Aangemaakte reacties
-
Nu verkrijgbaar met alle motorisaties vanaf 90k
TTZ 90.992ā¬ in Mamba. Verder is het geen 992ĀĀ
Voor een paar eurokes kun je de velgen in brons laten spuiten bij Aluvelg-Repair in Bornem. Klaar.
in antwoord op: Taycan modeljaar 2022Welkom, Ā rud993. Dat ziet er een zeer gaaf exemplaar uit.
20 jaar geleden had ik even een 3,0 SC targa maar die was in schabouwelijke toestand. kwam niet goed.
in antwoord op: Terug een luchtgekoeldeWelkom Brecht
Volgens mijn garagist Walter Janssens zaliger is ook bij de 987 de 2,7 een zeer betrouwbare motor. Verder heb ik er geen ervaring mee
in antwoord op: nieuw op dit forumWelkom Titi
Mijn vorige was ook een 981, een Cayman 2,7 PDK. Formidabele auto. Super gekozen
in antwoord op: Even voorstellen[quote=”ZUFF-65 post=287792 userid=11826″]Allez vooruit…., er wordt hier weer volop ” het bouwvakkers achterwerk” getoondĀ
Kreeg stilaan deĀ indruk dat hier sommige “veelvuldige posters”Ā in een zeer diepe winterslaap waren gesukkeld , maar niets is minder waar blijkbaar, al was er een “elektrische stroomstoot” voor nodig om ze te doen ontwakenĀPS : die elektrische coupeĀ Ā Taycan coupe is commercieel wel mooi voor Porsche toekomst , maar als weekendwagenĀ heb ik toch liever een V8 van Maserati , een FerrariĀ V8 turboĀ ofĀ binnenkort uit de UK een Lotus met Japanse 6 cil erin, Ottomotor )wel te verstaan : m.a.w.Ā Ā raak helemaal niet opgewonden van de TaycanĀ (met of zonder 4w sturing)Ā Ā
Als je het wil weten, ik heb heel het bouwreces aan mijn digitale muziekcollectie gespendeerd. Titanenwerkje wegens de omvang ervan, halve nachten zelfs.ĀQua weekendwagen geef ik u volmondig gelijk. Mijne gele gaat nooit uit mijn handen! De enige dag dat ik niet voor mijn scherm zat tijdens de kerstvakantie was de 2de januari, prachtig weer dus top-down richting Vlaamse Ardennen gebold. (ok, ok, gevlamd)
Maar voor dagelijks gebruik en zeker als bedrijfswagen is elektrisch simpelweg de keus, of we dat nu leuk vinden of niet.
in antwoord op: elektrische 911 niet vĆ³Ć³r 2030[quote=”DST post=287791 userid=7576″]Redelijk grappig dat “breedte” als belangrijkste argument wordt naar voren geschoven om te stellen dat het geen 911 isĀ
Ik denk dat er andere zaken meer verschillenĀWas de leen Taycan eentje met achterwielsturing?
Indien neen, zou ik volgende keer eens eentje vragen met RWS, hemel en aarde verschilĀDoor de kleinere deuren is de Taycan, hoewel breder, wel veel handiger in smalle parkeerplaatsenĀ
Ook altijd handig in Willebroek city (het geliefkoosd test terrein voor Porsche’s 911’s blijkbaar)
PS: last time I checked is ne Spyder ook gene 911, een 911 is gevoelsmatig breder, logger en minder wendbaar, dus uw punt is bij voorbaat alle krommer dan een gele banaanĀ
Ik had me vooraf natuurlijk een beeld gevormd hoe het zou zijn achter het stuur. Aan de breedte had ik niet gedacht, dus dat was verrassend. Maar opvallend niettemin.Ā
Uiteraard heb ik het gevraagd of de lener 4WS had of niet, maar de persoon die me wegwijs maakte wist het niet. 4WS is ook geen magische versmaller. Qua wendbaarheid had ik trouwens helemaal niets te klagen. Ik gok dat ie het wel had. Maar ik herhaal, het is een dijk van een auto.
Mja, ik droom nu al een tijdje over een bedrijfswagen, fiscaal moet dat een EV zijn (ik laat de hybrides aan mij voorbij gaan want op termijn gaan we daarmee toch fiscaal gekloot worden). 2023 Macan EV is een optie (na overwegen van de Ā Cupra, de Ioniq 5, de Kia EV6, de 500e…) maar een 2023 mini Cooper S electric ligt nu in pole in mijn hoofd. Ik heb ongecamoufleerde spypics en ze bevallen mij. Betaalbaar, groot genoeg voor mij en dikke fun. Nu nog aanvaarden dat die uit China komen want dat feit bevalt me niet echt. Of toch een elektrische Cayman? Mmm… Ik bekijk het nog een jaartje.Ā
Āin antwoord op: elektrische 911 niet vĆ³Ć³r 2030Redelijk fantastisch relaas van Chris Harris. Blijkt dat we behalve de kleurenvoorkeur (zijne GT3 is meer speed geel) ook een tijdje dezelfde bijnaam deelden (toen er een Engelse kerel voor me werkte). Nee, ik ga die niet delen, zoek zelf maar. Oeh oeh oeh!.
in antwoord op: 2017 autosalon Geneve – 991.2 GT3[quote=”DST post=287774 userid=7576″]Ik rij al met nen elektrische 911, ne 4-deurs zelfsĀ
Ik verschil toch van mening. Toen ik in november mijn Spyder bij PCM afzette voor het eerste onderhoud voorzagen ze in een Taycan 4S vervangwagen (tegen een prijsje uiteraard). Zoals de jouwe. Dat rijdt fantastisch. Accelleratie, comfort (toch vergeleken met de Spyder), stuurt lekker. Een 100% aanrader, een rijdersauto. Dezelfde dag heb ik ook mijn dochter en mijn vrouw het stuur gegeven en ze waren allebei laaiend. Bij het terugrijden de volgende dag vrijwillig via wat kleine wegen, oa ook Willebroek centrum. Nou! Het is gĆ©Ć©n 911. VĆ©Ć©l te breed. Ik heb nagezien: 16 cm breder dan mijn Spyder!! dat is erg hinderlijk bij tegenliggers in de binnenstad etc. Een 992 is een tikje breder dan mijn type 982 maar de 991 is hetzelfde. Je glipt door bij situaties waar de Taycan stilstaat. Dus nee, het is gĆ©Ć©n elektrische 911 in tegenstelling tot wat de meeste journo’s schrijven.Denk dat mijn volgende een Fiat 500e wordt, een rozeĀ
Die coupƩ rendering is uiteraard niet verkeerd. Maar die lost het breedte-probleem niet op.
in antwoord op: elektrische 911 niet vĆ³Ć³r 2030Specialized is de consumenten versie
De profs rijden in principe met S-Works.De seasucker heb ik ook maar nog niet getest op mijn Spyder. Maar ook op de Cayman gaf dat veel bekijks..
in antwoord op: What is (s)he smoking?RS wordt niet in manueel gemaakt. Ik lees ook geruchten over een RS Spyder. Die zie ik wel in manueel. Maar iedereen is verbaasd, ikzelf ook, dat de RS de GT3 motor krijgt. Yummie.Ā
Nog wat kijkvoer
in antwoord op: 718 cayman GT4 RS