Aangemaakte reacties
-
Dank u…
Nog 2 weken! Volgende week had ook gekund, maar dan loop ik de marathon tussen Marathon (!) en Athene. Als recreant, voor alle duidelijkheid! Aankomst in het antieke Panathinaikos stadium. Altijd hetzelfde met mij. Ik kan niet gewoon wat joggen en ik kan niet gewoon een normale auto kopen. Ik neem aan dat er hier wel meer van mijn type zijn trouwens.
Bedankt voor de links.
Beetje vreemd dat men wel WAV, maar geen FLAC kan gebruiken op de HD. WAV laat geen embedded metadata toe. Blijkbaar zijn er ook veel die een iPod gebruiken, dat zou voor mij ook wel het handigste kunnen zijn gezien gezien ik een héél uitgebreide collectie Apple Lossless bestanden heb.
Tijdens het proefritje speelde een FM-station maar het was te kort en ik was teveel op het rijden geconcentreerd om de geluidskwaliteit deftig te beoordelen van het Soundpackage plus systeem. Ik las wel elders dat dit enorm kan verbeterd worden door enkel de woofers en de middentoners te vervangen in de deuren. De woofer wordt dan de Focal P165V30 en de middentoner de Audison 3.0. Dat bekijk ik nog wel eens later.
in antwoord op: MP3 bestanden (981)Hier een foto van een 981 Cayman S met de 19″ PiUMA en Pirelli Sottozero winterbanden in het echt. Hierbij is bewezen dat de vorige foto’s met 20″ zomervelgen waren…
Toch niet lelijk
in antwoord op: Winterbanden op 981cEr zijn nu 20″ Carrera S velgen in titanium gemonteerd… 19″ lijkt me al een compromis.
17″ is no go want standaard is het 18″ op een 981. Enkel 18″ en 19″ is voorzien door Porsche als winterband.
Hier de 18″ combinatie van hetzelfde merk, type JOFIEL
http://www.eta-beta.de/shop/de/porsche-boxster-cayman-981-winterraeder-18-zoll-jofiel-mattschwarz-pirelli-sottozero-s-2.html
Qua prijs scheelt het maar een 10%Moeilijk te geloven dat dit maar 18″ zijn…
in antwoord op: Winterbanden op 981cDe PiUMA’s op een Boxster:
in antwoord op: Winterbanden op 981cIk ben benieuwd wat in mijn geval het verschil in reactie zal zijn tussen mijn vorige grijze 11 jaar oude Z4 en de knalgele Cayman 981 waar ik binnenkort mee zal rijden. Eerlijk gezegd koos ik destijds grijs voor de Z4 omdat die dan wat minder opviel bij klanten. Maar ik verkocht dure zaken, dus die auto paste toch wel in de stijl van het verhaal. Mijn auto stond ook steeds voor de deur van de showroom. Misschien heb ik daardoor wel eens een verkoop teloor doen gaan, ik weet het niet. Ik ben van het type dat zich van zoiets niet te veel probeert aan te trekken.
Vandaag is mijn werksituatie anders. Ik moet nu geen klanten meer behagen. Van de buren trek ik me niets aan, al hoop ik dat het homo-stel van de overkant zich nu ook geen Porsche aanschaft want er verscheen bij hen een (witte) Z4 een jaartje na de mijne… De familie en mijn beperkte kring vaste klanten kent me genoeg om het te plaatsen, geen probleem daar.
En vreemden? Tja, weet dat de helft van de mensen dommer is dan gemiddeld. De meesten hebben ook geen smaak. Ik reed gisteren nog door een nieuwe verkaveling, zo van het type waarbij iedereen zelf een architect kiest en dus zijn rijwoning in om het even welke stijl kan bouwen. Banaal in het kwadraat en een ratjetoe van kleur en materiaal. Pastoriestijl naast modernisme naast fermette. Vreselijk, maar ze doen maar, het zijn hun centen.
Maar van dergelijke mensen ga ik me natuurlijk geen commentaren aantrekken. Wie iets van auto’s kent, erkent dat Porsche de beste dagelijks bruikbare sportwagens maakt. En het beste kost nu eenmaal iets meer.
En wie iets van muziek kent, weet ook wie de geniaalste band ooit was! :happydance:
in antwoord op: Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?Iedereen alvast bedankt voor de hartelijke ontvangst en reacties!
Hopelijk gaat het er op de baan ook fijn zo aan toe. Je hoort en leest soms dat Porsches nijdige reacties uitlokken. Bij een BMW ook, maar minder. Ik lette er op om heel hoffelijk met de Z4 te rijden, dat hielp wel. Zelf heb ik totaal geen jaloerse gevoelens ten opzichte van mensen die met superwagens rijden die 7 keer meer kosten dan mijn vehikel. Want ten eerste zie ik graag exoten in het straatbeeld, zelfs als het geen vrouwen maar auto’s zijn, en ten tweede kan de staatskas en de werkgelegenheid er maar wel bij varen…
[quote=”ken” post=182876]welkom hier op het forum en proficiat met je aankoop!!!
post meer foto’s zou ik zeggen als je hem hebt!!!
