Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 4,895)
    • Porsche 911 Sally Carrera Special Edition

      Piece Unique naar Sally, de 996 uit de film Cars. Gaat onder de hamer voor het goede doel. Wel leuk aangekleed!

       

       

        Op de configurator kan je nu ook de paint-to-sample kleurtjes keuren – voor de Sport Classic toch 

         

         

          718 RS Spyder

           

           

          Esthetische achteruitgang weliswaar maar wellicht met manuele bak voor subliem orkestraal schakelplezier

             

              Wat hierboven te bewijzen was: als de eigen kiezers het gelag moeten betalen…

              Vandaag in DS: Waalse minister krijgt doodsbedreigingen omdat hij autobezit duurder wil maken

              “Waals minister van Klimaat, Energie, Mobiliteit en Infrastructuur Philippe Henry (Ecolo) staat onder verhoogde beveiliging sinds zijn kabinet vorige week een brief ontving met doodsbedreigingen aan zijn adres. Zijn verplaatsingen gebeuren onder escorte, zijn huis en kantoor worden gesurveilleerd en lijfwachten wijken niet van zijn zijde.

              Volgens onze informatie gaat het om de hervorming van de Waalse autofiscaliteit. In plaats van alleen rekening te houden met het vermogen van een wagen, wil de Waalse regering de verkeersbelasting ook afhankelijk maken van het gewicht van het voertuig.

              Het dossier is na veel intern armworstelen al een eerste keer gefiatteerd door de regering, maar moet nog allerlei consultatierondes doorlopen en door parlement raken. Uit simulaties blijkt wel al dat voor veel wagens de eenmalige belasting op de inverkeerstelling met soms duizenden euro’s zal toenemen en dat ook de jaarlijkse verkeersbelasting voor veel autogebruikers fors zal stijgen. Veel tarieven zouden vele malen hoger liggen dan in Vlaanderen.”

              >> Nou, het zal mij benieuwen of er nog veel van de Ecolo-plannen in huis komt.
               

                Mark, first world problems… 

                Aangenomen dat de inschrijving in Spanje gebeurt, hoe staat het met de tax? Als je al eens verandert van auto is de BIV bij ons wel een factor, wellicht anders dan daar? 

                De 997 die je linkt vind ik wel lekker. Wel flink duurder dan de beide Boxters. Bij de 996/987 generatie vind ik persoonlijk de 911 dikwijls te verkiezen. Bij de 991/981 is dat anders, mensen die het kunnen weten (Walter Jansens zaliger) prees de 981 aan – hij vond de 991.1 bijvoorbeeld saaier sturen. Bij de 991.2 is dat aangepakt trouwens.

                Waarom moet het een 4 zijn? Een wat is het probleem met parkeren in Spanje?? Uitgezonderd een weekendje Lissabon ben ik nooit op het Iberisch schiereiland geweest maar ik wil wel eens naar San Sebastian en de verdere noordkust. Op bedevaart naar Compostela met de Spyder, zoiets. Dus ik was wel jaloers op het Tour Amical duo.. Ik onthou dat we dat beter niet in de zomer plannen.

                Ieder zijn goesting, maar een cabrio zou ik al niet kopen als er meer gesloten mee gereden wordt… Neem nu gisteren, het was overdag 30°. Bij het invallen van de duisternis zijn we van Diest 120 km naar Ronse gereden, het was nog 27°. Betere omstandigheden om open te rijden heb je echt niet. Toch reden alle cabrio’s die ik onderweg spotte (het was druk) met de kap gesloten. Dan begrijp ik niet waarom je dat koopt – voor het imago misschien? Ik rij ook in december open als het droog weer is. Gewoon omdat het kan. En open rijden past hij mijn imago 

                 

                  Ik merk inderdaad dat die Youtubers met veel meer auto’s dan ze regelmatig kunnen rijden (en de verkoopwaarde zakt met iedere mile extra) ook allemaal “tricklechargers” gebruiken. Ook bij nieuwe wagens.

                  Zelfs in mijn geval gebeurt het soms dat ik de Spyder in die winter twee weken in mijn darkroom laat slapen waarna het wel 20 km kan duren eer de start-stop in werking treedt. Bewijs van relatieve ontlading van de batterij. Mijn voorganger 981 had na 6 jaar nog de originele batterij.

                      Musou Black, de donkerste acryllak op waterbasis ter wereld. 

                       

                       
                       

                        Daarnet even aan het rekenen gegaan wat betreft elektrisch verbruik PHEV (BJ 2021 BMW 320e touring van mijn madam). Net een afrekening elektriciteit gekregen van april-mei 2022, komt (met in dit geval 80% aan daltarief) gemiddeld op een 0,45€/kWh. Tot mijn verbazing is het daltarief maar 5 cent goedkoper want alle extra kosten die de stroomprijs uitmaken zijn identiek. Piektarief zal kort bij 0,50€/kWh liggen.

