Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 4,895)
    • Ik ben zot van de Morgan driewieler! Ook de nieuwe vind ik de max. Als je die ontwerper hoort uitleggen waarom dit en dat er precies zo uitziet, zalig. Maar ja, daarmee kan je in de bebouwde kom geen auto’s inhalen zoals met een snelle tweewieler 

        Zou dat ook in elektrische moto’s ingebouwd worden? Ik rij heel graag (en vééél vlotter dan elke auto in de bebouwde kom) met mijn pedelec maar na 55 km is den elentriek opgebruikt wat de lol wat beperkt. Dus een wat snellere moto (70 volstaat) met meer range zou niet verkeerd zijn.. 

        Zowel in de industrie als in onze samenleving zijn er behoorlijk wat Jeremy Clarksons die liever zelf bepalen welke snelheid ze op de weg hanteren

        En wat is er geworden van het aangekondigde systeem om de snelheid te doen respecteren door irritant geluid en/of gaspedaal-blokkering?

          +1
          Maar voor de volgende aankopen van “dagelijkse” wagens zullen we natuurlijk wel moeten.

          In het betreffende artikel in Gocar lees ik nog volgende zaken:

          [b][i]De zwarte doos registreert vele parameters van de rijomstandigheden: snelheid, acceleratie, motortoerental, gordelgebruik, remmen…

          In werkelijkheid mogen de gerechtelijke overheden (dus niet de verzekeraars) bij een ongeval enkel de gegevens van de laatste 30 seconden voor een ongeval en de 10 seconden na de impact gebruiken.[/i][/b][b][i]Het idee is natuurlijk om de aansprakelijkheid bij een geschil beter te kunnen bepalen.

          Noteer echter dat deze zwarte dozen al elders in de wereld bestaan. In de Verenigde Staten zijn ze namelijk al verplicht sinds … 2015. En sindsdien schat de overheid dat dit kleine doosje het aantal ongevallen in vijf jaar tijd met 20% heeft verminderd.[/i][/b]

          Mmm… best geen ongeval krijgen is de boodschap. Volgens mij is het natuurlijk maar een kwestie van tijd vooraleer we elke meter die we rijden gemonitered worden en desgevallend beboet. Als we al zelf mogen sturen…

               

              De Kia EV6 is zeker te verkiezen boven de technisch inferieure en braaf getekende ID4 en aanverwante, dat zeker. In de basis is het echter een dure auto die net als de zusterauto Ioniq 5  geen klasse uitstraalt. Ik was naar de Ioniq 5 gaan kijken maar had zelfs geen zin in een testrit na een blik op het interieur. De EV6 GT is dan weer verrassend prijsgunstig voor 585 pk want die kost maar een paar duizend meer dan de 305 pk versie en heeft oa ook adaptieve dempers en kuipstoelen. Soit.

              Ik wil een kleinere auto en dus had ik EV4 en EV3 gegoogeld. Daarbij stuitte ik op de EV9. EV4 is een kleine SUV in looks, de EV3 een sportief bakje. Maar van beide zie ik enkel schetsen.

              Ik heb echter met de Mini Cooper SE (electric) gereden. Niet dat ik die zou kopen met de te kleine 29 kW batterij maar dat ding rijdt heel plezant. Het interieur is perfect naar mijn goesting. Eind 2023 komt er een nieuwe (made in China echter) in de plaats van de huidige omgebouwde versie.  225 pk en 50 kW zou die hebben, wat volstaat voor mij.

                Van Hool be afraid part 2
                Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Overduidelijk fake video… de ietwat overjarige pinup is daarentegen all to real… brrr!!! 

                  En Sjoerd wordt er helemaal emo van. Mmmm… iemand toevallig een nier nodig? Voor 300k€ kunnen we praten 

                    Super uitleg van de onvolprezen Lee Noble.
                    Maar dit is toch geen 992.2 maar nog altijd een 992.1?

                    Edit: 


                       

                        Alweer niet verkeerd! 

                            niet verkeerd… 

                                Ik denk dat BCCARS en ik redelijk hetzelfde autogevoel hebben, zij het dat ik minder need for speed voel…

                                Audi Urabansphere concept

                                Vanhool be very afraid 

                                  Damn, ik hoop dat ons huismerk met wat beter op de proppen komt dan deze twee concullega’s…

                                  Mercedes EQS vs BMW iX twin test review [CAR UK]

                                  Toegegeven, ik heb het niet voor grote SUV’s noch limo’s. Net terug van een paas-ski-trip met de BMW 320e Touring van de madam. Geen dakbox nodig, 3 inzittenden, een kleine hond, de ski’s en bagage vonden ruim voldoende plaats. Wat heb je meer nodig?

                                  Als je echt ruimte nodig hebt is er de de ID. Buzz. Met 477cm is die volle 18 cm korter dan de BMW iX. Buzz heeft een wielbasis van 299 cm, iX is 300 cm. Toch kan de Buzz 500 liter extra laden, met of zonder neergeklapte achterbank. Tja, wat ben je met een neus alsof er een dikke zes-in-lijn in past terwijl het een EV betreft? 

                                  Van de Mercedes EQS snap ik helemaal niks. Ziet er als een banaan uit en is zo lang als een zeeschip. Pff.. Eén optie vind ik wel frappant: de achterwiel-sturing. Handig voor zo een gevaarte en bovendien standaard. Of toch niet helemaal? Blijkt dat deze standaard een beperkte hoek uitslaat, maar als je meer graden wil, moet je daar online voor bijbetalen, dan wordt de software actief die de volle hoekuitslag toelaat… 

                                  Denk nu niet dat de huisgroep enkel met doordachte en smaakvolle ontwerpen zal op de proppen komen want ik zag vandaag een foto van een Audi prototype van 550 cm lengte hetwelk ontworpen werd met de noden van “megacities” in het achterhoofd (lees Chinese steden). Que??

                                  Mijn advies is dan ook: spaar voor een GT4 RS of een good old 964. 

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 4,895)