Porsche en geel gaat goed samen als je het aan mijn vraagt[/quote]Bij ons in de buurt staat een zwarte te koop bij een alles-verkoper. Dan verstop je veel van het model vind ik. Belangrijk zijn de uitsparingen: luchtinlaten en wielkasten etc. Met een zwart koetswerk verstop je die visueel. Met geel toon je die aller-hevigst. Het is smaak, maar ik kick er op!
[quote=”S2″ post=182860]Heel knap in het geel!
Is dat nog steeds “Speed Yellow” of gebruiken ze tegenwoordig een andere naam?
En hoe is het nu uitgedraaid met het CO2 emissie verhaal?[/quote]
Ik zie steeds referenties naar “Racing Gelb”. Ik weet niet of dat hetzelfde is.
De verkoper toonde mij de papieren van de wagen en daarop staat alleen “180 g”, dus ik ben safe. Hij wist zelf niet waarom er nu 183 g op de website wordt vermeld, hij zei enkel dat er technisch helemaal niets werd gewijzigd aan de modellen. Naar mijn vermoeden is er onlangs iets veranderd in de wijze van berekenen, waardoor de waarde van een Cayman PDK nu opeens 183 g is. Opletten dus. Voor Duitsland maakt dit niet uit, maar voor ons wel, vooral als het een bedrijfswagen is. 180 g is 70% aftrekbare autokosten, 183 g is 60%! Ik maak straks ook even de simulatie voor de BIV en laat weten of dat een verschil maakt (in Vlaanderen uiteraard).
Edit: Zowel voor particulieren als BTW-plichtigen betaal je in Vlaanderen voor een 1 jaar oude Cayman PDK (benzine, euro 5) met 180 g CO2-emissie een BIV van 742,98 €. Met 183 g zou je 816,87 € betalen. Dat is dus maar een klein verschil.
Het verschil zit hem dus in de aftrekbare autokosten voor vennootschappen (met uitzondering van brandstof). Stel, je autokosten (afschrijving, BIV, rijbelasting, verzekering, onderhoud…) zijn jaarlijks 17.000 €. Indien 70% aftrekbaar, dan breng je 11.900 € in je kosten in. Indien 60%, dan slechts 10.200 €. Brandstofkosten zijn steeds 75% aftrekbaar.
Nog dit: in Duitsland hoort een Cayman PDK bij Energielabel F (standaard motor, S of GTS maakt niet uit) terwijl de manuele bij “G” hoort.
[quote=”stijnG” post=182853]holy shit die is cool in dat geel!!!!!
Proficiat!Wanneer heb je hem?[/quote]
Ik heb nog nooit overwogen om zelf een gele auto te kopen. Mijn eerste auto in 1984 was namelijk een gele VW Polo (1ste generatie, hoekig model, bouwjaar 1976). Deze werd me “geschonken” toen de “secretaresse” van mijn vader een nieuwe auto kocht. Ik was 18 jaar en ik reed altijd en overal plankgas met het ding. Na één jaar was het beste ervan af. En doorgeroest! Enfin, omwille van de gele kleur werd ik wel eens het “kanarieken” genoemd. Of was dat omdat ik er altijd mee “vloog”? Maar na 30 jaar is dat trauma bij deze helemaal verwerkt, denk ik. :D
En die velgen…De afhaling is voorzien op 15 november.
Zoals gezegd ben ik gisteren naar Duitsland afgereisd om een Cayman te gaan bekijken. Het is een demowagen van Porsche Zentrum Wiesbaden:
Dat wordt dus de mijne!
Je ziet het verkeerd… Snowdonia blijft, maar wij zelf zijn maar vluchtige passanten op deze aardkluit! YOLO zeggen ze in USA en ze hebben gelijk. Er is ook nog Devon & Cornwall, de Highlands… Nu mijn Z4 weg is, besef ik dat ik er nog veel meer Europa had mee moeten bereizen. Saint-Malo, Venetië en Toscane hebben we ook gedaan. Maar we hadden minstens elk jaar zo een trip moeten maken. Dit jaar hebben we bijvoorbeeld niets gedaan met de auto.
Mooiste weg ooit was op terugweg van Venetië waar we een stukje snelweg afsneden op weg naar Zwitserland. De meest golvende weg ooit! Ook al van 2011…
Hier nog twee foto’s van de oude 3,0 targa SC:
Ja, het is daar erg leuk rijden. Binnenkort zijn er een paar verlengde weekends. Ik wil maar zeggen…
Sorry voor de matige kwaliteit, maar dit zijn gedigitaliseerde oude foto’s.
[quote=”Peter_Targa_84″ post=182450]Welkom Erwin, en, zal het een ‘Yellow’ *porsche worden :sarcastisch[/quote]
Goed gezien! Geel is een rare kleur voor een auto, maar perfect voor een model als de Cayman vind ik. Ik heb lang genoeg met een grijze auto gereden. Oranje zou ik ook nog durven, groen wellicht niet. Rood of wit is ook super, of van dat ouderwetse Porsche blauw, zoals de truitjes van de Belgische wielerploeg op het WK. Met een donkere of grijze kleur verberg je te veel de sexy rondingen van het model. Vind ik. Ieder zijn meug natuurlijk.