Bladerunner” post=262773]Ik zal er alvast na enkele jaren belet terug bij zijn. Is er terug een Porsche forum België afbakening voorzien?
Misschien wat vroeg maar beter nu dan laat, voor diegenen die vanaf richting Antwerpen komen wil ik voorstellen om terug samen af te spreken op de vrachtwagenparking op de grens met Mol Postel om +/- 10.00u.
Aanvullen voor de geïnteresseerden mag hieronder:
– Bladerunner[/quote]
Ingeschreven vanuit Dresden! En zo mogelijk sluiten we aan bij groep Antwerpen, met de gele dit keer.[/quote]Ik probeer mee aan te pikken in Postel om 10u :driver:[/quote]
Als er niemand mee rijd met mij, voor mij hetzelfde dan.
in antwoord op: PUUR Porsche Treffen, zondag 27 mei 2018 – Aquabest[quote=”kleinekastenteufel” post=267321][quote=”Woefke944″ post=267288][quote=”kleinekastenteufel” post=267284]
In ieder clubje zijn er die zich willen onderscheiden als zijnde de enige echte juiste liefhebbers. De anderen zijn dan het “soort” onwetende meelopertjes.
:first: :first: :first:[/quote]
Klopt, en zo zijn er tussen de 911 liefhebbers spijtig genoeg veel… en aangezien de prijzen van de transaxles ook gestegen zijn gebeurd het bij 944 liefhebbers ook.[/quote]
Denk dat wij beiden dezelfde boodschap hebben.
Wij dachten dat het hier allemaal auto freaks zijn, in het bijzonder Porsche liefhebbers.
Als er dan al 911-ers zouden zijn die je met de nek aankijken omdat jij “maar” een goedkope ( ! ) 944 hebt waar je zelf aan sleutelt, dan hopen wij dat dit grote uitzonderingen zijn. Deze 911-ers getuigen dan ook van niet veel schranderheid. Hoogmoed komt voor de val.
Omgekeerd lijkt het voor ons ook niet zeer doordacht als zo’n 944-sleutelaar enige minachting zou hebben tegenover die “rijkere” ( ! ) 911-er die niet kan sleutelen, er bijgevolg moet voor betalen, maar op zijn manier geniet van het toestelletje.
Racisten zijn er overal, ook in de muziek zingt Raymond.
Herinner dat het hier begon met de prijszetting van Patstoop zijn “unieke” 944 S, die best eerst gezien/gereden moet worden vooraleer te oordelen. Die voor sommigen te duur lijkt omdat zij zelf willen sleutelen, voor anderen de perfecte koop kan zijn omdat er juist geen cent kosten te verwachten zijn.
En vanaf nu, spons erover, allen naar DE HAAN (Klemskerke).[/quote]
En vanaf nu……
Die van mij brengt geen €25k op, daar ben ik me WEL van bewust.
en euhm ik wou het in vorige posts niet zeggen maar ga het nu wel doen.
Verdoken reclame maken op het forum voor een wagen of persoon die je kent is allemaal geen probleem hoor, maar schilder dan de mensen ook niet af die gewoon proberen een realistisch beeld te stellen over vraagprijzen….
en opnieuw geldt de regel; het is niet de gek die het vraagt maar ….
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Yep, kansloos.
Als je eentje hebt die body off gerestaureerd is en gewoon ALLES nieuw is kun je er nog is over spreken.
Laten we zeggen dat hij hem voor de helft van de prijs wel zal kwijtraken…
en ivm het reviseren van de motor, ik zou wel is willen zien en weten wat er dan allemaal gereviseerd is?
sommige noemen nieuwe distributie reeds gereviseerd …En wat is er mis met €25k voor een 944? een goed gedocumenteerd exemplaar in exellente staat S2 ( cabrio ) of TURBO brengt dat wel op hoor.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Hoe zat het met treintje Antwerpen ?
Welk uur / waar ?
in antwoord op: PUUR Porsche Treffen, zondag 27 mei 2018 – Aquabest[quote=”kleinekastenteufel” post=267284]
In ieder clubje zijn er die zich willen onderscheiden als zijnde de enige echte juiste liefhebbers. De anderen zijn dan het “soort” onwetende meelopertjes.
