Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 4,895)
      • eerder deze week zijn de wegtesten in Duitsland gepubliceerd

        Matt heeft persoonlijk zelf een omgebouwde “standaard”  718 Spyder:

        https://www.youtube.com/watch?v=E6DjA-X2A_g

          https://www.youtube.com/watch?v=yULjzUjEgu8&t=8s

          voor mij is de winnaar natuuuuurlijk geen verrassing

            911 S/T code

             

             

             

             

            Omdat mijn madam volgende week verjaart heb ik er eentje naar haar smaak samengesteld:
            Gentian blauw metaallak
            motorsport graphic aanduiding 
            persoonlijk startnummer: 66 (°)
            interieur Heritage design classic cognac aniline leder
            enkele comfort items
            357.564,70 EUR

              waarom Porsche geen e-variant van de 911 wil (DS)

               

              In De Standaard werd onlangs beweerd dat Porsche de 911 nimmer als EV zal produceren. Want er wordt op e-fuels gemikt, de 911 zou als EV te zwaar worden, de conservatieve Duitse klanten willen geen EV…

              bla bla bla!

              Sta mij toe dit met een flinke korrel zout te nemen. Geen idee waar de auteur zijn info haalt maar volgens mij hebben ze dat zo zeker niet gezegd. Porsche spreekt wel over de plannen tot 2030. En tot dan is er van een 911 EV inderdaad geen sprake. Ze zouden wel gek zijn. De deadline is 2035. Dat is nog ruim anderhalve generatie vanaf nu. De 992 is in de helft dus is er nog tijd voor een volledige generatie benzine-opvolger (994?)

              Volgens mij is er nog niets beslist maar reken er maar op dat er ruim voor 2035 een 911 EV op de proppen zal komen. Die zal net als de Macan EV hetzelfde silhouet als de ICE krijgen en vermoedelijk samen in productie blijven. Net zoals een basis 911 vandaag enkel met PDK te krijgen is, zal de basis 911 elektrisch zijn en exoten zoals de GT3 met benzine (of e-fuel waar nodig).. my 2 eurocents.

                Als je zo door-redeneert, dan kom je uiteindelijk tot de conclusie dat een Dacia Sandero alles is wat je nodig hebt (en dat is voor alle duidelijkheid ook het geval) maar zo werkt man-logic niet… 

                  allez dan! ik had niet gezien dat PTS beschikbaar is. en in dit geval komt het er qua prijs niet meer op aan.

                  ik kies Bahama. bestond tot 1970

                   

                    Terug van een roadtrip naar Baskenland (3125 km). Lokaal de ROADS app uitgetest op de iPhone. Je begint met de lokatie te kiezen waar je je op dat moment bevindt, in casu Bilbao. Dan krijg je een aantal suggesties, bv “ups & downs, 2 uur”. Zodra je selecteert krijg je een route te zien, en zoals een normale GPS wordt je naar de dichtstbijzijnde aansluiting op de route geleid en dit met Nederlands gesproken stem. Maar in tegenstelling tot wat in Autogids geschreven was, verscheen bij aanvang de melding dat het niet werkt via Apple CarPlay (met kabel in geval van de 718) dus je moet het met de iPhone zelf doen. Hetgeen slecht combineerbaar is met een zonnebril, zoals geweten matcht het scherm van een telefoon niet goed met donkere bril-glazen. Soit.

                    De route zelf was heel onderhoudend met enkele bergbaantjes zonder zelfs maar één andere auto! Ideaal om alle 420 paarden te laten galopperen. Toch zitten er fouten in: op sommige momenten zegt de stem “rechtsaf” terwijl je op de kaart ziet dat het links is. En op een bepaald moment liep het asfalt van een bergwegje dood op een private oprit terwijl de kaart aangaf dat de weg doorliep..  er is dus nog werk aan.

                     

                     

                    Eén dezer zal ik de test van thuis uit nog eens overdoen. Je kan als gebruiker ook zelf routes toevoegen. Zo heeft Koen Van Steenbrugge van PCT de Zomersproetjesrit toegevoegd.

                     

                      objectief gezien heb je 100% gelijk – maar zo werkt man-logic natuurlijk niet. 

                      de mijne heeft zelfs ruim 100 pk minder maar nog altijd méér dan genoeg voor mij – het strakke GT-onderstel is wat mij betreft de hoofdzaak,  naast de looks. als er maar een platte zescilinder in zit.

                         

                         

                        De Macan EV gespot zonder camo. batterij zou standaard dezelfde 100 kWh zijn als de Audi Q6 e-tron op hetzelfde platform. Meer dan optioneel op de Taycan mogelijk is.

                        Goede stance zoals de huidige Macan (hier kan de steltpotige Lotus Eletre nog wat van opsteken) maar de kalender onder de koplampen is wel een ratjetoe vind ik. Benieuwd naar de prijs. De ook niet verkeerde Fisker Ocean start al bij 42k€ (met 75 kWh – productie Magna-Steyr)

                          “wel wat hebben” is toch een understatement als je de dolle prijzen-carroussel van de voorloper 911R beschouwt. Voor mij is deze S/T (met een “/” graag) de ultieme 911 om te hebben want circuit (GT3 RS) en off-road (Dakar) boeien mij weinig. Geen idee of er opnieuw een Speedster gepland is – hoewel die qua koetswerk altijd wat disproportioneel oogt. Ergens moet ik hier toch 327.743,04€ hebben liggen, waar heb ik die alweer gelegd? 

                          Eén tekortkoming wel: niet in Racing Yellow verkrijgbaar!

                          https://www.youtube.com/watch?v=dDFoVxuutt4

                                  911 S/T is de 911R van de 992 generatie: een GT3 RS met manuele bak en spoiler delete – oplage 1963 stuks

                                  https://www.youtube.com/watch?v=cSTw33llAKE

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 4,895)