Aangemaakte reacties
-
Ondertussen staat de B prijs op de website: vanaf 153.065€
Opties heb je eigenlijk niet nodig op zulke een circuitbeest. Sport chrono misschien uitgezonderd.Â
Â
in antwoord op: 718 cayman GT4 RSPorsche 718 Cayman GT4 RS: met de GT3-motor
Â
^^ Weissach pakketje 15k in D
Prijs in B nog niet op de website. In D vanafprijs 141k€, de kuipstoelen zijn standaard, in tegenstelling tot de gewone GT4.
Magnesium wieltjes 15k
Koolstof keramische remmen ook als optieEnfin, toch ruim 40000 extra vs de gewone GT4, je kan zelfs aan 200k geraken denk ik.
in antwoord op: 718 cayman GT4 RSIk vond het heel fijn en mijn madam vond het ook weeral tof om wat bij te kletsen met de andere Porsche madammenÂ
We hebben alle wereldproblemen besproken en er een gepaste oplossing voor gezocht: één forumlid heeft beloofd een GT4 RS te bestellen en iemand anders een Lotus Emira. Zo werken wij allemaal samen aan een betere wereld!
Dankuwel RollieÂ
in antwoord op: Cars & Coffee zondag 7 november Heusden-Zolder Cafe CircuitIk heb de artikels over de synthetische brandstof van Porsche wat gevolgd en het viel mij toch op dat de beloofde hoeveelheden brandstof van de fabriek in Chili erg klein zijn. Vermoedelijk is het ondoenbaar om dat op voldoende grote schaal te produceren om een significant aandeel auto’s te laten rijden?
Toch een lichtpuntje: De autosector heeft bij de Vlaamse regering nog een slag binnengehaald. Hij wil per se de opening laten voor andere fossielvrije aandrijftechnologieën voor auto’s, zoals auto’s op waterstof of synthetische gassen. De Vlaamse regering spreekt nu alleen over een verplichting van fossielvrije aandrijftechnologie. Dat hoeven dus niet alleen elektrische wagens te zijn.
Zoals we weten mikt men nu op 2029 (en niet 2027 zoals minister Peeters voorstelde) om enkel nieuwe “niet-fossiele” wagens toe te laten. En van verbod op inschrijven van tweedehands (sprake van 2030) is geen sprake meer, oef!Â
Maar goed ook want de verkoop van nieuwe auto’s krijgt nu al klappen, niet enkel wegens de chiptekorten maar ook door de onzekerheid. Wat moet je kopen als nieuwe auto? Elektrisch is veel te duur voor de gemiddelde koper en als je niet thuis kan laden is het miserie. Je kunt beter een tweedehands kopen die je binnen 5-6 jaar kan oprijden.
Je weet zeker niet hoe onschatbaar de tijd van dat soort mensen waard isÂ
Snelste route Wenen – Bratislava is via de snelweg 1u04min (wel 80 km ipv 50) maar beter nog via de trein, dat is 1u07min.
Doet me denken aan Al Gore die een jaar of 10 geleden ook een groot voorvechter van anti-global warming was. Bleek dat zijn “woning” een half dorp aan CO2 uitstootte. Doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe, dat blijft het motto van de bevlogen politicus.
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II[quote=”full pelt post=287318″]Nee Stefan die carport is exclusief voor het gele orakel zijn banaan.[/quote]
Dat is dan zo afgesproken, top!Âin antwoord op: Cars & Coffee zondag 7 november Heusden-Zolder Cafe Circuit[quote=”eddybeer post=287277″]Inderdaad.
Will Tura heeft ooit eens een prachtig liedje gemaakt voor mensen die anderen ervan beschuldigen bully’s en tirannen te zijn, terwijl net zij anderen het zwijgen willen opleggen.
Dat liedje is getiteld ‘Hopeloos’.
Voor hetzelfde geld had het ‘Zielig’ als titel gehad.
‘Zalig de armen van geest. Zij zullen het Rijk der Hemelen betreden’ .[/quote]
Ik kan Will Tura wel smaken maar ik kende de tekst niet zo goed dus opgezocht. Hieronder een couplet:[i]Hopeloos
Loop ik hier door de straat
Zonder doel, zonder haast, zonder jou
Hopeloos
Zelfs de lucht hangt vol mist
De hemel is triest en in rouw
Eindeloos
Duurt de tijd die ik slijt langs de weg van de eenzaamheid
Want de zon
De zon in mijn bestaan
Is ondergaan
De dag dat je weg bent gegaan
En mij hopeloos achterliet[/i]Nou??? Ik heb kunnen meespreken van wat Tura beschrijft, maar dat stadium ben ik alweer voorbij (ze is terug, ik heb sorry gezegd) als het u interesseert (vermoedelijk niet). Maar wat heeft “zwijgen opleggen” en beschuldigen hiermee te maken?
U moet niet alles zo ernstig opnemen. Veel te lastig voor de tijd dat we hier maar rondlopen. Ik wil anderen helemaal niet doen zwijgen, integendeel. En ik kan er best tegen dat ik tegengesproken word. Als ik in mijn ongelijk bewezen word ben ik zelfs dankbaar want ik leer graag bij. Afgesnauwd worden vind ik echter hoogst onaangenaam.
