Aangemaakte reacties
-
hey, we gaan geen rally’s rijden hoor,
allez, tis te zeggen, we gaan er ééntje rijden, en dat zal genoeg zijn. We gaan van Belgie naar China bollen met ons oudje. Helemaal alleen ook, zonder backup. Dus geen reglementen :wink:
– rolbar: simpele bolt-in bar, géén volledige kooi. Gewoon extra verzekering mocht ons iets overkomen, je weet maar nooit. Het is wel de bedoeling dat we heelhuids aankomen, dus we zullen ‘behouden’ rijden, het is zeker geen race.
– banden: zo hoog mgl om vrije hoogte te winnen, om zo goed mogelijk over en door alle hindernissen te kunnen die we zullen tegenkomen onderweg. Zo veel mgl ‘offroad’ profiel om zo goed mogelijk door de sneeuw, modder, zand te kunnen… :wink:
– stalen velgen = veel sterker dan de alu fuchs, en eventueel repareerbaar in de brousse. En ze zijn hoger ook.in antwoord op: Vering vraagje 911T uit 1969ja, kheb het superdruk gehad met andere zaken (werk etc… ;) ) , maar gelukkig hebben we nu en dan nog eens tijd om met de porsche te bollen.
binnenkort beginnen we met de administratieve rompslomp betreffende ambassades, visums, carnet de passage, vergunningen,… yee-haw!
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeentot aan de mont-ventoux zijn ons vrienden meegereden in een peugeot 206. Daarna zijn we alleen verder gereden :)
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenCinque Terre
Atrani, in the gulf of Amalfi, beautiful!
The coast of Italy :hail
Lovely Diana in our car, somewhere along the coast in Italy
my buddy, together with the familia La Spada, superfriendly B&B in Taormina
a porsche on the mount Etna (active vulcan), a rare sight ;)
car broke down in parco nazionale di Sila
And that concludes our trip to Palermo ;)
a few weeks ago, we went on our first oldtimer-trip with a dutch organisation http://www.deklassieke912.nl . Together with about 20 other porsches we rolled through some fantastic countryside in holland. :)
we have been writing to some magazines lately, and so far we have two definite positive answers: Porsche Excellence magazine has agreed to publish two big articles about our adventure, and a local men’s magazine here in Belgium (i think you guys know it too: MAXIM magazine) has agreed to two big articles plus a daily blog on their website. :) Added to that, they’re going to help us get in touch with some big sponsors, and TV-stations, etc… so we’re on a roll.
more to come :)
cheers, Jan
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenOur adventure to Palermo was great fun, and i still haven’t posted any pics of it, so here you go:
My buddies in Luxembourg (the thumbup guy is my little brother :laugh )
The Porsche in the famous Carroussel on the nurburgring!
The crowd at the ring :)
The famous Chapel of Le Corbusier in Ronchamp
One of my buddies posing on the car on the top of the Col du Télégraph
Breakfast on the Col du Télégraph
Racing through France’s B-roads :)
Near the Mont-Ventoux, in the Provence
A little bit of fun with the Gendarmerie :devious
More Gorges near the Ventoux
Somewhere between France and Italy, Gorges du Tarn i think
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenwij waren daar in arpil met onze oldtimer. 19 of 21 EUR per ronde, ik kan het me niet meer zo goed herinneren.
probeer het circuit wat te leren op een xbox of zo, dat helpt al serieus. Probeer ook zo veel mogelijk video’s te bekijken op youtube enzo.
