Aangemaakte reacties
-
kheb de hele middag bezig geweest met de bedrading achteraan, en niks gevonden wat niet klopte. is wel frustrerend…(en mijn rug doet pijn! :lol: )
ik ga waarschijnlijk eens proberen de wagen te hotwiren, zodat ik het contactslot kan uitsluiten als mogelijke boosdoener.
en morgen misschien eens bij FG langsgaan om een CDI en bobijn en RPM transducer te halen, en die eens te swappen.
mvg,
Janin antwoord op: startprobleem 1969 911Tkheb alleszins geen vonk op de bougies, net gechecked.
in antwoord op: startprobleem 1969 911They Wim,
ik las op pelicanparts dat de bobijn uitmeten terwijl je de wagen start zeer slecht is voor de CDI…ik ben geen elektrisch wonder dus ik weet ook niet waarom, maar het schijnt zo te zijn.
Ik had evenwel toch al eens gemeten op de bobijn, en die gaf iets van een 9V continu bij de stand ‘on’. Tijdens het starten weet ik niet meer.
Ik ga sebiet eens kijken of er vonk zit op de bougies.
Je uitleg klinkt wel ok: er is waarschijnlijk spanning op de bobine, tot ik de wagen start, dan valt ie weg. Als k dan de sleutel loslaat heb ik opnieuw spanning, en met de resterende draaiingen van de startmotor schiet de motor dan toch in gang…
alvast bedankt voor je antwoord,
mvg, Janin antwoord op: startprobleem 1969 911Tyup, met de gsm in de hand! :lol:
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekHet zat er aan te komen. De oliegeur en -rook begon echt een beetje te veel op te vallen en met een 30.000km trip voor de boeg volgend jaar leek het ons beter om hier iets aan te doen. Een gereviseerd motorblok werd gevonden en gisteren werd door garage Criel begonnen aan de werken: motor en versnellingsbak eruit en nagaan of er geen andere zaken dienden vervangen te worden. Resultaat: heen en weer pendelen naar Joma Parts om koppelingsdrukplaat, bougies, dichtingssetjes, oliekanaaltjes te kopen.
Maar het resultaat zal er mogen zijn: een motorblok inclusief hydraulische kettingspanners met gereviseerde cilinderkop, nieuwe pistons, distributeur, en koppelingsdrukplaat.
Ik kan niet wachten tot de motor uit rodage zal zijn.We hebben net de wagen opnieuw in ontvangst genomen, en het verschil is enorm: de nieuwe motor loopt soepeler, en klinkt veel stiller; We moeten enkel de carburateurs nog eesn afstellen en we zijn klaar.
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekNadat we de voorophanging hadden vervangen, konden we beginnen aan de installatie van de Weltmeister Cambermeister. Dit is een modificatie waarbij de bovenkanten van de schokbreker-torens met elkaar verbonden worden door middel van een instelbare balk. Dit zou ons meer rigiditeit en stevigheid moeten bieden in de zware condities die ons te wachten staan.
De montage is zeer eenvoudig, en na een uurtje konden we ons werk reeds bewonderen. We kunnen nu extra negatieve of positieve camber instellen, door simpelweg de balk in of uit te draaien.
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekEén onderdeel van deze winterpreparatie was de vervanging van onze ophanging. Onze vriendelijke sponsor Steven van bikesetup bestelde voor ons maar liefst 4 splinternieuwe bilstein schokdempers, en een Weltmeister cambermeister. Dank daarvoor Steven, je bent een held! :-) )
Vooraleer we de voorste schokdempers konden vervangen, dienden we eerst één van de twee struts te vervangen. De niet-originele Koni strut vervingen we door een Boge-exemplaar, wat we vonden bij de lokale afbreker FGPorsche. Dit ging tot onze verbazing vrij eenvoudig, en een uurtje later zat was de goede strut reeds gemonteerd. We gebruikten een spoeciale tool om de balljoint open te doen. Ook zullen we onze voorste remmen opnieuw moeten ontluchten omdat de klauw gedemonteerd moest worden.Het vervangen van de schokdempers is een vrij eenvoudig process. De oude versleten mexicaanse brol die onze wagen vooraan dempte werd op een uurtje of twee vervangen door kwaliteitsvolle Bilstein schokdempers. Het uitlijnen van onze wagen laten we over aan onze huismechaniekers.
De achterophanging is zo mogelijk nog eenvoudiger: je lift de wagen een klein beetje op om de druk weg te nemen op de demper, en dan los je twee bouten, je neemt de oude schokbreker eruit, en vervangt die door de nieuwe.
De rijhoogte van de wagen steeg mettéén enkele centimeters wat erop wees dat de oude ophanging wel degelijk versleten was. Hij stuurt nu ook veel beter, accurater en lichter, en absorbeert de oneffenheden in de baan veel makkelijker. Fantastisch!
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekWe hadden het een tijdje uitgesteld, maar uiteindelijk zijn we toch aan onze minst favoriete herstelling begonnen: de elektriciteit. We hadden slechts één achterlicht, een achterruitverwarming die niet werkte, en enkele zekeringen die maar bleven springen. We ontkoppelden alle mogelijke lampjes, en toestellen op de foute circuits, and traceerden de foute bedrading tot in de kofferruimte achteraan. We namen de volledige bedradingslus achteraan uit de wagen, en inspecteerden deze op foute connecties en slechte kabels. Alle blootliggende/gesmolten kabels werden vervangen, en de hele lus werd weer netjes ingepakt in isolerende tape. We vonden ook een kapotte achterruitverwarmingsrelais, dewelke we simpelweg vervingen.
Nadat we de hele lus opnieuw monteerden bleven we evenwel met één springende zekering zitten, elke keer als we de standlichten aanzetten. We openden de koplamp-emmers, en vonden een slechte reparatie van de vorige eigenaar. We repareerden ook hier de slechte bekabeling, en gaven deze een andere route doorheen een nieuw gaatje in het chassis.
Alles werkt nu naar behoren.
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekhet is allemaal in mph ipv kph…vertaling is niet goed gebeurd ;)
in antwoord op: de waarheid over porsche en ferrariik weet zeker dat er later opnieuw eentje in huis komt voor het zoontje hé Stefan :wink:
blij te horen dat ie naar een goede thuis gaat 8)
in antwoord op: Mijn S… nu maddict zijn S…twas te peinzen,
beide struts zijn dus flink verschillend, en aan de Koni is er zelfs geprutst ook..dus dat wordt op zijn minst 1 strut vervangen:
Misschien dat wel wel 2.7l struts erop steken, om instelbare Koni’s te kunnen plaatsen…
in antwoord op: Offroad ophanging vraagskesdat zou fantastisch zijn dave! please do.
en ja, ik hoop dat ik twee dezelfde inserts kan vinden, die in beide struts passen. Ik moet de andere kant er ook eens uithalen en vergelijken, maar dat kan ik pas doen als de wagen vooraan helemaal van de grond staat…
dat van die banden = goed nieuws, thanks :)
in antwoord op: Offroad ophanging vraagskesfijn initiatief miguel,
ik kan nie wachten om mee te rijden 8)
in antwoord op: 18 November Make A Wish wensdagjaja, merci hee Miguel!
het stukje kunnen jullie zien op onze website: http://www.carreratochina.com onder ‘media’
mvg!
Janin antwoord op: CTC Vanavond op AVS!!