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel IIDat zal het zijn, de oorzaak is gevonden! Â
in antwoord op: Nieuwe SpyderJe hebt onzekere CIS-mannen et il y a des autres CIS-soyen; comme moi et mon cher ami DSTÂ
in antwoord op: Nieuwe SpyderEn dit is nog het frappantst van al in het voorstel van la Peeters:
Verder zou je in haar voorstel vanaf 2030 ook geen tweedehandswagens meer mogen inschrijven, die deels of volledig op fossiele brandstoffen rijden. Wie een hybride- of andere wagen heeft, kan die dus ten laatste verkopen in 2029 – op de Vlaamse tweedehandsmarkt althans.Â
Redelijk van de pot gerukt. Want op dit ogenblik zijn de EV’s véél te duur. daarom worden ze in alle buurlanden betoelaagd, zelfs tot 10000€ in Italïe! Verder is niet iedereen in de mogelijkheid om zijn/haar plug-in of EV thuis op te laden, er zijn véél te weinig publieke laadpalen. Mijn madam woont in een appartement (met aangrenzend parkeergebouw) maar moet haar 320e plug-in buiten opladen. Als er plaats is tenminste. Dikke miserie, zou niet aan mij besteed zijn. De 100000 beloofde laadpalen voor 2030, daar zijn we vandaag niet vet mee!
En binnen 9 jaar zal die dan rijp zijn voor de schroothoop??? Enfin, je mag dus een niet-EV kopen tot einde 2026, maar 3 jaar en één dag later mag je die niet meer als tweedehands verkopen??Â
En wat met onze Porsches? In één pennetrek worden die ook allemaal verbannen van de tweedehandsmarkt?
De komende 5 jaar koopt men best geen auto, want
–Â diesel mag je vanaf 2030 niet meer mee in de steden (worden dus onverkoopbaar naarmate 2030 dichter komt)
– benzine wordt waardeloos naarmate 2030 nadert
– plug-in: idem
– EV: wordt waardeloos wanneer er na 2025 betere batterijen gebruikt worden, wie zal die oude (huidige) batterijen dan nog willen met hun beperkte range en trage laadsnelheid?Â
[quote=”DeePee post=287266″]Â na het ecoliberaal circulatieplan wordt de volgende pestbelasting gelanceerd in Gent.
 [/quote]
In Gent is het geld gewoon op. Ghelamco arena is trouwens deels betaald in het Termote (SPa) tijdperk met de opbrengsten van de waterfactuur van de Gentenaars. Liever voetbal dan investeren in sociale huisvesting en infrastructuur die iedereen ten goede komt.Uit DS zaterdag:Â
[i]Twee financiële tegenvallers slaan een gat van 8 miljoen euro per jaar in de Gentse stadskas: een dividend van intercommunale Imewo dat verlaagd wordt om de energiefacturen te drukken en een aanpassing van het gemeentefonds. De coronacrisis zorgt bovendien voor minder inkomsten.
Maatregelen:
– De parkeertarieven in de parkeergarages en aan de automaten op straat worden met 15 procent verhoogd.– [/i]De controle op foutparkeren in Gent wordt overgeheveld van de politie naar gemachtigde ambtenaren. De politie heeft niet genoeg mankracht om elke dag zwaar te controle op foutparkeren. Daardoor is de pakkans groter voor Âiemand die niet betaalt, dan voor iemand die foutparkeert. [i]Gent zal gemachtigde GAS-ambtenaren toevoegen aan de teams van parkeerwachters, zodat beide ingrepen beboet kunnen worden. Onder andere in Antwerpen wordt dat ook al gedaan.
– Gent voert een nieuwe ‘verhardingstaks’ in: een belasting op het verharden van terreinen. Het reglement zal aannemers en particulieren die (ver)bouwen belasten per vierkante meter die ingenomen wordt met verharding zoals asfalt, beton of gebouwen. Opbrengst: 1,5 miljoen euro per jaar
etc, etc[/i]
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II[quote=”eddybeer post=287267″]Dat onze vriend nu toch eindelijk eens zou stoppen met per se gelijk willen halen.
Gebrek aan hoffelijkheid en respect is het probleem en niks anders.
Nogmaals de vraag om niet te discussiëren over dingen waar je weinig of niets van afweet.
Ik heb het al gezegd: dat is zielig. [/quote]
Anderen het zwijgen willen opleggen is een kenmerk van bully’s en tirannen, beste Eddyin antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel IIHa, bedankt!
Nu weet ik ineens waarom de fietsers die ik op het jaagpad met mijn Spyder voorbijsteek zoveel misbaar maken…Â
Ernstig, dat jaagpad waar ik met mijn Spyder op reed, was niet verboden voor auto’s en er stonden geen borden die de snelheid beperkten, dus ik dacht: hier mag ik 70.Â
Mea culpaÂ
Mijn bedenking hierbij is dat de benaming fietssnelweg en 30 per uur contradictorisch zijn. Met mijn koersfiets meewind rij ik ook snel 35 solo.
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel IIÂ
Â
991 in PTS Voodoo blue
992 in Shark blue
Voodoo is een zuchtje donkerderin antwoord op: Online Porsche pics (deel2)