Aangemaakte reacties
-
911-lover schrijft:
Dieseltje bijkopen voor de prijs van een plaatsing van ene gastank en de Cayman ontzien .
Dan mis je wel de fun van het rijden. Iedereen heeft het maar over de herverkoopwaarde en dat je niet teveel km mag rijden, of er zoals hier bvb geen LPG inleggen om nog meer te kunnen genieten van de Cayman. net zoals de meesten hier de P de hele winter in de stalling zetten uit schrik voor een beetje regen. Het zijn geen Ferrari’s he, ze kunnen er best tegen, volgens mij is het zelfs beter ermee te rijden dan wanneer je ze elk jaar enkele maanden opsluit. Trouwens als je je enkel een P kan veroorloven als je hem later duur kan verkopen, koop dan iets anders waar je wel ten volle van kan genieten…
Of als je denkt dat jouw Porsche een investering is, zo zijn er maar enkele hoor, en dan koop je beter obligaties of goud ofzo, en laat de Porsches over aan de echte rijders.
Mijn P heeft verleden weekend de kaap van de 190.000km gerond, en gaat nu op naar de 200.000. En dat zijn dan 200.000 leuke km’s geweest!
Heb bij de 951 ook ooit gehoord naar LPG, toen ik nog elke dag naar het verre Eindhoven moest, en het was best mogelijk, was er bijna aan begonnen tot ik van werk veranderde en een bedrijfswagen erbij kreeg, anders had ik elke dag met een smile naar ‘t werk in Eindhoven gebold in mijn 951 op LPG !in antwoord op: Cayman LPGIk denk dat ongeveer 55% van onze porsches uit china komt. Moest trouwens al wat rond ons bestaat en uit china komt, wegvallen, denk ik niet dat we nog veel werkende dingen zouden overhebben, en veel kleren zouden we ook al niet meer dragen.Is ook normaal, als we alle opties en snufjes moesten betalen aan de prijs die het kost om het hier te maken, zouden we ons meer dan de helft van onze luxe niet eens kunnen veroorloven.
in antwoord op: Weetje over Ferrari911-lover schrijft:
Foto’s kan je overal gratis hosten (te vinden via Google) .
Enkele voorbeeldjes zijn Flickr , Imageshack , Magix , MyPictureTown enzoverderHehe, bedankt voor de tip, maar bedoelde eerder de tijd om ze te downloaden van m’n telefoon, ze ergens te hosten en dan de link te posten, da’s meer een probleem :wink:
in antwoord op: Cars & Coffee zondag 3 april 2011 – TACBU vraagt wij draaien, spyshot in de straten van Palermo:
8)
in antwoord op: Porsche 911 zelfontbrander!porschky schrijft:
aan wat mogen we ons verwachten? Zou het de moeite zijn? Want ik heb dergelijke zaken nog nooit live meegemaakt, ken het fenomeen enkel van (doorgaans buitenlandse) You Tube filmpjes, maar hoorde soms hier en daar suggereren dat het ‘bij ons’ soms een ‘willen maar niet kunnen’-gevoel opleverde bij enkele personen die geweest waren?
Ben een tweetal jaar geleden naar de “officiele” cars & coffee in Antwerpen geweest, daar was toch redelijk wat exclusief materiaal… Carrera GT, 9FF , Wiesmann, Lambo’s Ferrari’s , Ford GT40 ,drie zwart/oranje GT3’s , een 356 cabrio in nieuwstaat, enkele Jags, Aston Martins, een MB Black edition etc. Heb er nog enkele (heel slechte) iphone-pics van, als ik ze ergens kan hosten zal ik ze eens uploaden. Herinner me vooral een geinige zwarte Lambo met nrplaat LAM-666 en een linkerachteruitkijkspiegel met de inscriptie: “Objects in mirror are losing…”
Het is jammer genoeg toen wel denk ik de laatste keer geweest omwille van financiele problemen van de organisatie, heb er sindsdien eig niks meer van gehoord.
Voor alle duidelijkheid, dat had niks met deze organisatie te maken…in antwoord op: Cars & Coffee zondag 3 april 2011 – TACBBij mij hebben ze vlak voor mijn oprit, dus recht tegenover de plaats waar de Porsche staat, al enkele weken een “U rijdt …” bord staan, en links en rechts op 25m van mijn oprit hebben ze verleden week verkeersdrempels gelegd, zouden ze daar wat mee bedoelen dan ? :twisted: .
Je moet wel weten, het is een straatje van net 3m breed met enkel plaatselijk verkeer en je mag er aan 2 kanten in maar maar aan 1 kant uit…in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTIk vraag me dan ook steeds af of die mensen het risico wel snappen. Als je een wagen huurt, is dat meestal met inbegrip van alle nodige verzekeringen, dat is nu net wat het zo duur maakt meestal. Ik vraag me dan af hoe leuk het huwelijk nog gaat zijn moesten ze de geleende wagen stukrijden, of moest hij gestolen worden tijdens de trouwmis bvb, gaan ze dan ook zonder morren de geleden schade vergoeden uit eigen zak ( al is het maar het verschil tss de verzekerde waarde en wat de emotionele waarde was die de eigenaar eraan hechtte?) Mijn moderne , jonge wagens leen ik zonder problemen uit, zijn dan ook goed verzekerd en goed aangekocht ;) . Wat mijn oldtimers betreft, ik zou het echt niet leuk vinden moest iemand de MG waar ik 6 jar aan gewerkt heb om te restaureren, platrijden of laten stelen en me dan 10.000€ als compensatie aanbieden…
Same answer as always, there is no such thing as a free lunch…in antwoord op: Porsche Apal 356 cabrio gezocht voor huwelijk tegeronvos schrijft:
neen ik werk niet gratis, ben vrij beroeper maar wel correct!
km terugdraaien, accident opmaken etc, ze zijn allemaal hetzelfde, geloof meKm’s terugdraaien: je moest eens weten hoeveel vragen ik van particulieren krijg of hun km-stand niet wat kan aangepast worden voor ze hem zelf willen verkopen. Door de invoering van de Car-pass kan dit gelukkig (bijna) niet meer zonder gepakt te worden, bij elk onderhoud, elke bandenwissel of wat dan ook wordt de km-stand steeds genoteerd en doorgegeven aan Carpass.
