Aangemaakte reacties
-
ik zal hun zeggen dat ze naast elkaar moeten staan ben daar vaste klant :lol:
in antwoord op: alarm gaat snachts aan zomaarhet probleem is dat ik zaterdagnacht op vakantie vertrek en de porsche in het Qcarhotel op zaventem gaat
dus die gaan daar wat problemen hebben
kan ik het alarm niet uitschakelen tot ik terug ben uit verlof :oops:
in antwoord op: alarm gaat snachts aan zomaarnee we wonen hier zeer rustig en afgelegen
en er kan echt niemand aan de auto hij staat wel buiten
in antwoord op: alarm gaat snachts aan zomaarheb sinds gisteren nieuwe rsr uitlaten laten plaatsen super tevreden van en de porsche draaid al iets beter alleen het toerental valt iets te laag terug wanneer ik stop en je voelt ook dat er iets niet pluis is en soms weer die benzine geur
in antwoord op: wie weet dit[quote=”dixie”:122a19mv]Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.[/quote]
rook jouw porsche dan ook naar benzine ????
in antwoord op: wie weet dit[quote=”dixie”:2gk20mhb]Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.[/quote]
gaf die dan geen foutmelding ?????
in antwoord op: wie weet dithallo jongens
heb dan maar een andere luchtmassasensor geplaatst om op zeker te spelen
maar tevergeefs veranderde er niets
morgen worden er nieuwe uitlaatpotten gemonteerd omdat we gezien hebben dat deze gescheurd zijn
de porsche ruikt verschrikkelijk naar benzine in de motorkap en hij valt nog steeds stil soms
in antwoord op: wie weet dit[quote=”dixie”:3kcvovj4]Zal een beetje uitleg geven;
Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
We moeten enkel pin 5 meten
Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]hallo
kanje lij soms zeggen waar die nummers staan ????
moet ik dan de stekker loshalen want dan kan ik hem toch niet uitmeten hé
in antwoord op: wie weet dit[quote=”dixie”:31ktgwuq]Zal een beetje uitleg geven;
Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
We moeten enkel pin 5 meten
Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]
[quote=”dixie”:31ktgwuq]Zal een beetje uitleg geven;
Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
We moeten enkel pin 5 meten
Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]ik zal da morgen eens doen bedankt voor de zeer duidelijke uitleg
in antwoord op: wie weet dit