:first: :first: :first:[/quote]
Klopt, en zo zijn er tussen de 911 liefhebbers spijtig genoeg veel… en aangezien de prijzen van de transaxles ook gestegen zijn gebeurd het bij 944 liefhebbers ook.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Een technieker met wat jaren ervaring doet het gewoon goed hoor… daarvoor hoef je geen 100€/h te vragen.
voor specifieke zaken zoals aandraaimomenten en speciale dingen zoals afstellen van de balansasriem & balansassen bij 944 neem je gewoon het werkplaatshandboek erbij.
Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die een “miskoop” doen bij aankoop omdat ze uit onwetendheid een exemplaar kopen dat niet schitterend is, hem dan bij een Porsche centre afzetten en gewoon zeggen; Zorg dat het in orde is, ik betaal de factuur wel… en dan krijg je natuurlijk hoge vraagprijzen omdat de onwetende mens integraal zijn eigen fout probeert recht te zetten.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”Patstoop” post=267271]Uiteraard is de wagen in absolute topconditie, anders zou 20K ook niet verantwoord zijn. (Je vind reeds “rijdende” exemplaren voor een derde van die prijs). Het is echter zeer moeilijk, zelf onmogelijk om een (prijs)oordeel te maken zonder de wagen (en bijhorende documenten/historiek) in kwestie te hebben gezien.[/quote]
Daar twijfel ik zeker niet aan zoals ik reeds vermeld had. Er zijn er blijkbaar andere die een opmerking aanvoelen als afbreken terwijl dat totaal de bedoeling niet is. Ik heb er trouwens zelf geen belang bij want ik heb zelf een S2 waar ik deze zomer veel plezier ga aan beleven.
Het punt is gewoon; Dan mag hij nog in zeer goede staat zijn, een S voor dat bedrag krijg je hier niet verkocht volgens mij. Turbo’s & s2’s worden hier zelfs nauwelijks verkocht als ze duurder zijn dan 20k€.
Om dan toch maar een kleinigheidje boven te halen dat er op kan duiden dat hij inderdaad bovengemiddeld super goed is : heb je 0,0 zijdelinge speling op de versnellingspook en mechanisme op de bak kant dan ?
Moest het wel gebeuren, Chapeau dan :respect2: en gun ik je zeker het geld maar ik denk van niet…..
Laat me weten hoe het afloopt ;)
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Zo kan je bijvoorbeeld een buitenspiegel motor van een 944 ( zelfde als 911 uit die tijd dacht ik ) niet apart bestellen bij porsche. Dan dien je daar een complete zwarte houder te kopen waar de motor inzit voor €300.
Op ebay koop je een motortje gewoon voor 20€ van bijvoorbeeld een mondeo van jaren 90, is identiek je moet enkel 3 draadjes solderen.
Dat noem ik dus pas liefhebberij… velen betalen gewoon en tellen bij verkoop er gewoon 3-400€ bij want IK heb de buitenspiegel laten vervangen. Terwijl een echte liefhebber probeerd om het goedkoop te houden maar toch zijn sunday car vertroeteld
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Als ik je zo hoor spreken heb je 10* meer ervaring als mij dus dat komt wel goed :-)
buiten een stuk of 10 rondjes ring heb ik geen circuit ervaring.
Mij ging het er telkens om gewoon de sfeer op te snuiven en niet persé een goede rondetijd te rijden.
risico’s nemen op de ring kan nu eenmaal heel duur uitvallen.de eerste keer de ring opdraaien geeft toch wel een “king of the road” gevoel en is redelijk overweldigend vind ik persoonlijk.
zeker als het ronde 1 is en je ziet in je linker spiegel een GTR aankomen gevolgd door een 911 turbo S :-d
dan maakt je rechterpinker snel overuren ;-)in antwoord op: Ring op 31 meiIk heb geen idee hoe druk het is op een donderdag maar bijvoorbeeld in het weekend op een touristenfahrten dag kan het soms wel redelijk spannend zijn.
als je goed kan rijden ga je met je cayman geen mal figuur slaan.
ik kan je enkel de raad geven, als je in je spiegel een veel snellere ziet naderen, gewoon pinker op naar rechts en hem de ruimte geven.
