Aangemaakte reacties
-
in afwachting van meer alvast mijn kleine foto-oogst:
in antwoord op: Porsche & Koffie 2023Het klopt dat je met een gewone plaat ook “gewoon” elk jaar naar de keuring moet. Maar met een O-plaat nimmer naar de job mogen rijden zou voor mij toch een nadeel zijn. Ieder moet het voor zichzelf uitmaken natuurlijk.
En er zijn wel degelijk flikken die dat in het snuitje hebben want een forumlid vertelde ooit dat toen hij de 4de keer met zijn 944 (dacht ik) naar het werk reed, tegengehouden werd door een ijverige arm der wet. Toen hij jokte dat het “de eerste keer” was, werd hij snel van antwoord gediend: “neen meneer, het is de vierde keer!”
in antwoord op: Wagen 30+ jaar oudZelf zou ik me er niet aan wagen maar in elk geval: eind goed, al goed! Dit ziet er een heel mooie uit!
in antwoord op: Cayman 2.9 2011Ge kunt geen beter kleur wensen, dat is evident
Suggestie voor een alternatief wrapken:
in antwoord op: Online Porsche pics (deel2)vandaag een grijze ochtend en wachtend aan de lichten in een kleurloze auto die de mijne niet is, was ik omringd door monotoon grijze blikken op wielen. wat later toch een bordeaux Elise S gespot in Gent. beetje tegengif:
in antwoord op: Online Porsche pics (deel2)Laatst verscheen er nog een artikel dat moest doen geloven dat de plug-in-hybride (die tot voor kort in BE 100% fiscaal gestimuleerd werd) “slecht is voor het milieu”. Alsof de Full-EV zoveel beter is. Als je de modellen vergelijkt met bovenstaande rekentool, dan weet je dat het allemaal niet zo bar veel uitmaakt. Het enige dat de CO2-tonnage naar beneden brengt, is simpel: wat minder auto-rijden:
Als je bv de BMW 320e (PHEV) met de BMW i4 vergelijkt maar de PHEV à 13000 km/jaar en de i4 à 15000, dan is de balans na 12 jaar hetzelfde (25 ton CO2).
En je diesel break vervangen door een gigantische iX (of binnenkort de super-Cayenne EV) lijkt mij ook een maat voor niets qua CO2. Maar wel beter voor de lucht in de stad natuurlijk.
in antwoord op: einde verbrandingsmotoren in 2035Europa verbiedt de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor (ICE) vanaf 2035, dat konden we vandaag vernemen. Maar de argumenten van de voorstanders kunnen mij maar matig overtuigen:
1/ De EV wordt goedkoper dan ICE? Onzin. Ofwel worden fabrikanten beboet voor elke ICE zodat de prijs ervan meer stijgt, dat zou kunnen.
2/ De EV is nu duur omdat het “nieuwe” technologie is en nieuwe tech is duurder. Mis. Een EV is juist veel eenvoudiger te ontwikkelen.
3/ Europa maakt de beste auto’s en door de beslissing zal Europa ook de beste EV’s gaan maken. Dat is klinkklare onzin, EV’s maken is een kwestie van de grondstoffenstroom ervoor nodig te controleren. En dat is China, China en China. Niet Europa. De assemblage-sector in Europa gaat barre tijden tegemoet.Ook bij Toyota denken ze er het hunne van: Toyota: aanhangers elektrische auto hebben wetenschappelijk ongelijk
in antwoord op: einde verbrandingsmotoren in 2035in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempre^^ inderdaad, de velgen hebben een typische coating die stoort tegenover de lak
Alle blauwe:
https://www.youtube.com/watch?v=Y88nV_hkfI8
in antwoord op: 992 GT3 RSHier sé, de Magnus in de GT4! Had ik niet eerder gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=jzmoJ5R0M80
^^^. nog vergeten vermelden dat dit grapje minstens 6000£ + VAT kost..
in antwoord op: 992 GT3 RSGoh, die Sophia Calate wordt er blijkbaar ook niet mooier op, te mager, te botox en van die mottige getrimde wenkbrauwen… Enfin, ik gun haar het licht in de ogen hoor want ze is niet dom, gewoon mijn type niet.
Ik ken ettelijke échte madammen mét en zonder P die 100x aantrekkelijker zijn naar mijn mening…
in antwoord op: Knappe Porsches en vrouwen deel 4