Aangemaakte reacties
-
gewoon nog geen tijd gehad mannen, de wagen was af een weekje voor we vertrokken zijn.
als de wagen terug is, dan schrijven we hem in voor dagelijks gebruik. (moet enkel nog de claxon repareren)
mvg, jan
PS we hadden een dossier opgesteld met verschillende contacten en evenementen. (samenkomst nuburgring, Photoshoot in zuid-frankrijk, oldtimerrally in Sicilie)
in antwoord op: mag je o-platen het buitenland in??we zijn terug in t land, en tis leuk geweest!
onze tekstjes kan je lezen op http://www.Carreratochina.com
We hebben 5000km zonder enig probleem gereden, maar dan is het toch gebeurd enkele dagen geleden, ergens in zuid-italie, op de terugweg:
– eerst heeft de bobijn het opgegeven. Laten vervangen (4 dagen op gewacht, maar allez, een gratis strandvakantie kon er nog net bij )
– nadat de bobijn vervangen was hebben we nog een 500-tal km gereden, en dan begon de benzinepomp langzaamaan het op te geven. We sukkelden nog net tot bij een porschedealer in Pescara, en die zei ons dat we niet veel anders konden doen dan proberen naar huis sukkelen met die half werkende pomp (hij kon de stukken niet tijdig bestellen).
50km later stonden we volledig stil, en hebben we de wagen opnieuw moeten laten takelen.
De reparatie zou te lang duren, en daarom heeft de verzekeringsmaatschappij ons een vervangwagen gegeven om naar huis mee te rijden, en onze porsche zal achterkomen op een camion. Gelukkig allemaal verzekerd. :)We zitten nu dus terug in gent, zonder porsche spijtig genoeg. Doch we hebben ons rot geamuseerd tot enkele dagen geleden, en geen frank verloren aan de pechgevallen.
Ik probeer in de volgende dagen enkele video’s up te loaden, en wat meer foto’s ook.
mvg!
janin antwoord op: Wat mee te nemen op serieuze autoreis?duckt tape, benzineslangen, tie-raps, en gereedschapskist CHECK 8)
we hebben ethias assistance + over gans europa, dus mocht er iets gebeuren, we hebben altijd repatriëring (van wagen en personen), hotels, etc… .
Diefstal verzekering is ons voorlopig nog niet gelukt :( zuid-italie staat nu niet direct bekend als de veiligste streek ter wereld.
We denken wel van een car-tracker aan te schaffen. Een klein bakske dat ge in uw wagen verstopt, en dat ge ten allen tijde via SMS kunt opsporen (geeft GPS coordinaten terug). ca. 500 EUR moet dat kosten.
Sowieso zullen we proberen B&B’s te vinden met garage, of beveiligde campings.
in antwoord op: Wat mee te nemen op serieuze autoreis?spijtig te horen stijn,
ik heb al veel gemaild met johan, en hij is altijd zeer vriendelijk en uittermate behulpzaam geweest!
hopelijk komt het allemaal goed.
janin antwoord op: zeveraar die rond de pot draaitprachtige kar!
ik droom ook van zulk een 914’tje :)
in antwoord op: Eindelijk… Tom zijn 914 is er!dag jean, de ducktail komt eraan, ligt nog bij de spuiter!
verder hebben we gisteren de versnellingsbakolie vervangen. Hetgeen er uit kwam zag er nog redelijk goed uit maar STINKEN! miljaarde, echt beerput geurtje! :shock:
nieuwe olie ingepompt, en de bak schakelt merkelijk vlotter! zeer content van die 15 EUR die we er aan spendeerden. :)
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekwe hebben ondertussen correcte VARTA batterijen gevonden, volgende week gaan we ze gaan halen ;)
thanks voor de antwoorden!
