Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 165)
    • daarnet mijn allereerste fotoshoot gedaan…eerste maal met een redelijke camera in mijn pollen… misschien horen ze hier niet thuis, maar kom, beter proberen dan niet proberen :wink:

      Headlight

      Exhaust

      Ducktail

      Grille

      Silhouet

        jaja!

        [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_4437.JPG:389nozni]

        woo-hoow! hahaha

        dat racen was de max, ik had eigenlijk nog geen race-ervaring in een wagen (behalve een ritje over de nurbrugring in mijn vaders audi 100 stationwagen 10j geleden, en in mijn oud porscheke vorig jaar), maar dat ging bijna vanzelf!

        Ik wou eigenlijk veel meer show geven, maar de instructeur die naast me zat hiled mij wat tegen door aan de handrem te trekken als het wat te heet werd.

        Ik reed 46 sec, maar daar kon gerust nog een second vanaf, en als je weet dat de instructeur zelf 44sec reed, dan vind ik da nie zo slecht :)

        Pascal had ook een sterke tijd, 46,5 of zo, en de rest zat allemaal rond de 50 als ik me goed herinner…

        Het gesprek met feedraatje was heel tof, maar ook niet mee dan dat. Hey, ik heb toch maar mooi een knuffel en drie dikke kussen gekregen van één van vlaanderen’s topbabes ;) (khad wel liever in haar jag gereden, en niet in die saaie VW touran)

          hey jongens,

          de opnames waren 3 maand geleden, dus ik kan er niet zoveel meer aan doen :wink:

          de wagens waarmee we toekwamen waren de wagens van onze ‘begeleiders’, in mijn geval de alfa van mijne maat wouter.

          Ik probeer nu mijn deelname te verzilveren in enkele interviews…updates volgen nog wel;

          enne ja, ik word nat voilgende week, dat wordt gieren op café! :lol: :lol:

            hahaha :lol: :lol:

            jaja ;)

            volgende week wordt de max!

              [quote=”Stef69″:20g8aw1r][quote=”S2″:20g8aw1r]Jaja, ik had hem gezien en onmiddellijk herkend :) Al was het maar een halve seconde.

              [/quote]

              hier ook, juist overgeschakeld, maar is Jan nu bij de gelukkige 12?[/quote]

              ;) ;)

              morgen kijken! 20u30 denk ik 8)

                ;) ;);)

                grappig!

                  hey maddict,

                  ik stuur jou direct een mailtje met alle info 8)

                  merci!
                  Jan

                    ja, de 928 zit er wel een beetje in 8)

                    mooi filmpje, knap gemaakt, en het ontwerp van de wagen is ook niet mis!

                      Toen we de wagen terugkregen met de nieuwe motor in bleven we evenwel met een klein euvel zitten, dat de laatste weken ons stoorde:

                      de wagen wou niet goed starten: de startmotor draaide over maar er kwam geen vonk. Wanneer we de sleutel loslieten, dan schoot de motor alsnog in gang. Heel vreemd dus, en onze eerste reactie was een mogelijk slecht contact in het contactslot.

                      We namen het contactslot uit het dashboard, en openden het helemaal. Er was evenwel bijna niks aan te zien, op wat 40 jaar oud vet na…we kuisten dan maar alles netjes op, vetten het boeltje opnieuw in, en monteerden het contactslot terug in de wagen.

                      Het start-euvel bleef evenwel bestaan, erger nog, nu wou de wagen helemaal niet meer starten! De bedrading hadden we nog maar net helemaal nagekeken, dus moest wel één van de componenten in het ontstekingscircuit de boosdoener zijn. We vervingen de hoogspanningsbobijn en de RPM transducer, maar dit hielp niet. Uiteindelijk besloten we van de Bosch CDI te vervangen, en gelukkig kregen we daarvoor de hulp van FGPorsche en onze vrienden bij Carrosserie Criel:

                      Van FGPorsche kregen we een originele Bosch CDI in bruikleen, en van Pascal en Tommy mochten we een Permatune CDI lenen. Met de permatune kregen we nu en dan een vonk, maar net niet genoeg om de motor aan te blazen. Toen plugden we dan maar de Bosch CDI in, en de motor kwam direct tot leven!

                      Onze Bosch CDI was dus kapot, en moeten we binnensteken voor reparatie. Na wat onderzoekingswerk en wat testen met de multimeter kwamen we tot de conclusie dat we maandenlang met een foute bobijn aan het rondrijden geweest waren, en dat was deze die we in Italië hadden gekregen. Door deze foute bobijn is onze CDI uiteindelijk doorgebrand…

                      Omdat we niet wekenlang willen stilstaan met de wagen besloten we om de bedrading aan te passen, en de wagen op de aloude Kettering ontsteking te laten draaien: simpelweg met een bobijn rechtstreeks op de distributeur aangesloten. Alle porsches van voor 1969 reden met deze primitieve ontsteking. De CDI is op dat moment erbij gekomen om een stabielere en betere vonk te produceren bij hogere toerentallen.

                      We kochten een tweedehands bobijn – geschikt voor Kettering ontsteking – en connecteerden het hele boeltje. De wagen startte mettéén op, en draait eigenlijk niet merkbaar anders dan mét CDI. We hebben wel nog niet op hoge toeren getest omdat de motor nog in rodage is.

                      Op dit moment rijden we dus opnieuw gelukkig rond zonder CDI. Heel veel bijgeleerd, en weerom een onderdeel minder dat kan kapot gaan! :-) )

                        even een doorbraakje melden:

                        ik heb de wagen aan de praat gekregen zonder CDI. Maw met de gewone Kettering ontsteking die ze tot 1969 gebruikten. (distributeur met condensator, 12V bobijn met ingebouwde weerstand, en that’s it) Morgen proberen afstellen, zal wel zo goed niet lopen als met CDI (minder stabiele vonk), maar kom, we zijn mobiel zolang de CDI in reparatie is.

                        mvg, Jan

                          schitterende wagen! Proficiat 8)

                          is één van mijn droomwagens…ooit komt er één in huis… ;)

                            danke Wim, ik ga enkele mailkes rondsturen! 8)

                              Allez, de motor draait opnieuw! 8)

                              welliswaar niet met die permatune (misschien ook half kapot), maar wel met de tweedehands bosch CDI die we even mochten lenen van FG. De motor startte bijna direct.

                              nu wordt het zoeken naar de goedkoopste manier om de CDI te vervangen/repareren.
                              Kent iemand een ervaren elektrieker/electronicus die zulk een CDI wil openvijzen en bekijken? We hebben de volledige repairmanual van bosch, maar het is iets te moeilijk voor ons.

                              dank voor de hulp!
                              mvg, Jan

                                hey Wim,

                                ik heb dat gedaan, en inderdaad geen spanning op de coil.

                                Er is licht aan het einde van de tunnel edoch: we hebben de permatune CDI van een vriend mogen lenen, en de wagen wou bijna starten! Batterijen wss te plat om de wagen volledig op gang te trekken.

                                Morgenvroeg meer nieuws als de batterijen opgeladen zijn.

                                mvg!
                                Jan

                                  allez, het contactslot is niet de boosdoener. daarnet de starter gebridged rechtstreeks van de batterij, en hij start nog niet.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 165)