Mijn eerste keer was met iemand naast mij die al enkele jaren een abonnement had en dus alle bochten goed kende.
ik zeg eerlijk; als je het circuit niet kent en je gaat vanaf ronde 1 voluit is de kans groot dat je reeds in bocht 10 in de vangrail hangt.een bocht inschatten is opzich niet zo moeilijk als je nog niet overdreven hard gaat, het probleem op de ring stelt zich in de verschillende niveauverschillen die zich soms uit het niet voordoen IN de bocht.
voor de rest is het genieten ! en een prachtig circuit in een prachtige streek 8)
oh ja en nog een laatste… als je beslist de carousel te nemen zoals het hoort zorg er dan voor dat je er halverwegen niet uitgaat bovenaan want dan hang je volgens mij verzekerd in de kant.
in antwoord op: Ring op 31 meiDaar heb je een punt.
Toch nog even nuanceren; er spreekt hier niemand over “zwartwerk”. iemand in bijberoep uit liefde voor het vak hoeft ook niet duur te zijn. en trouwens die gekke duits op youtube die alles aan zijn S2 zelf doet heeft genoeg verstand van zaken in zijn “voor en na” garage hoor.
ik doel enkel maar op het feit dat het allemaal goedkoper kan, ik begrijp ook wel dat merendeel van de porschisten hun wagen in eer en geweten bij iemand afzet met verstand van zaken en op het einde van de rit met plezier de volle rekening betaald als alles maar in orde is.
en dat zie je dan ook rechtstreeks terug in de vraagprijzen…
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”kleinekastenteufel” post=267251]Je mag dat bij de mijne direct doen voor 1 400.00 € :lekker:
Stop nu liefst met andermans gerief, dat je niet gezien hebt of niet kent, naar beneden te halen.
Ga eerst grondig kijken en/of rijden. :evil: :evil: :evil:
Je opmerking over kreukjes in het leer zijn typerend.[/quote]
Dat doe ik nu net niet….
waarschijnlijk hoort hij bij de betere die te koop staan.
maar ik blijf er bij, voor dat bedrag voor een S horen die kreukjes in de zetel niet… en dat heeft niets met afbreken te maken.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Ik spreek over enkel onderdelen kost !
Als je dus online shopt en goed vergelijkt kwa prijs/kwaliteit kan het dus allemaal 50% goedkoper dan bij een onafhankelijke porsche specialist.
daarvoor moet je het dus wel zelf kunnen/iemand kennen die het kan of bij de bron werken.
reken nog is 20€/h bij iemand voor & na aan 15-20 werkuren en de rekening is snel gemaakt.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Als je het zelf niet kan of niet bij de bron werkt niet nee …. :cool:
Ik heb net alles gedaan ;
Riemen, loop & spanrollen, Waterpomp, Voorste oliekeerringen
Ketting + geleiders van de spanner.
Alle vloeistoffen inclusief alle filters & bougies
nog wat kleine meuk
en 4 nieuwe banden.€1400 aan onderdelen ( banden van A-merk, contitech riemen, laso waterpomp, rollen van INA, ketting en pads origineel, Kroonolie voor vloeistoffen, bosch bougies, Mahle filters )
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”kleinekastenteufel” post=267234]Eigendom van “Patstoop”
Je mag voor “dat geld” een S2 of Turbo verwachten, reken er dan ook maar nog min. 10 K aan kosten bij.[/quote]Daar denken we dan anders over. versta me niet verkeerd, ik breek de wagen zeker niet af want het ziet er echt een goede en mooi onderhouden S uit maar of hij dan 20€k+ zal opbrengen betwijfel ik. S2’s die te koop staan voor 20k€ staan al zeer lang te koop dus jah…
als je wat zoekt en een beetje geluk hebt met het onderhandelen bij de verkopende partij koop je een S2 die exterieur redelijk tot goed is, interieur zeer mooi en waar je ongeveer 2-3€k moet insteken om zorgeloos te kunnen rijden voor rond de 12-13k€
ter voorbeeld : Link
in ieder geval aan patstoop = veel succes met de verkoop, ik duim mee dat je een mooie prijs krijgt voor deze mooie S :up:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6