Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 4,895)
    • Mijn ervaring beperkt zich tot één dagje met een 2,0 als vervangwagen. Beviel mij prima. Voor dagelijks gebruik volstaat het vermogen zeker. Goed formaat “eerste” auto naar mijn mening. Mijn vrouw rijdt een 320e touring van 2021 tot haar volledige tevredenheid. Maar ja, SUV’s zijn natuurlijk default keuze dezer dagen dus waarom niet.

      Ik vermoed dat het verschil qua CO2 met de WLTP te maken had (voorheen NEDC methode)

      De diesels zijn natuurlijk sjoemel-diesels zoals allemaal. Recent nog een YT van ZDF gezien. Blijkt dat er onderaan de Macan een uitsparing is (voor een filter of kat?) maar dat die enkel in Macan’s bestemd voor het strenge Californië daadwerkelijk benut werd… Zelfs na het schandaal beperkte men zich tot een (in D verplichte) software update die –  zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek in Zwitserland want in D wou geen enkele instantie eraan  beginnen… –  exact nihil impact heeft gehad op het feit dat de uitlaatnormen 6X (!) overschreden worden… Zelfs de Duitse politici zitten mee in het complot om de auto-industrie te beschermen. Een diesel zou ik niet meer kopen.

        Proficiat en ik ben van hetzelfde gedacht. Het is een hobby-wagen en manueel schakelen is meer hobby dan de voor de rest perfecte PDK, dus. En je hebt dan gelijk de mechanische sper. 

          Update “PADM deactivated” motorsteun saga:

          Probleemloos heen en weer naar Schwarzwald en omstreken gespyderd. Uiteraard bij elke start de melding moeten wegklikken, maar verder niets gevoeld. Behalve dat mijn portemonnee 90€ lichter werd gemaakt door 2 paar ijverige Franse armen der wet. Te mooie en te lege straten richting Luxemburg, 117 ipv 80 of zo, could not resist. Waren sympathieke kerels ook, wilden weten wat er juist aan pk’s aan boord was. Ik zei dat dit en Belgique 2x duurder had geweest, ha!

          Bij thuiskomst even gestopt bij Evoluzione Motors in Berlare, zaakvoerder Nigel die met de diagnose-apparatuur concludeerde dat er inderdaad een defect was aan de sensor van de linker motorsteun. Achteraf vernomen dat in dit geval alle 2 de kanten moest vervangen worden.. 

          De wagen was dan nog steeds geboekt bij PCM maar toen ik even wat administratie van de Spyder nakeek, viel mij een akkefietje op: ik had bi PCM in 2021 een petje van 16€ (!) meegenomen en contant betaald (dacht ik). 6 maand daarna kreeg ik een factuur per mail waarop ik geen acht sloeg (want betaald?). Maar enkel weken later kreeg ik een rekeninguittreksel. En nog één. Dus uiteindelijk maar betaald. Tot ik de originele kasfactuur terugvond (van bij de afhaling) met een stempel “voor betaald”. Dus ik heb 2x betaald voor dat stom petje. Daar krijg ik het nu van. Ik betaal met de glimlach 90€ voor een overtreding die ik effectief begaan heb (ook al was het perfect veilig) maar tegen dit soort armetierig gestuntel kan ik niet tegen. Mijn beklag gedaan (pro memorie de airco-saga met mijn 981 in 2015) maar natuurlijk zonder het minste resultaat.

          Of toch dit: de Porsche wordt vanaf nu in Berlare onderhouden. Vandaag is de defecte motorsteun daar vervangen. Jawel, enkelvoud. Want er was maar ene geleverd en de andere staat in backorder voor onbepaalde tijd, dus die ene maar vervangen. Ik ga het zo laten ook. Immers, een mede-forummer had hetzelfde voor maar in garantie en daar weigerde men om allebei te vervangen in plaats van één, ondanks de eigen richtlijnen!!

           

                   

                  Nieuw merklogo 

                    https://www.youtube.com/watch?v=a1E3EdG1e10

                    Mi gustas shooting brakes

                        https://www.youtube.com/watch?v=kOE0uGbYnSE

                        gedetailleerde uitleg van den Andreas himself  

                          Wel weer een absurd prijsverschil met D: daar 155.575€ – in B 177.982€
                          Voeg toe: Weissach, magnesium velgen, PCCB, frontlift en enkele prulletjes en je zit boven 225.000€, hetgeen toch wel écht veel geld is voor een speeltuig. Ruim 2x de mijne is de RS nu ook niet waard. Soit. Wel een leuk speelding natuurlijk. En het is de allerlaatste benzine 718! Dus niet twijfelen!

                            Porsche 718 Spyder RS is topless GT4 RS 

                            (AutoGids)
                            Prijs bij ons 177.982,76€
                            Dus alleen met PDK
                            Geen manueel plooidak zoals de normale 718 Spyder, maar een “tentje” zoals bij de 987 Spyder. Bovenstaande video gekeken en het dakje lijkt niet veel gecompliceerder dan bij mijn Spyder.
                            Preuninger had het ook nog over de grotere ducktail. Het is dus duidelijk dat de onder-diffuser hier heeft ingeboet vergeleken met de normale Spyder. De ducktail is bijgevolg uitgebreid om de no-lift claim te kunnen behouden. 

                              voor zij die niet weten welke provincie RS Motors gelegen is, hier een tip:

                               

                               

                                De Manthey GT3 in Signal Yellow

                                 

                                 

                                 

                                 

                                 

                                 

                                 

                                  Toch niet, maar wel nog steeds een oprechte sympathie voor dit prachtige concept. Ik heb wel heimwee naar de 20000 km die ik met onze 968 heb gereden. Mede dankzij de rijsensaties achter het stuur ervan wou ik absoluut een zo analoog mogelijke “moderne” P. Manueel, geen turbo, geen achteruitrijcamera, lekker harde vering. Check check check.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 4,895)