                        De 320e heeft 12 kWh aan boord, dus dat opladen kost gemiddeld 5€. Daarmee rijdt deze 37 à 53 km puur elektrisch ofwel 0,135 €/km (winter) à 0,095 €/km (zomer).

                        Vergelijk ik met de BJ 2006 (!) 320d touring van mijn vader, als je deze rustig rijdt (zoals je de PHEV ook rijdt teneinde de benzinemotor niet in steun aan te spreken) verbruikt die 6 liter diesel / 100 km. Aan de 2€/liter van tegenwoordig komt dit op 12 €/100 = 0,120 €/km.

                        Conclusie: met de dieseltechnologie van 16 jaar oud is het goedkoper rijden in de winter dan met een PHEV uit hetzelfde segment. Ik moet hier niet uitleggen dat de benzinemotor van de 320e méér dan 6 liter zuipt eens de stroom op is of wanneer je een vlotte kruissnelheid op de snelweg aanhoudt.

                        Gebruik van eigen zonnepanelen en het fiscale (PHEV = 100%) en milieuoverwegingen laat ik buiten beschouwing. 
                         

                           

                          de afwezigen hebben dit gemist… 

                           

                          VLNR: A-Nastacia + Nicole + Nathalie = triple 

                             

                            Onze man in Kopenhagen: Wout Van Aert!!!

                               

                              Onze man in Kopenhagen: Yves Lampaert!!!

                                Bent u goed verzekerd? 

                                Op 14 en 15 juli zal het één jaar geleden zijn dat Wallonië getroffen werd door ongeziene overstromingen. In de aanloop naar de herdenkingsplechtigheden, die een hommage moeten worden aan de 39 dodelijke slachtoffers, maakt de Waalse regering de balans op van het werk, de kosten, en de plannen die daarop volgden. Behalve die akelige 39 doen ook de andere cijfers naar adem happen. 100.000 mensen werden getroffen door de overstromingen. Er liep 9.670 hectare onder water, samen met 48.000 gebouwen. 11.000 wagens raakten beschadigd of vernield, net zoals 559 bruggen. De natuurramp kostte de Waalse regering al 2,8 miljard euro.

                                Een groot deel van dat geld ging naar een bijkomende uitbetaling bij schadedossiers. De verzekeraars zijn wettelijk verplicht maar tot een bepaald plafond uit te betalen bij dit soort natuurrampen. Dat was ‘part of the deal’ toen de federale regering hen begin jaren 2000 verplichtte natuurrampen mee op te nemen in de brandverzekeringspolis. ‘Daardoor zouden slachtoffers maar voor 20 procent van hun schade vergoed worden. Gelukkig hebben we ingegrepen’, zegt Waals minister-president Elio Di Rupo (PS). Di Rupo wilde absoluut dat verzekerden voor de volle 100 procent zouden vergoed worden. Er werd een akkoord bereikt waarbij de verzekeraars 41 procent namen en de regering de overige 59. ‘De schade voor de slachtoffers werd toen geschat op 1,67 miljard. Daarvan werd 991 miljoen betaald door de regering. Maar we stellen nu vast dat de werkelijke cijfers hoger liggen: het gaat om 2,069 miljard. Een verschil van 399 miljoen waarover we opnieuw met de verzekeraars moeten spreken.’ Die gesprekken vinden deze week plaats, aldus Di Rupo.

                                Maar o wee!!! >> 

                                 

                                  Nou, andere landen (99% schat ik) zijn anders nog véél méér om zeep. Maar wat onze eigen leiding betreft, dat kan inderdaad ietwat beter. Zoals al elders gemeld bestaat er tegenwoordig een zogenaamde “expertengroep”, die de regering voorstellen moet doen om de koopkracht te verhogen. Eerlijk gezegd weet ik niet wiens koopkracht ze eigenlijk bedoelen als ik kennis neem van de voorstellen…

                                  1/ beperk de tankkaarten van werknemers tot strikt professioneel gebruik
                                  2/ voer autoloze zondagen in
                                  3/ verlaag de max snelheid tot 100 op snelwegen

                                  Nou, nou… de toeristische sector zal wel blij zijn als we allemaal lekker thuis in onze tuin blijven… toch? 

                                  Alle gekheid, dat er groenen zijn die bovenstaande als muziek in de oren klinkt, dat kan ik best geloven. Maar als de VLD hiermee instemt, zal er bij de volgende stembusgang natuurlijk helemaal niemand nog maar overwegen om hun bolletje aan te vinken.. 

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 4,895)