De meeste stukken zijn doenbaar, doch pas op aan adenauer fost, zeer tricky. Het stukje voor de kleine carroussel is ook niet te onderschatten!
veel plezier! jan
PS net zoals op de openbare baan worden de snellere mannen doorgelaten door zelf aan de rechterkant van de baan te gaan rijden met uw pinker op. Zorg wel dat je zelf niet crasht door teveel in de spiegels te kijken.
in antwoord op: Naar de Nordschleifezeer interessant!
wij gaan dat binnenkort ook mogen doen denk ik…
in antwoord op: Complete revisie van een 3.0schitterende bak maarten,
en al goed aan het werk ook :wink: zo hoort het :wink:
verdelerkappen voor originele marelli distributeurs ;)
in antwoord op: Meest zeldzame Porsche onderdelenyo stijn,
vandaag niet, laatste keer dat we buiten gekomen zijn was vorige zondag denk ik.
Er rijden trouwens 2 gele early’s in en rond gent. Ik heb ’em al gezien, en enkele van mijn maten ook (ze beginnen foto’s te trekken, en ze zien dan dat het een oudere man is die ermee rondrijdt :lol: , die is trouwens ingeschreven als dagelijks voertuig, de onze is voorlopig nog oldtimer)
groeten!
janedit misschien is erwin er wel mee aan het rondkarren :wink: hij zal verantwoording moeten afleggen aan mij! :lol:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenmijn ouders rijden al jaren automaat, welliswaar audi, maar toch.
het is meestal even aanpassen om de versnellingsbak te ‘voelen’…maw je kan het na een tijdje bijna perfect inschatten wanneer hij gaat schakelen of niet.
ik vind het een zaligheid om met de automaat te rijden, en ja, die tiptronic toestanden gebruik je idd bijna nooit. In de file is het voordeel gigantisch. Voor sportief te rijden blijft een manuele bak nog steeds wat beter: je moet met een automaat wat anticiperen in de bochten, iets vroeger op het gas gaan, omdat de versnellingsbak iets trager reageert dan een manuele…
Op een wagen voor dagdagelijks gebruik zou ik altijd een automaat pakken, (als de meerprijs binnen de perken valt uiteraard).
jan
in antwoord op: BMW 330 steptronicschitterend!
in antwoord op: Het is niet altijd slecht nieuws !Hier zijn enkel video’s van tijdens onze ‘porsche to palermo trip’!
Franchavilla Di Sicilia
http://www.youtube.com/v/6PPGWYf-GNAMount Etna 1
http://www.youtube.com/v/wn9g5Y3MItQMount Etna 2
http://www.youtube.com/v/8vVOiLbTTFsOvertaken by another porsche in Sicilia
http://www.youtube.com/v/qfry_ISqGeYCinque Terre, Italy
http://www.youtube.com/v/xgnmvl-wvXsAmalfi Coast, Italy
http://www.youtube.com/v/FPQiKCm2C0cNürburgring take-out 1
http://www.youtube.com/v/YKAa6kpoT24Nürburgring take-out 2
http://www.youtube.com/v/iwZP_CHgxs0hairpin Valberg, France
http://www.youtube.com/v/Kbn5c_kzt6wGeniet ervan!
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenyups,
bij de meeste verzekeringen staan er een heleboel landen op het groen papier: groot europa plus turkije, urkaine, tunesie, marokko, iran en enkele voormalige oostbloklanden.
Voor ons tripje naar china zitten we dus gebeiteld tot en met iran. Vanaf India zullen we dus land per land een verzekering dienen af te sluiten. Let wel: het soort verzekeringen dat je in die landen afsluit biedt je helemaal niks. Je bent zogezegd verzekerd tegen burgerlijke aansprakelijkheid, maar ik wil dat allemaal nog wel eens zien eens het zover is…hopelijk komt het nooit zover natuurlijk.
het hangt er een beetje vanaf, maar je mag gemiddeld op 50 a 100 EUR rekenen per land dat je binnenrijdt.
‘Handling’ van de carnet de passage, en uw persoonlijk visum is nog eens zoveel! Dus je mag rekenen op 3 a 400 EUR per land aan papierwerk.
in antwoord op: mag je o-platen het buitenland in??mooi gedaan!
veel werk in gekropen, dat zie je zo :)
in antwoord op: restauratie mijn 911 van ’78