Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 4,895)
    • Altijd een plezier! 

      Let wel, ik heb het het hier over een specifieke situatie, het jaagpad tussen Merelbeke en Oudenaarde, dat ruim 5m breed is. Een gedisciplineerd peloton rijdt per 2 naast elkaar en neemt dus 2 m breedte in. Plaats genoeg dus voor de andere gebruikers.

      Ik neem aan dat de ribbels geplaatst zijn om de snelheid te drukken. Dat doen ze echter totaal niet. Het is daar ook geen zone 30. dus wat is het probleem eigenlijk. Merk ook op dat de ribbels aan beide kanten 1 m korter uitgevoerd zijn, genoeg om één fietser aan elke kant naast de ribbels te laten rijden. 

      Die ondingen liggen dan pakweg 2 km uit elkaar. Echt, ik snap het nut niet. Behalve dat het ergerlijk is..

       

        Bij nader inzien staat Frozenberry beeldig bij de Spyder. Toch?

          

         

        Bij ons zijn de witte pinkers standaard. En zelf zou ik voor de standaard zilverkleur velgen gaan.

          In hoeverre de Mission R een toekomst biedt qua uiterlijk van de volgende, elektrische Cayman weet ik niet echt. Maar in het geval dat het klopt, minus de racer aero, hieronder de vergelijking met de huidige (GT4). Op het eerste oog lijkt de wielbasis langer, de neus een stuk kleiner. De voorruit heel rond en heel ver voorwaarts geplaatst, zoals een Koenigsegg. Ziet er redelijk fantastisch uit vind ik.

           

           

          Beetje duiding van design boss Michael Mauer hieromtrent: 
          ‘Op de Mission R zou ik zeggen dat alles onder de lijn rond het midden van de auto puur racer is. Sommige van die secties, zoals de luchtinlaat aan de zijkant, zijn behoorlijk radicaal. Alles boven deze lijn, zoals de proporties, het ontwerp van de koplampen, het achterlicht, de beglazing – dit soort dingen zijn allemaal gebaseerd op Porsches design-DNA. Mijn favoriete onderdelen zijn de achterlamp – echt mooi – en de holle gedeelten aan de zijkant van de auto, die erg expressief zijn. Als je de Taycan in hetzelfde perspectief bekijkt, is er al veel spanning voor een productieauto. Ik zou hier in de toekomst nog meer van willen zien.’

            En zo zijn we alweer in een nieuwe discussie beland..

            Het punt is dat die ribbels hun doel compleet missen. Als je als wielerterrorist tegen 40 à 45 per uur met een Schelde-pelotonnetje 2 aan 2 meerijdt dan gebeurt er dit wanneer een Crevits-bitch-ribbelstrook zich aandient: het peloton splitst in 2 en “mijdt” de ribbels die net niet over de volle breedte van de weg zijn aangebracht. Is er tegenliggend verkeer die dat voor de linksen onmogelijk maakt, dan worden er op de ribbels gereden. Onaangenaam als een kijvende bitch maar vertraagd wordt er NOOIT.  Het blijft wel sport natuurlijk, de need for speed is vergelijkbaar met sportief autorijden. Maar 99% van de tijd rijd ik solo, aan pakweg 30. 

            Er zijn inderdaad mensen die vinden dat ze mogen lanterfanten met hun kop in de wolken terwijl ze zich op dat jaagpad bevinden. Nou, dat moet je in een park doen of in een tuin. Loop waar je moet lopen en er gebeurt niks onveilig. Het jaagpad is gewoon openbare weg, géén flaneerstrip. Het stuk tussen Wetteren en Gent is voor mij bijvoorbeeld een stuk van de route die ik met mijn pedelec gebruik om werfjes te bezoeken. Dan is het ook aan 45 want tijd is geld. Sorry! Het is dat of de steenkool-EV, of de diesel-auto.

             

              Tja, ik ben niet over 2008 begonnen, dat deed de nitwit van de anonieme pamflet dewelke jij gepost hebt. Dan begint Bollocks zijn rant met te bevestigen dat het het inderdaad 70$ was in 2008, om vervolgens vuur en vlam te spuwen en te beweren spoorslags te vertrekken. Ik weet het ook niet meer.

              En ja, politici zijn net mensen. Er zijn er onkreukbare en er zijn andere. Bij de groene weet ik het niet, maar voor de rest zijn er bij mijn weten in alle partijen al dergelijke zaken gebeurd, nietwaar? Neem Agusta, neem de milieuboxen, neem de wijndomeinen… Er zijn deze week 2 excellenties naar Denemarken geweest om er over de arbeidsmarkt te leren. Crevits (CD&V) en ene van de PS. Het zal u niet verwonderen dat ze allebei geheel andere inzichten hebben verworven na hun reisje. Kaas, bril, uil, wil…

              En Crevits heeft ooit in een vorig leven ribbelstroken doen aanbrengen op het jaagpad tussen Gent en Oudenaarde. Daar moet je achterlijk voor zijn, om dat goed te keuren.

                Haha, you got me, Mart! 

                A propos, de Frozen Berry van de foto is maar als voorbeeld, nog niet de auto van Matt. Mijn respect heeft hij, niemand zou hem (type weldoorvoed Jerommeke) ooit van “het slappe handje”… heu… “beschuldigen”. Veel haar heeft hij ook niet, dus die hairdresser connotatie pakt ook al niet. 