in antwoord op: batterijen vervangen op een oudjemerci voor de info stef :)
Ken, ja hij draait heel mooi, weinig trillingen, en hij klinkt heel zuiver, maar ik ga zeker en vast toch eens naar een pro gaan, en de wagen eventueel op de testbank zetten om een professioneel oordeel te krijgen.
tis wel heel leuk om het zelf te doen, zo leer je veel meer bij dan het te laten doen, of erop te staan kijken hoe iemand anders het doet…
groeten, jan
in antwoord op: Afstellen van WEBER carburatoren op een oud elfjede ducktail ligt nog bij Tommy (onze spuiter), en is bij mijn weten nog niet gespoten. Ik moet nog eens langsgaan! :)
damn dat ziet er echt wel goed uit trouwens! 8)
de twee klepjes onderaan de voorbumper zijn ook nog zoek :lol:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenhey rufie,
we hebben de foto’s getrokken aan de suikerfabriek van moerbeke, nabij wachtebeke. :wink:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenhey Ken,
ik heb geen idee van het aantal werkuren dat er tot nu toe in gekropen is…moest ik moeten gokken, ik zou zeggen 2 a 3 maand full time met 1 persoon. Ik heb ook de factuur nog niet gekregen van het spuitwerk, dus ik heb niet echt een idee hoe lang de spuiters nog hebben zitten schuren en voorbereiden. ;)
volgend projectje? :lol: ik heb alleszins veel goesting om nog een porscheke te doen, maar dan eentje waar nog veel meer werk aan is, zodat ik kan leren lassen, metaalbewerken, etc…ik zou me graag een circuit-porscheke bouwen: een oudje met een 3.2 erin of zo. Een 914’tje zou ik ook niet afslaan. ;)
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeendanku nogmaals :)
ja, hij rijdt echt wel goed, de T is misschien het trage beestje uit de familie, maar hij is wel heel koppelrijk! Vanaf 1500 toeren trekt hij echt ferm op, tot ca. 4000 toeren, waar het een beetje minder sterk wordt, maar ik denk dat dat eigen aan de T is.
We hebben geprobeerd om met de 180pk sterke 3.0CSI de porsche los te rijden, maar dat is ons niet gelukt.
Morgen ga ik met een goede vriend (mecano) de carburateurs nog eens proberen afstellen, tot nu toe is het ons nog niet gelukt om ze netjes afgeregeld te krijgen (draait wel lekker maar veel poppen in de uitlaat). 6 cylinders synchroniseren is nog nét dat tikkeltje moeilijker dan 2 (van mijn moto) ;)
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeendanke danke :)
stef: we hebben de wagen nog niet gekeurd omdat we er nog geen tijd voor gehad hebben. Het is alleszins de bedoeling er een dagelijks voertuig van te maken.
Enkel de toeter marcheert niet ;) , dat moeten we nog oplossen alvorens te laten keuren.
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenPhotoshoot @ Suikerfabriek Moerbeke
Dit weekend trokken we erop uit met onze netjes gerestaureerde Porsche, en met Nick, onze goede vriend en Fotograaf, om enkele mooie foto’s te trekken. Niet alleen onze geliefde oranje bolide kwam aan de beurt, ook Erwin’s BMW 3.0CSI mocht voor de lens staan. Het weer wou in eerste instantie niet mee, maar na een tijdje kregen we dan toch een lekker zonnetje voorgeschoteld. Het resultaat vinden we schitterend!
We maakten ook dit videootje van onze wagens, een beetje lol maken mag al eens! :-) )
klik hier voor de Porsche video
klik hier voor de BMW video[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker01.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker02.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker03.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker04.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker05.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker06.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker07.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker08.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker09.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker10.jpg:3lds41b7]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/suiker11.jpg:3lds41b7]
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenjawel,
we gaan alleszins stalen velgen monteren, die zijn sowieso al hoger, en dan gaan we de hoogste mogelijke bandenmaat pakken, en eentje met min of meer een redelijk ‘offroad’ of ‘mixt’ profiel.
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniek