Aangemaakte reacties
-
Het is effectief de cataloguswaarde. Het is pas binnen een jaar of 4 dat de verzekerde waarde dan zal zakken tot onder de prijs die ik nu neertelde. Bij Axa kon ik kiezen tussen cataloguswaarde en factuurbedrag, maar de afschrijving begint al na 12 maand ipv 24 en begint dan met sprongen van meerdere % per maand ipv 1%. Bovendien weet ik nu nog steeds niet wat de kostprijs bij Axa zou zijn.
Ondertussen heb ik bevestigd. Ik geef liever een paar euro meer zodat ik op beide oren kan slapen.
Wij hebben al onze dosis miserie gehad op dat vlak. Toppunt was toen mijn vrouw een paar jaar terug zonder kijken achteruitreed van onze oprit en dus niet had gezien dat mijn Z4 daar nog stond. De feiten werden betwist door de verzekering en de toenmalige makelaar chanteerde mijn vrouw om toe te geven, zogezegd om vervolging te vermijden. Als ik die gast ooit in een donker steegje tegenkom… Ik kan nochtans empirisch bewijzen dat de uitleg van mijn vrouw correct was, maar zelfs de expert van mijn rechtsbijstand zat duidelijk mee in de slag. Allemaal één pot nat. Ik ben nog steeds boos op haar dat ze buiten mijn weten toegaf. Wie benieuwd is wil ik gerust via PM een verslag sturen dat ik toen maakte van de feiten.
in antwoord op: Omniumverzekering & antidiefstalsysteemMag ik nog even jullie advies?
PCM heeft me doorverwezen naar een makelaar die niet eist dat er een tracking systeem wordt gemonteerd omdat de catalogusprijs 60K excl BTW overtreft, in tegenstelling tot Axa waar mijn verzekering nu loopt. Die man is daarnet hier geweest. Er is 0 euro vrijstelling, ook geen zogenaamde “Engelse vrijstelling” (waarbij er pas wordt vergoed als de schade minstens 850 euro overtreft). De afschrijving vat pas aan na 24 maand na inverkeer-stelling en bedraagt dan 1% per maand. Lijkt me allemaal optimaal.
De prijs is een kleine 1.900 euro incl de BA etc. Doen?
Ik wil vanavond beslissen, want morgenavond sporen wij naar Wiesbaden om zaterdag de Cayman op te pikken!
in antwoord op: Omniumverzekering & antidiefstalsysteemDeze lijkt aan de buitenzijde identiek aan diegene die ik ooit had rond 2003. Modeljaar was 1982, ook met de Fuchs velgen en de strijkplank. Was oorspronkelijk grijs, maar de voorgaande eigenaar had die in zwart laten lakken.
Voor de rest had de auto achteraf bekeken nooit veel liefde gekend. Behalve de motor was er zeer veel aan revisie toe. Ook het interieur was in triestige staat. We zullen maar zeggen dat ik er veel uit heb geleerd…
Maar laat dit geen bezwaar zijn, want deze hier lijkt een veel betere keuze.
in antwoord op: Targa 3.0sc 1980?[quote=”Sensa911″ post=184367]
En toch ben ik nog altijd reteblij met mijn 911 *luv Ze moeten goed hun kost verdienen, zo blijft het merk nog lang bestaan![/quote]Gelukkige klanten zijn uiteraard een must! De 911 heeft naast een unieke lijn ook een ijzersterk imago.
in antwoord op: Nieuw lid op t forumPerceptie is volgens mij het grootste verschil tussen de 991 en de 981 (Boxster zowel als Cayman), idem voor voorgaande generaties. Bekijk het even nuchter en je merkt dat beide types variaties zijn op hetzelfde thema. De hogere prijs voor de 911 dateert nog uit de tijd dat de productie half handwerk was. Vanaf de 996 is de 911 echter een seriewagen. De prijs is wel blijven stijgen. Een verschil in basis van €40.000 is toch wel héél veel voor een achterbankje, wat verschilende onderdelen zoals remmen en velgen en grotere gaten in het motorblok… Voor de rest zeg ik niet neen tegen een 911, maar een één jaar oude Cayman kan ik ten minste betalen, dus wat zou ik me zorgen maken?
in antwoord op: Nieuw lid op t forum[quote=”bccars” post=180964]Ze heeft mottige schoenen aan ![/quote]
Als haar muziek nu niet zo mottig was… Doe mij dan maar Adele.
Vorige maand FKA Twigs gezien en gehoord in de AB. DÃ t was nu eens een feest voor oog en oor!
Als ze een auto was, dan zeker een Cayman: slank en lenig. :D
in antwoord op: Bekende Belgen en Porsches…^^ Lojack “benelux” lijkt toch vooral op NL gericht, lijkt mij. Mijn verzekering staat er in elk geval niet tussen.
Ondertussen weet ik al dat de optie 674 Vorrüstung PVTS er alvast niet opstaat. Wat betekent dat concreet als ik toch VTS wil laten inbouwen?
in antwoord op: Omniumverzekering & antidiefstalsysteemDe turbo’s dempen wel het geluid, maar een zescilinder is natuurlijk een betere vertrekbasis dan een viercilinder wat geluid betreft…
in antwoord op: RIP atmosferische blok en welkom turbogeladenWas dat nog voor Porsche?
in antwoord op: RIP atmosferische blok en welkom turbogeladenDe viercilinder van Porsche voor de 981 is wel degelijk een boxer en het blok heeft dus weinig te maken met Audi en VW. Het principe van drukvulling maakt inderdaad school. Wie was daar nu alweer mee begonnen 40 jaar geleden? :cool:
in antwoord op: RIP atmosferische blok en welkom turbogeladenBoxster Spyder? Nooit van gehoord… Gat in mijn cultuur! Meer uitleg alstublieft.
Mooie auto trouwens!
in antwoord op: Coming soon[quote=”Molen934″ post=183662]Tja denk dat de dikke luchtgekoelde 6 cilinders nog meer in waarde gaan stijgen :idea:
Las ook dat de cilinder inhoud kleiner gaat worden, een 3.4 met een turbo :oops:[/quote]
De basis 911 zou 2,9 liter worden met 400 pk. De 3,8 liter van de S blijft behouden en zou 530 pk worden.De hamvraag is of de 981 Boxster & Cayman nog met een zescilinder verkrijgbaar zullen zijn. Een gedetunede versie zoals nu heeft geen zin, want een 2,5 viercilinder met 350 pk zal sneller zijn dan een 2,9 zescilinder van 375 pk.
En gaat de prijs van de basis 911 weer maar eens omhoog door de turbo? Wellicht wel, want ik neem aan dat de prijs van de 981 niet zal dalen door de 2 cilinders minder. Er passeerde ons zondag op de E17 voor het viaduct van Gentbrugge een prachtige witte 991 GT3, dus ik maak mijn vrouw er attent op. “Wat kost dat?” was haar enige vraag. Ik zeg 140K. U kan al raden hoe ze daar op reageerde…
in antwoord op: RIP atmosferische blok en welkom turbogeladenVoor de Cayman en Boxster waren de viercilinders met turbo al langer aangekondigd. Vermogen voor de 2-liter zou 280 pk zijn. De 2.5 zou 350 pk hebben.
Daaruit had ik zelf al het vermoeden gepuurd dat ook de 911 zelfs in basis met turbo zou worden uitgerust. Ik dacht een 3-liter zescilinder met dezelfde cilinders als in de 2-liter. 400 pk klinkt logisch. Misschien is de 2-liter ook maar een 1,9 of zo.
Nu, men verwijst naar CAR als bron, dus dat zal wel Georg Kacher zijn die dit schrijft. Ik moet wel opmerken dat de door hem voor 2016 aangekondigde kleine roadster model 718 met voornoemde viercilinders ondertussen staalhard ontkend is door de big boss van Porsche USA.
Deze voorkennis heeft me er totaal niet van weerhouden om een old-school zescilinder Cayman te kopen. Gezien die bekend is om snel in de toeren te gaan, zie ik geen probleem!
Edit:
Het artikel van CAR:
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Every-Porsche-911-to-go-turbocharged-in-2015-with-9912/in antwoord op: RIP atmosferische blok en welkom turbogeladen[quote=”Mushroom” post=183393]Bij Porsche heet dat VTS (vehicle tracking system)
Zit ofwel niets in, ofwel de voorbereiding, ofwel de VTS zelf.
Indien de voorbereiding klaar zit (is/was een optie van een paar tientallen euro’s) kost de VTS 1250 Euro bij een OPC.
[/quote]Ik ga er van uit dat er niets inzit, want anders zou het tussen de opties staan. Ik zie bijvoorbeeld bij een demo Boxster van Porsche A’pen dat er zowel de gratis optie “voorbereiding VTS” op zit maar ook de VTS zelf aan 1.573 euro excl BTW. Ik informeer me bij een OPC.
Bedankt.
in antwoord op: Omniumverzekering & antidiefstalsysteem[quote=”Igordiver” post=183049](niet te verwarren met “sheik yerbouti”, de magistrale plaat van Frank Zappa met klassiekers als . “I’ve been in you”, “Bobby Brown”, “Rubber shirt”, “The sheik yerbouti tango” en “Dancing fool”) [/quote]
Zappa rules! Hilarische teksten en een muzikaal genie.
Tegen Nanouk, de kleine Eskimo:
“Don’t you eat that yellow snow, out there where the Huskies go” :lekker:in antwoord op: Restauratie 928