                   

                   

                   

                  Als je Matt Farah kent van zijn YouTube kanaal “The Smoking Tire”, naar verluid heeft hij een 718 Spyder in bestelling, een manuele, in Frozen Berry zoals hierboven. En de motor zou bij DeMan door een 4,5 liter vervangen worden, met aangepaste verhoudingen op de versnellingen en versterkte koppeling..

                   

                     

                     

                    Onderkant Spyder. Niet de mijne.

                      Eén van mijn talrijke gebreken, mijn geliefde DeePee. Ik zie een dijk van een DT fout en hop! Ik kan enkel daaraan denken 

                      Enfin, het is heel moeilijk om ruwe olie die in $ werd verhandeld (met d achteraan) te koppelen aan benzineprijzen in € wanneer je daar ook niet de wisselkoersen aan koppelt (dat is met t). Is dat hier gebeurd (met d)? Als ik mij goed herinner evolueert de $ al 15 jaar tussen 1,15 à 1,45 $/€.

                      En in tegenstelling tot wat in het pamflet beweerd wordt, zie ik in jouw laatste grafiek (dank u!) dat een vat olie iets van 70$ kostte (2 x t) in 2008, correct? Dus 130€ is gewoon onzin. Ik ken de wisselkoers van 2008 niet maar meer dan 60€ zal het wel niet geweest zijn, die 70$.

                      Dus! Wat moest bewezen worden is weeral bewezen: wie zijn D van zijn T niet kan onderscheiden zal de rest ook wel verkeerd hebben. 

                      Was het niet de grote Ben Weyts die jaren geleden ooit zei: “ik kan rekenen, 90 + 16 = 116” 
                      Die maken ze dan minister van onderwijs. Tjonge.

                        Ik leg het voor aan de chef 

                          Missen is menselijk, ook in professionele publicaties merk ik soms fouten. Ik weet dat ik vaak typfouten maak, ik ben niet de enige hier. In affiches en statements zoals deze is het echter nogal ondergravend qua impact, als de spelling niet nauw steekt, dan wellicht de cijfers ook niet, Freddy.

                            Die laatste hoord eigenlijk thuis in de funniest jokes of hoe heed dad ting.

                            zeg niet: wie “belazerd” wie maar wie “belazert” wie
                            zeg niet: 2008 “koste” een vat olie, maar “kostte”

                            dan wort de bootschap misschien wat ernsdiger ondhaalt.

                               

                              Uitbergen zondag 24 oktober, uitloper Kalkense Meersen bij de Schelde: CO2 monster meets minimal mobile while CO2 farthers look uninterested in the background

                                Nou, ik heb me even onthouden van posten. Zal wel een hele verademing geweest zijn voor de “90 %”? 

                                Ik stel alleen maar vast dat Deepee de enige is die inhoud post. Voor de rest is het hier zo dood als de kleur van jullie auto’s doet vermoeden.

                                Prettig weekend iedereen. Rij er eens op uit, ook al is het met een grijze. 

                                  [quote=”Bladerunner post=287027″]Kijk YS, 90% van de leden hier op het forum is uw gezeik en uw waardeloze artikels kotsbeu. Over alles en nog wat dien, moet en zal je je gelijk halen, desnoods met onzinnige statistieken, waardeloze persberichten, en fake news. Tientallen interessante forummers hier hebben het pand al verlaten, melden niets meer of lezen enkel nog af en toe een interessant artikel waarvan er hoe langer hoe minder zijn.

                                  90% is niet geïnteresseerd in uw gele objecten die je verkondigd, erger zelfs, je ergert de mensen ermee.

                                  Is het echt zo moeilijk om uw narcistisch niveau wat te temperen?

                                  Het is tegenwoordig zeer triest gesteld op het Belgische Porscheforum.[/quote]

                                  Gelijk halen? Niemand verandert gemakkelijker en vaker van mening dan ik. Mits overtuigende, correcte argumenten. Persberichten komen bijna altijd uit DS of VRT, niet uit Congo of Russia Today…. Tientallen forummers, echt?

                                  Eerder 99,99% als ik zo zie welke rouwtinten de overgrote meerderheid kiest voor zijn/haar voertuig. Als je tegenwoordig een leuke lakkleur ziet rijden, is het wis en zeker een oudere auto. Ik hou het op “confronteren” eerder dan ergeren. De waarheid kwetst soms.

                                  Narcistisch, echt? Dat is tegenwoordig het one-fits-all-modewoord om iemand te kunnen neerhalen, een beetje zoals reductio at hitlerum. Een goede vriendin van mij is van mening dat àlle mannen narcisten zijn, inclusief haar eigen zonen. Dat laatste klopt absoluut niet, die jongens hebben gewoon een eigen leven. Volgens mij raakt ze snel verstoord door iedereen (M/V) die het niet roerend met haar eens is. Misschien hebt u hetzelfde probleem. Net als die malle woke schrijfster die door Herman Brusselmans laatst op de kast gejaagd werd omdat hij het foute N woord uitsprak, dat de N zelf wel mogen gebruiken. 

                                  “Tegenwoordig zeer triest”, dat doet mij dan weer aan uitspraken van zure leraars denken. 

                                15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 4,895)