De enige die nog zou kunnen foefelen hiermee is de particulier die ermee rijdt, al wordt dat een kostelijke zaak als hij telkens de km-stand ergens moet laten terugdraaien voor hij een garage binnengaat. Import-auto’s is iets anders, maar dan gaat het er meestal over dat je krijgt waar je voor betaald. Wil je zekerheid en service, dan kost dat wat. Wil je een koopje, dan draagt dat risico’s mee
Accidenten opmaken: wacht maar tot je zelf een ongeval hebt, ga jij er dan op staan dat je wrak vernietigd wordt en je enkel nog de kiloprijs krijgt, of ga je voor de opkoper die het hoogste bod voor je wrak geeft? Al die schone ideologieen zie ik steeds verdwijnen als er geld bij komt kijken. Trouwens, vanaf wanneer is een wrak een opgelapt accident? als er een kras in de deur zit die gespoten moet worden?als ik trouwens mijn ervaringen met bepaalde zogezegde “correcte” vrij beroepers moet nagaan, denk ik dat de meeste officiele autoverkopers nog brave lammetjes zijn, en hun winstmarges vergelijken wil je al helemaal niet, je mag niet vergeten dat bij dergelijke wagens de stock enorm veel geld kost, en het risico navenant.
Op een wagen van 50.000€, waar als professioneel verkoper je nog een jaar alle garantiekosten moet dragen, moet een degelijke winstmarge zitten.
Ik zie bvb een vastgoedmakelaar niet het hele bedrag van zijn portefeuille betalen aan de verkopers, en zelf het risico nemen. En garantie achteraf via de makelaar , laat me niet lachen. En de opgelapte accidenten dat die durven aanbieden met hun mooiste woordenschat…in antwoord op: Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAATzal het vanavond eens bekijken, maar op het PFF-forum wist men ondertussen te melden dat het niet zou gaan, omdat de voorkant vastgemaakt zou zijn of zoiets, ik ben benieuwd… en laat het nog wel weten.
in antwoord op: stoel verplaatsen naar achterThnx, ga het dan maar eens proberen. Vond het raar dat ik er nog nergens iets van terugvond, hoewel er genoeg postings in porsche-forums terug te vindne zijn van mensen die de zetel niet ver genoeg naar achter vinden staan.
in antwoord op: stoel verplaatsen naar achterronvos schrijft:
IK zoek een particuliere wagen
Die handelaars vullen toch maar hun zakken op onze liefde voor PorscheMvg
Het is die mensen hun beroep, werk jij gratis voor je klanten of je baas?
En het voordeel van een handelaar is de garantie, bij een particulier is dat nihil.
Weet uit jarenlange ervaring ondertussen dat de meeste particulieren veel grotere zakkenvullers en bedriegers zonder scrupules zijn dan handelaars.(met natuurlijk uitzonderingen in beide categorieen.in antwoord op: Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAATedit: is wel geen club sport, maar als je een CS wilt om enkele kilo’s te besparen, kan je beter de navi ook weglaten…
in antwoord op: Porsche 997 GT3in antwoord op: Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAATIk denk niet dat het forum de beste raadgever is in deze, het gaat over je remmen, als je niet de technische kennis bezit om te weten wat er eventueel aan is (en dit is helemaal geen verwijt of leedvermaak, gewoon schoenmaker blijf bij je leest), reken dan niet op een diagnose op afstand, op basis van een beschrijving van een geluid, rij (voorzichtig!) naar “een” werkplaats en vraag hen even te checken, of vraag iemand met kennis van zaken om het bij jou te komen checken. Op basis van wat je schrijft kan ik veel conclusies trekken, ofwel is er wat vliegroestvorming op je schijf die een voor jou zeer luid gerommel/trillingen geeft en voor een geoefend oor niks te betekenen heeft, ofwel kan bvb bij het lostrekken van de remblokken na het aanroesten door lange stilstand de remblok zelf beschadigd zijn of zelfs losgekomen, zodat je in het ergste geval nu met de rivetten je remschijf aan het opvreten bent, en veel dingen daartussen.Het kan zelfs zijn dat het niks met de remmen te maken heeft, maar een vastlopende homokineet, als hij bvb een kapotte stofhoes had en je hem met droge homokineten weggezet hebt, of een lager dat het begeven heeft. of zoals gezegd gewoon de banden die afgevlakt zijn door het staan. Had je voor hem stil te zetten de bandendruk verhoogd om dit tegen te gaan (ik zet ze gewoonlijk op 3.5 bar bij een auto die een tijd gaat stilstaan)…
Zoals gezegd, met remmen neem je beter geen risico’s…in antwoord op: Trillingen achteraanMet telefoon-installatie ?
in antwoord op: PCM1 met cd lezer 16 bit ex 996 VERKOCHT!!!!!