Aangemaakte reacties
-
Uitstekende keuze voor dagelijks gebruik als je niet de stenen uit de grond wil trekken.
PASM Ā = Porsche active suspension management (gestuurde dempers zijn met knopdruk harder of zachter te zetten)
PDK = Porsche doppelkopplung (gerobotiseerde dubbele koppeling – de ene is actief en de andere staat klaar zodat de overgangen zonder horten lukken)
PCM = Porsche communication management (infotainment scherm) Ā Ā
Komfort memory packet (14 wege) (elektrische zetels met geheugen)
PDLS Porsche dynamic light system (de koplampen draaien mee bij het sturen)
Connect Plus (maakt traceren op afstand mogelijk)in antwoord op: Aankoop Macan 2.0Pagani Zonda F in Herman “lava” orangeĀ
Ā
Ā
Ā
Ā
in antwoord op: No Porsche but damn…Leuk verslag – bedankt om te delen. Ā Ik krijg al goesting om naar daar te karren…Ā
Tijdens de eerste lange reis destijds van B naar ItaliĆ« met de Cayman heb ik de zetel uiteindelijk in een tamelijk rechte positie gezet, met de benen tamelijk gestrekt maar de armen niet (test met gestrekte arm en rug tegen de zetel dat de pols de bovenzijde van het stuur kan raken). Nooit meer gewijzigd! Trouwens met de “schalen” in mijn Spyder kun je niet anders dan zo zitten.Ā
in antwoord op: aankoop van een Porsche, maar dewelke??Ā
Velgen in koetswerkkleur bestonden al – denk maar aan de onvolprezen 968 Clubsport – maar blijkbaar kan je ook velgen in een contrasterende koetswerkkleur bestellen. Ā Bijvoorbeeld Guards Red koetswerk met Python Green velgen. De configurator wil niet meespelen dus enkel het typevoorbeeld uit de “i” hier. Maar mensen toch, dit is mind-blowing stuff!Ā
Ā
velgen Lexani – Forged
in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempreDat zal wel over de diesel met sjoemelsoftware gaan? Mijn collega heeft er zo Ć©Ć©n. Hij heeft die laten omturnen tot lichte vracht, wat blijkbaar niet kon in B maar wel in D. Maar eens in D bleek er een probleem: het besturingssysteem diende “aangepast” te worden in een PZ. DĆ n pas kon de keuring voor lichte vracht doorgaan. Maar toen de Macan terug in de handen van de eigenaar was, herkende hij deze niet meer. GĆ©Ć©n gasrespons en weinig vermogen. Let dus maar op!
in antwoord op: recall Macan[quote=”ZUFF-65 post=289824 userid=11826″]Even ter info ;Ā mijn mening en duidelijk geen vermoeden !Ā
DeĀ Grote Nederlandse Larousse Encyclopedie, kortweg deĀ GNLE, is eenĀ NederlandseĀ encyclopedie die vanĀ 1972–1979Ā in 25 delen is verschenen. De encyclopedie was gebaseerd op de Franse, tiendeligeĀ Grand Larousse encyclopĆ©dique.Ā
Dus dit verklaart het een en het ander : er zijnĀ namelijk 25Ā delen, geen 24 delenĀ ; je hebt waarschijnlijk Ć©Ć©n deel niet gelezenĀ of gemist !Ā Ā
Wel, je hebt gelijk, nu je het zegt! Als ik me goed herinner ging het initieel over 24 delen waarvoor ik mijn ouders kon overtuigen om er op in te schrijven. Die kwamen mondjesmaat met de post. En op het einde werd er dan nog een extra 25ste deel toegevoegd! tja, de kennis stond niet stil in die tijd en had de 24 delen ingehaald. In 1979 was ik 13 jaar… Ik moet dringend eens kijken bij mijn vader want als het goed is staan die er nog.Ā
ĀHoewel ik van de prijzen schrik (ik zocht er zelf Ć©Ć©n 5 jaar geleden, toen al niet goedkoop tenzij in twijfelachtige staat), proficiat!
in antwoord op: 964 Carrera 2 manual gearbox gezocht/gevondenEnkel de heel oude mensen denk ik. In mijn geval (tweede helft jaren zeventig) gingen mijn ouders al niet naar de mis, dus wat zou ik mijn kostbare tijd daar verkwisten. Ik had wel andere hobbies. De 24-delige Larousse lezen bijvoorbeeld. Zeker nooit van gehoord?
Trouwens, het is net de tijd van de kindervrienden Sint-Maarten (bij ons) en Sint-Niklaas (elders) dus ik vraag me af hoe het nog met bisschop Van Gheluwe zou zijn? Ik wed dat hij wel wat andere lectuur dan de Larousse heeft.
Waar heb je de info vandaan dat er vanaf volgend jaar extra “rijtaks” wordt ingevoerd?Ā
We moeten toch duidelijk stellen dat de vooropgestelde deadline van 2035 enkel geldt voor de verkoop van nieuwe wagens met verbrandingsmotor. We weten niet wat men van plan is inzake LEZ: steden? WalloniĆ«? BelgiĆ«? Of heel Europa?? 12 jaar is lang maar tegelijk heel dichtbij. Het vergt veel optimisme om er van uit te gaan dat eenieder binnen 12 jaar toegang zou hebben tot gemakkelijk en betaalbaar laden van een EV (ter info: gisteren was het een typische november slecht-weer-dag en om 15u zag ik dat de 13500 W zonnepanelen – 36 stuks – op mijn dak zegge en schrijven 240 W aan het opwekken waren…).
Ik maak me ook sterk dat er voldoende tegenkrachten zijn tegen de groenen die maar wat graag via fiscale weg de verbrandingsmotoren het voortbestaan onmogelijk zouden maken, toch binnen 12 jaar. In dat opzicht ziet het er zelfs heel rooskleurig uit voor onze brullende bolides. “Normale” auto’s zullen overbodig en zinloos worden, maar de speciale zullen net heel begerenswaardig worden. Mijn gedacht…
in antwoord op: Hoe lang kunnen wij nog met onze verbrandingsmotor rijden?in antwoord op: 718 cayman GT4 RSin antwoord op: 718 cayman GT4 RSand the winner is…
Ā
Āin antwoord op: 718 cayman GT4 RSin antwoord op: Online Porsche filmpjes